Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb fra kina

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12701
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Møller:

Man køber 10 varer til 100 kr stykket. Lad os sætte tolden lidt højt fx 12%. Så betaler man 120 kr i told. Herudover kommer moms, trådstarter fortæller ikke noget om han er momsregistreret men lad og forudsætte at han er det så dette ikke bliver en omkostning.

Hvis hver vare vejer 500 gram incl pakkematerialer så koster 5 kg med luftfragt 103 USD eller ca 600 kr. Det er altså 60% af prisen som bruges til fragt og meget mere end tolden.

Du glemmer da lige at told beregnes af varens pris + fragtomkosninger.

 

Ravn

 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Netop derfor grunden til at fokusere mere på fragten. Tolden bliver i så fald 16% stadig meget lidt i forhold til de 60% jeg viste i eksemplet.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min erfaring er at man ikke kan slippe for told, men jeg er sikker på at andre

herinde har anden erfaring.

mvh

Thomas

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har da en del indfortoldninger, hvor jeg ikke skulle betale told.

/Kjeld

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

firma-dyr:

Ja, jeg har da en del indfortoldninger, hvor jeg ikke skulle betale told.

/Kjeld

Derfor er det jo stadig indfortoldet. - Tolden var bare 0. - Det er den for mange varer.
Hvis du skal sælge varerne du køber videre, så skal du importørregistreres (er det ikke det det hedder), og så slipper du ikke for tolden.
Hvis vi snakker om import til eget brug, så kan det da godt være der er en smart vej uden om. Men lovligt er det ikke, og derfor med risiko.
Der er vel også mulighed for at få varerne angivet som noget uden told på fragtbrevet, og dermed ikke betale told. - Det er så heller ikke lovligt, og dermed med risiko for bøde.
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, varerne er indfortoldet.

Og jo, jeg er registreret som importør. Hvis varernes værdi overstiger 1150 kr. betaler jeg told. Hvis varernes værdi er under 1150 kr. betaler jeg ikke noget i told.

Mht. moms kræver SKAT, at jeg beregner importmoms som så modregnes i indgående moms.

/Kjeld

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)