Hej I flinke mænd og kvinder på Amino. Jeg har i noget tid været meget i tvivl om, hvordan man skal bogføre told af importerede pakker uden for EU. Jeg har nemlig modtaget en del pakker, fra lande udenfor EU på det sidste. Herunder kan du se den typiske Post Danmark toldregning, den er taget fra en af mine pakker. Det jeg gerne vil vide er hvordan, jeg skal bogføre dette i min enkeltmands virksomhed. Er nemlig i tvivl om hvad der kan trækkes fra osv. Jeg har vedhæftet en momsopgørelses dokument så I, kan vise hvordan det skal indberettes på momsopgørelsen. Se følgende: 5078.Momsopgørelse - 4. kvartal 2012.xlsx Så vil jeg også gerne have hjælp, til hvordan hele min bogføring skal se ud. Altså jeg har brug for en skabelon til bogføring af indtægter/udgifter. Klik på følgende fil for at se hvordan min bogføring af udgifter ser ud pt.: 4024.Udgifter - 2012.xlsx og ordre indtægter 0728.Ordre Indtægter - 2012.xlsx Jeg kører med indtægter og ordre indtægter hver for sig er det ok, hvis bogføringer skal se optimal og professionel ud? Har du evt. nogle skabeloner til bogføringer med indtægter og udgifter? Jeg bruger Excel til alt min bogføring, ja jeg kunne sikkert godt købe et system/program men de penge vil jeg hellere spare og lære det selv så. :) Men hvis du kender et gratis godt program må du da godt smide lidt reklame for det. ;-) PS. du må gerne bogføre den vedhæftede toldregning ind i en udgifts skabelon, tak!:) |
Prøver lige igen. :)