Hej Aminoer, Håber I nyder denne herlige fredag eftermiddag, og at I har haft en rigtig god arbejdsuge Jeg står i en situation, hvor jeg i den grad har brug for et kammeratligt råd i forhold til en problemstilling, som jeg har overvejet i månedsvis. Sagen er nemlig den, at jeg driver en velfungerende dansk webshop, hvor jeg sælger slips samt butterflies, og den vil jeg frygteligt gerne udvide til det svenske marked. Jeg er sådan set også kommet ganske langt i disse overvejelser, og de fleste forberedelser er allerede gjort, men jeg har bare ét problem - og det omhandler betalingsløsningen. Jeg er udmærket klar over, at fakturabetaling gennem systemer som f.eks. Klarna, Payson, Payex, PayByBill osv. er meget udbredt i Sverige, og jeg har kunnet læse mig frem til at op mod 1/3 del af alt nethandel på det svenske marked fungerer gennem fakturabetaling. Derfor ville jeg naturligvis også meget gerne tilbyde det på min kommende svenske webshop, men der er problemet bare, at min danske webshop er bygget på e-handelsplatformen Shopify. Shopify er et fantastisk godt og nemt system, som jeg er rigtig glad for at bruge, men den altoverskyggende ulempe er bare, at som en af de eneste kendte platforme er der ingen integration lavet mellem det og fakturabetalingssystemer som f.eks. Klarna. Det kan meget vel komme på et tidspunkt inden længe, men faktum er i hvert fald, at der ikke findes nogen integration på nuværende tidspunkt. Det er meget uheldigt, og det stiller mig i en situation, hvor jeg har mulighed for at gå én af de følgende to veje: 1. Lave den svensk webshop i Shopify, starte ud med alm. betaling gennem kreditkort og så ellers håbe på, at integrationen til Klarna kommer inden længe. Der er flere aspekter i denne sag, og fordelen ved løsning nr. 1 er, at den er både lettere og betydeligt billigere, idet jeg kan kopierer alt design, indstillinger osv. fra min danske webshop over til den nye webshop i Shopify, så det vil dermed være en hurtig måde at kunne komme i gang på uden at det kræver, at jeg starter helt fra scratch med den nye webshop. Derudover er alt i min lille virksomhed bygget op omkring Shopify, og den måde pakning af varer, bogføring m.m. fungerer på sker alt sammen ud fra den måde, at det fungerer på i Shopify, hvilket ville være enormt træls at skulle ændre på. Fordelene ved løsning nr. 2 er dog naturligvis, at jeg kan sælge via Klarna fra day one, og det vil om ikke andet nok helt sikkert gøre min introduktion på det svenske marked noget lettere. Jeg kan jo heller ikke vide, hvor lang tid der går inden en evt. integration mellem Shopify og Klarna bliver lavet, og går der f.eks. tre år, så vil det altså være en uheldig situation at sidde med en Shopify webshop på det svenske marked. Personligt hælder jeg nok lidt til løsning nr. 1, fordi den er så meget billigere og lettere på alle mulige måder, men jeg har dog svært ved at træffe den endelige beslutning, og derfor vil jeg ufatteligt gerne høre jeres mening. Ville I gå efter løsning nr. 1 eller nr. 2? /Alexander |
Lav en version af dit nuværende website, blot med alm kortbetaling og se hvordan det kommer til at gå.
Lav evt. en afsteming vedr. brugen af Klarna, og se hvordan kunderne reagerer på det.
Kontakt evt. Klarna og hør om de kan hjælpe med en løsning, som bygger på Shopify systemet, måske har de allerede kunder som benytter sig af denne platform.
Udover det, så er Klarna også ved at blive mere udbredt i DK, så måske det ville være en god løsning at integrere dette på det danske site også.
Samtidig så findes der også virksomheden "PayPort" eller Collector - som tilbyder en lign. service, som Klarna og de andre.
God fornøjelse ;)