Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Højrentekonto til erhverv

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvilke banker tilbyder højrentekonto til erhverv?

Umiddelbart kan jeg kun se at Arbejdernes Landsbank tilbyder dette.

Det er vist ikke noget de forskellige banker snakker højt om eller tilbyder.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:25
Jeg har set en del på det, for jeg har alt for mange kontanter der bare står og flagrer på en næsten renteløs konto. Jeg har fundet frem til, at der hvor jeg kan få den højeste rente er på MyBanker.biz. Det er faktisk et ret fedt site - du kan sende dine penge i udbbud for 30 kr. (min 400.000 kr.) i en valgfri periode, og indenfor 2 timer modtager du så et tilbud fra de tilsluttede banker. Højeste rentebud indenfor de sidste 30 dage 5,40%

Jeg har ikke brugt dem endnu, men planlægger at gøre det indenfor de næste par uger - i første omgang vil jeg prøve at smide ½ million i udbud i 90 eller 180 dage og se hvad jeg får af tilbud. 

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 19:32
Prøv at søge på aftaleindskud, har faktisk selv haft ok erfaringer med storbankerne
Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:32
Kan man godt jonglere rundt med pengene på den måde uden at det har indflydelse på skatten? Tænker på virksomhedsordningen hvor der er begrænsninger for hvordan pengene kan investeres.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:42
Vi skal nok have en af revisorerne på banen for at svare på det med virksomhedsordningen. Mine penge står i mit holdingselskab, og der er der i hvert fald ingen problemer med at flyte penegen rundt mellem forskellige konti, hvis ellers det hele er korrekt dokumenteret osv. Renteindtægten indgår naturligvis i regnskabet på lige fod med andre renteindtægter. Forhåbenligt er de her bare en del højere :)

Jeg har normalt ikke gidet spekulere i kapital. Og med de meget lave renter vi har haft i de senere år har jeg ike synes det var det værd. Jeg vil heller bruge min tid på noget jeg er god til, og som jeg synes er sjovt. Men på det sidste er jeg alligevel begyndt at blive lidt for irreteret over de mange renteindtægter jeg går glip af. Når man har en pæn pose penge stående i sit holdingselskab, så kan det faktisk godt løbe op. Den rente man får på en almindelig erhvervskonto er jo tæt på 0. Og i øjeblikket stiger renten jo og 5,40% er alligevel over 50k om året pr. million.
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 19:47
Om pengene står på en højrentekonto, aftaleindskud eller alm. konto er vel ligegyldigt, men renterne indgår naturligvis i regnskabet
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:10
Hvis du har en halv mille hvorfor smider du dem så ikke i Formuepleje Safe som det går rigtig godt for i stedet for i banken? Jeg går her ud fra at du ikke skal bruge dem lige med det samme da du har sendt dem over i holdingselskabet. Det kan dog selvfølgelig godt være at du regne med at skulle dette.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:23
> Hvis du har en halv mille hvorfor smider du dem så ikke i Formuepleje Safe

Fordi jeg netop ikke gider at skulle spilde mit liv på, at skulle sætte mig ind i alle mulige mere eller mindre håbløse forretningsprojekter. Løsningen med MyBanker.biz er enkel og sikker og giver et afkast jeg kan leve med - uden at jeg skal sætte mig ind i andet end en bankoverførsel.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 20:46
ellers er der Northern Rock
De giver 5% uden at du forhandle om det...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:56
Tak, jeg kendte ikke Northern Rock. Det ser da bestemt ud til at være en attraktiv løsning - hvis ellers de kan blive ved med at hlde sig 25% over Nationalbankens disconto - garantien siger jo kun at de vil holde sig på den, mindst. Men i fald deres rente på et tidspunkt ikke længere er konkurrencedygtig, så kan man jo bare flytte dem - såvidt jeg kan se er der ingen binding af midlerne. Og lige præcis dette er meget attraktivt - for det betyder at jeg også kan få den høje rente af penge der henstår midlertidigt - f.eks. hensat skat, moms, investeringer osv. De ekstra renter for de penge gør reelt set, at jeg får meget mere end 5% - sådan reletivt set :)
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)