Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til bogføring af told

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas - Style Guy:

Super, mange tak for hjælpen Martin E. Jensen. :-)

Ved ikke om du har kigget på mine vedhæftede filer, men synes du de ser godt ud? :)

Det var så lidt! Big Smile

Tjaaa... jeg vil ikke sige, at de "ser godt ud", da der er meget stor sandsynlighed for at du mister overblikket eller glemmer noget i forbindelse med momsafregningen. 

Men det kan da absolut bruges i en opstartsfase, hvor du ikke har så mange bilag, og du stadig kan holde overblikket.

Hvis du på et tidspunkt begynder at sælge så meget, at du gerne vil have lidt mere styr på det, så har jeg et regneark, som du gerne må anvende gratis.

Dog kræver det så, at du anvender mig i forbindelse med gennemgang af dit årsregnskab, men hvis der er styr på tingene, fordi du selv har bogført det hele korrekt, så koster det heller ikke ret meget.

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 10:34

Martin E. Jensen:

Det var så lidt! Big Smile

Tjaaa... jeg vil ikke sige, at de "ser godt ud", da der er meget stor sandsynlighed for at du mister overblikket eller glemmer noget i forbindelse med momsafregningen. 

Men det kan da absolut bruges i en opstartsfase, hvor du ikke har så mange bilag, og du stadig kan holde overblikket.

Hvis du på et tidspunkt begynder at sælge så meget, at du gerne vil have lidt mere styr på det, så har jeg et regneark, som du gerne må anvende gratis.

Dog kræver det så, at du anvender mig i forbindelse med gennemgang af dit årsregnskab, men hvis der er styr på tingene, fordi du selv har bogført det hele korrekt, så koster det heller ikke ret meget.

Okay mange tak, det vil jeg tage op til overvejelse, pt. synes jeg godt jeg kan overholde overblikket. Men det begynder snart at knibe tror jeg, det går nemlig bare frem ad og frem ad ;) Jeg vil i første omgang forsøge at gøre det lidt mere overskueligt.

Tak din hjælp! :)

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 11:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det var så lidt. Yes

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte mig - også hvis du bare har et hurtigt spørgsmål til regnskabet, som i denne tråd.

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 11:38

Super det ville jeg gøre, mange tak! :) Der kommer sikkert en mail snart :-)

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 17:45
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Martin E. Jensen:
Den får du ikke til at give 0 på begge sider af debet og kredit

Det var heller ikke medningen, det var bare for at vise hvilken kontoer han kunne bruge, Men han betaler kr 57 i importmoms ifølge label på pakken,

Der skal ikke angives moms varekøb i udland, da Post Danmark jo allerede har lavet denne afregning for dig.

Nå det derfor han skal betale de kr 57 som står på pakkenSmile

Mvh

PA

Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 18:26
Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 18:32

Tror nu mest jeg hælder til det Martin skrev. :) Men ved ikke.

Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 18:52

Andreas - Style Guy:
Tror nu mest jeg hælder til det Martin skrev. :) Men ved ikke

Det er også som Martin skrev, jeg lærte også lidt, De kr 57 skal kun bogføres som købsmoms, ellers får du ikke de kr 57 tilbage som du har betalt som inportmoms til post dk.

kah

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 19:27

kah:

Andreas - Style Guy:
Tror nu mest jeg hælder til det Martin skrev. :) Men ved ikke

Det er også som Martin skrev, jeg lærte også lidt, De kr 57 skal kun bogføres som købsmoms, ellers får du ikke de kr 57 tilbage som du har betalt som inportmoms til post dk.

kah

Martin skriver 57 + de 32 skal bogføres som købsmoms?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 09:01

Andreas - Style Guy:

Martin skriver 57 + de 32 skal bogføres som købsmoms?

Købsmomsen er 89 kr., og dermed som ovenfor beskrevet.

De 57 kr. er købsmoms vedr. importen (fremkommer ved momsberegning af dit varekøb fra udlandet, som Post Danmark indbetaler til SKAT).

De 32 kr. er købsmoms vedr. toldbehandlingen (fremkommer ved at pålægge moms på gebyret fra Post Danmark på 128 kr).

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)