Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb fra kina

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man nu køber nogen vare i kina hvad er reglerne for told hvor lidt skal man købe for så man slipper for tolden

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du køber for under 90 kr slipper du for at betale moms

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12701
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Dyrhøj:

Hej Anders,

Du kan blive meget klogere på told her: http://www.toldpriser.dk/

Man kan ikke være sikker på at toldpriser oplyser den rigtige toldsats ligesom den intet fortæller om evt. anti dumpningstold.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nima Daniel Jakobsen:

Hvis du køber for under 90 kr slipper du for at betale moms

Hvor har du det fra? Grænsen er da 80 kr. (og har været det længe). Grænsen for told er 1150 kr.

Læs evt. her: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1615423&vId=0

/Kjeld

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tolden er ikke så meget som for eksempel dine fragtomkostninger. Så det er ikke værd at spekulere i at undgå den.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12701
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Claus Møller:

Tolden er ikke så meget som for eksempel dine fragtomkostninger. Så det er ikke værd at spekulere i at undgå den.

Hvordan kan du udtale dig om det?  Nogle vare er jo også belagt med antidumnings told som kan være meget høj. 

 

Ravn

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:
antidumnings told

Det er jo en hemmelighed hvad varerne er, men når de kommer fra Kina i små mængder som kan sælges til en lille flok så kan jeg ikke forestille mig at der er antidumpnings told på.

Derfor vil fragt omkostningen være forholdvis stor i forhold til alle andre omkostninger medmindre der er tale om et helt specielt produkt.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min erfaring er at du IKKE kan slippe for told.

mvh

Thomas

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et eksempel.

Man køber 10 varer til 100 kr stykket. Lad os sætte tolden lidt højt fx 12%. Så betaler man 120 kr i told. Herudover kommer moms, trådstarter fortæller ikke noget om han er momsregistreret men lad og forudsætte at han er det så dette ikke bliver en omkostning.

Hvis hver vare vejer 500 gram incl pakkematerialer så koster 5 kg med luftfragt 103 USD eller ca 600 kr. Det er altså 60% af prisen som bruges til fragt og meget mere end tolden.

Derfor kan det bedre betale sig at optimere fragten en at fokusere så meget på at undgå en eventuel told.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)