Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmør man kan stole på!!!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Og undskyld på forhånd min lidt negative overskrift... men jeg er kommet i lidt af et dilemma. Jeg har talt med enormt mange som er blevet snydt af webdesignere og programmører... de fleste jeg selv kender på nært hold, har fået en fast pris, hvor prisen pludseligt er steget til det 10 dobbelte når siden så er færdig?!?

Kan det slet ikke lade sig gøre som grafiker el. programmør at give et reelt bud på en pris for det færdige projekt?

Jeg og et lille team står nu og mangler en programmør til et helt særligt projekt. Men vi har ikke kunnet få en pris på det arbejde der skal udføres. Dem vi har kontaktet giver priser fra 2000,- og helt op til 30.000,-

Jeg er mega forvirret!!!!

P.s.

Hvis du er programmør og vil indgå i et team hvor vi har med humanitære sager at gøre (a la engodsag) så hører vi gerne fra dig. Du arbejder gratis (som vi andre) mod gratis PR.

Fra Søborg
Tilmeldt 31. Dec 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 09:50
IT er desværre en branchen med mange eksperter, nogen mere end andre... (mig selv inkl. ;)

Det bedste er at finde nogen igennem diverse sociale netværk, nogen som kender nogen, som kan stå inde for vedkommende. Og så skal man også selv huske prisen man vil give for job som skal udføres, hvis man køber en Fiat får man ikke en Ferrari..
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:55
Prøv at kontakte Reklamebureau InMoto. Brian Frænde som også er herinde, har til dato overholdt alle de aftaler han har indgået med mig, samt leveret et par fantastiske ting.

Du skal dog huske, at kommer Du med tilføjelser til en programmør/designer, så vil prisen selvfølgelig også stige
Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 10:09
Med det... mener du så at Fiat ikke er en god bil??????

Jeg er fuldt ud klar over dette... men selv folk man kender skifter "ham" når der er penge indblandet!!! Øv.

Det projekt vi er igang med er 100% humanitært... og vi tjener ikke engang en ½ % selv...  så vi vil køre stilen hele vejen og har lige talt om at prøve at få et samarbejde med en programmør i stedet. Èn person der kunne tænke sig at hjælpe os med opgaven mod at få sit eget link øverst på siden som forhåbentlig flere hundrede tusinde vil se. Det MÅ være muligt at lave humanitært arbejde uden at der behøver være penge indblandet! Ingen annoncepenge, ingen kontorassistenter der skal aflønnes osv osv...

Vi har fundet én der vil lave hjemmesiden... og jeg har flere "kendte" der bakker op om projektet som ansigter udadtil.... Det eneste er det lille program der skal laves og som skal kunne installeres på brugerens egen PC.

Dimitri> Jeg kontakter Brian Frænde. Tak for henvisningen...

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:23
  Min holdning er at hvis du fra en programmør får et tilbud på 2.000 kr. for programmering af en hel webshop, så bør der altså være en alarmklokke der ringer et eller andet sted i dit hoved.

Enten er det fordi vedkommende laver det som en sidebeskæftigelse eller også så er det fordi vedkommende ikke har andre opgaver.
Hvis det er en sidebeskæftigelse, så kan du måske komme ud fra at vedkommende pludselig ikke har tid, ikke kan overholde deadlines m.m.
Hvis vedkommende ikke har så mange andre opgaver, så er det også lidt et skråplan - for hvad nu hvis vedkommende pludselig får travlt med andre opgaver som giver flere penge end din?

Så derfor: Få fat i en programmør som kommer med et mere realistiskt bud på opgaven og ikke blot har fokus på at underbyde de andre. Det kan godt være at du set med første øjekast kan spare penge, men på den lange bane kan det, som du selv skriver du har prøvet, ramme dig i nakken i form af ikke afsluttet opgave, dårlig programmering, ekstra regninger m.m.

Du kan bruge en ret simpel tommelfingerregel til at validere en pris:
  Hvis vedkommende skal kunne betale sig selv en normal timeløn, så vil vedkommende minimum skulle kunne køre en timepris på 200 kr. pr. time.
  Dette forudsætter at vedkommende ikke har udgifter til computer, strøm, lokaleleje m.m. hvilket er en tand urealistiskt hvis vedkommende lever af at programmere. I så fald ligger minimumsgrænsen typisk på det dobbelte - altså 400 kr pr. time.
Hvis det er en hardcore programmør, som bruger tid på at sætte sig ind i nye teknikker, tager på konferencer, har det nyeste hardware og software, så er 400 kr. pr. time ikke nok, da den tid der kan udfaktureres til konkrete opgaver måske kun ligger på 50-60%. Derfor vil timeprisen så pludselig snige sig op på 600-800-900 kr. i timen.

Når du så modtager et tilbud på f.eks. programmering af en komplet webshop til 2.000 kr., så kan du hurtigt regne ud at opgaven skal kunne løses på maksimalt 10 timer (inklusiv tid til tilbudsgivning, snakke i telefon med dig, udkast, overlevering m.m.). Hvis det er en af de rigtig gode programmører, så vil 2.000 kr. kun dække tilbudsgivningen og klarklægningen af hvad der konkret skal laves.

Jeg vil så også vove den påstand at en god professionel programmør ikke pludselig kommer med en efterregning. Min egen oplevelse er at det kan godt være at prisen er meget højere, men til gengæld kører projektet også på skinner, i modsætning til hjemmeprogrammøren som giver en lav pris for at få opgaven og så midt i det hele syntes at nu skal man altså have nogle flere penge for at gide at lave tingene færdige.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:26
Dato: 17-07-2007 10:09:17
Forfatter: sue.dk

Det projekt vi er igang med er 100% humanitært... og vi tjener ikke engang en ½ % selv... så vi vil køre stilen hele vejen og har lige talt om at prøve at få et samarbejde med en programmør i stedet. Èn person der kunne tænke sig at hjælpe os med opgaven mod at få sit eget link øverst på siden som forhåbentlig flere hundrede tusinde vil se. Det MÅ være muligt at lave humanitært arbejde uden at der behøver være penge indblandet! Ingen annoncepenge, ingen kontorassistenter der skal aflønnes osv osv..

Jeg kunne forestille mig at folk for tiden hellere vil lave opgaver de tjener penge på, end at arbejde gratis/imod reklame sådan som markedet ser ud for tiden. Jeg kan ihvertfald mærke at selv med to mand ekstra i sving skal vi rende stærkt for at nå tingene, så det vil ikke undre mig hvis andre i branchen har samme luksusproblem.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Søborg
Tilmeldt 31. Dec 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:27
well, Fiat fabrikkerne har jo eget Ferrari i mange år - så måske ligger der den samme motor under hjælmen, bare ned droslet ;)

Kan godt se jeres problemstillingen, omvendt er der nok ikke mange der vil arbejde "gratis". Så enten skal i have fat i nogen "studerende", eventuelt nogen som kan bruge det som afgangsprojekt af en eller anden art, eller også skal i have fat i nogen af de helt store som så kunne gå ud og reklamere "at de gør en humanitær indsats" - det ville nok være min indgangsvinkel.

Pøj pøj med projektet :)

Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 10:36
Jesper N. Jeg kan godt se pointen... Tak for gode råd.

Og ja måske en god idé at tage fat i nogle der kan bruge et projekt til afgangseksamen. For jeg kan sagtens forstå hvis flertallet ikke ønsker at arbejde gratis... det er jo også derfor at vi vil sørge for at den der laver det store arbejde på programmeringsfronten skal have vist sit firmalogo/link som det første på siden som tak.

Men nu er vi (teamet) så selv personligt ramt af den målgruppe vi ønsker at hjælpe, og synes at de timer vi arbejder gratis er godt givet ud.

Takker for jeres meget konstuktive svar.

Fortsat god dag.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:52
En fast og fuldstændig ufravigelig pris er så godt som umuligt at give ved udvikling af så store projekter, hvis du får en garanteret fast pris kan du være ret sikker på at programmørens fortjeneste ligger i den høje ende netop for at sikre sig at han ikke kommer til at "betale" for evt. ekstraarbejde og fejlberegninger mht tidsforbruget.

Samtidig betyder det også at hvis du midt i projektets udvikling får en ny ide kan den ikke laves uden at du skal genforhandle pris med programmøren igen.

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte nogle datamatiker uddannelses institutioner, de skal til at skrive hovedopgave nu. Hovedopgaver skrives sammen med virksomheder omhandlede aktuelle software projekter og du kan måske være heldig at finde nogen der kan hjælpe dig der :)

Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 18:00
Tak mcsolutions

Jeg vil prøve at kontakte dem... men igen, det program der skal kunne installeres skal ikke bare være et testprogram men skal kunne fungere optimalt.

Jeg tænker....

;-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)