Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til bogføring af told

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Andreas - Style Guy:

Martin skriver 57 + de 32 skal bogføres som købsmoms?

Købsmomsen er 89 kr., og dermed som ovenfor beskrevet.

De 57 kr. er købsmoms vedr. importen (fremkommer ved momsberegning af dit varekøb fra udlandet, som Post Danmark indbetaler til SKAT).

De 32 kr. er købsmoms vedr. toldbehandlingen (fremkommer ved at pålægge momsgebyret fra Post Danmark på 128 kr).

Tak igen, blev bare forvirret fordi ham den anden skrev noget andet. :) Altså jeg kan trække de 89 kr fra i moms/SKAT?

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 16:44

Andreas - Style Guy:

Altså jeg kan trække de 89 kr fra i moms/SKAT?

Du får 89 kr. tilbage i moms, og resten af beløbet (de 128 kr. i gebyr) trækkes fuldt fra i skatten.

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 16:48

Godt så forstår jeg det 100% Men det med de 128 kr. den var ny. Troede slet ikke jeg kunne trække dem fra, kan jeg virkelig det og hvordan gøres det? Er det i årsregnskabet eller?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 16:59

Ja, i årsregnskabet, helt på samme måde som ved andre fradragsberettigede udgifter (eks. varekøb).

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 23:08

Martin E. Jensen:

Ja, i årsregnskabet, helt på samme måde som ved andre fradragsberettigede udgifter (eks. varekøb).

Kan du evt. prøve at skrive det ind i en skabelon af et årsregnskab, forstår ikke lige helt.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 12:26

Andreas - Style Guy:

Martin E. Jensen:

Kan du evt. prøve at skrive det ind i en skabelon af et årsregnskab, forstår ikke lige helt.

Hej Andreas,

At skulle lære dig at lave årsregnskab bliver nok lidt for omfattende i en trådAmino.

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 00:56

Hej Martin,
Ja det kan du nok godt have ret i. Men jeg tror jeg har nogenlunde styr på hvordan man laver et årsregnskab har ihvertfald skabelonerne til det. Jeg forstod bare ikke det med at jeg kan trække hele told beløbet fra?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 08:01

Hej Andreas,

De 128 kr er et gebyr, som er fuldt fradragsberettiget. Det betyder, at du kan trække det 100% fra i dine indtægter.

Det er jo ikke alle omkostninger, som du kan trække 100% fra i forbindelse med årsregnskabet og det regulerer du på den årlige skatteopgørelse, der udarbejdes som en del af årsregnskabet. Det lyder derfor til, at du ikke rigtig har styr på at lave årsregnskabet... ;-)

Et eksempel:
Du har en omsætning på 200 kr., men har en omkostning på 128 kr., som er fuldt fradragsberettiget. Dit resultat er nu 72 kr.

Havde der kun været halv fradragsret for dine 128 kr, så havde dit resultat i stedet været 200-64 = 136 kr.

Som du kan se, er der stor forskel på omkostninger som har fuld fradragsret og omkostninger med delvis fradragsret.

Håber ovenstående svarede på dit spørgsmål.

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 08:17

Hej Martin,

Mange tak, nu forstår jeg det meget bedre. Men hvordan kan man vide hvad der er fradragsberettiget, er det bare noget man ved når man er indenfor faget som dig eller kan man se/læse det nogen steder? :)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 09:12
Side 3 ud af 4 (31 indlæg)