Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny shopløsning som kan prgrammeres videre på?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber at kunne få lidt faglig viden her :·)

Vores shop er en DanDomain løsning, hvilket vi indtil nu har været utrolig glade for. Men efterhånden får jeg nye ideer til hvordan shoppen kan udvikle sig i fremtiden. Og her knækker filmen så... desværre - da man jo ikke kan få nogen til at programmere da systemet er lukket. DanDomain lægger ikke shops over på eksterne servere hvor man så ville kunne få dem til at programmere videre i shoppen mod betaling. De har gjort det førhen, men de har ikke kapaciteten til at servicere alle de opgaver der så kommer til dem.

Så mine tanker bevæger sig nu lidt videre. Overvejer om løsningen er at skifte shopløsning.... Jeg aner bare ikke en pind om at programmere andet end et par html sider og nyhedsbrev :·) Så jeg håber at I her på Amino kan hjælpe mig lidt på vej.

Der er flere ting som jeg vægter højt:
- det skal være et meget nemt og brugervenligt administrationsprogram
- det skal kunne kobles på C5
- det skal være gennemprøvet og anerkendt
- man skal kunne få nogen til at programmere diverse løsninger
- der skal være en ordentlig statistik på hvilke varegrupper som sælger osv.
- man skal hurtigt og nemt kunne vælge at sætte en produktgruppe ned med en given procentsats - og at systemet så selv omregner priserne. (i dag sidder jeg med excel-ark og regner ned - det holder jo ikke hvis man vil lave 10% mandag, 20% tirsdag osv.
- det skal være nemt at oprette og rette i varer
- ja, tak, til dansk sproget løsning hvis muligt
- og sidst - men absolut ikke mindst - det skal være fuldstændig søgemaskinevenligt - her må ikke være nogen former for barrierer - mine varer skal blive læst og registreret af sig selv.

Jeg har kigget på OsCommerce og Dynamic Web. Jeg ved bare ikke nok om det til at komme videre.....

Shoppen skal i princippet i starten kunne det samme som den jeg har nu - og herefter skal der så laves lidt forbedringer hist og pist. Een af de vigtige forbedringer er at man skal kunne søge på størrelser (og KUN dem som er på lager....) Således at man kan søge: Vis mig alle bluser som er på lager i str. 5 år til dreng). Derudover skal der laves flere funktioner som jeg ikke kan komme ind på her. Jeg har brug for at kunne skille mig mere ud da vi er mange på markedet indenfor børnetøj - og mange starter op med gratis fragt - hvilket jeg ikke forstår.... men det er jo en hel anden snak :·)

Er der nogen som har en ide om hvad jeg skal kigge nærmere på og hvorfor?


Mange hilsener Helle
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Helle, tilykke med successen.

Jeg synes bestemt oscommerce ville være et af de oplagte valg for dig, der findes utallige udviklere der kender dette system, også mange danskere. Men det du søger er en større løsning også for en oscommerce, hvilket vil sige du skal ud og finde en dygtig programmør eller et bureau der virkelig har kendskab til oscommerce og selv kan programmere mange af de ting du ønsker.

Oscommerce har den fordel, som samtidig er en ulempe at der findes en milliard små add-ons(contributions) til oscommerce, og derfor kan rigtig mange udvikle på den da de installere disse via nogle guides, men når du efterspørger en så modificeret shopløsning går det ofte galt med disse små add-ons da de alle er udviklede af forskellige personer der ikke har kendskab til hinandens arbejde - ergo er der mange af tingene der ikke lige spiller sammen.

Derfor vil mit råd være at finde et bureau der har solid erfaring med oscommerce, eller det shopsystem som du nu vælger, det koster nok det ekstra men i sidste ende vil du blive rigtig glad for det.

Jeg kender desværre ikke andre shopsystemer udover oscommercen, som jeg mener kan løfte den opgave du står overfor.

Du kunne naturligvis vælge at få et system programmeret helt fra bunden, men så er du igen ude i at mange programmører helst ikke vil røre ved det da de ikke kender til det, og så er du bundet til det firma der har udviklet den.

Hvis valget falder på oscommerce, så er du meget velkommen til at kontakte os for et uforpligtende møde hvor vi kan gå tingene igennem.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Helle

 

Det er altid rart at at man vokser og vil have mere ;)

 

Problemet med de standardshopløsninger som findes nu er at de er: standard. Det vil sige (som du har opdaget) at systemet er låst og man kan ikke lave nye ting selv.

 

Jeg vil anbefale dig at kigge på www.umbraco.dk som har lavet et kanon godt CMS. De er igang med at lave en shopdel også. Fordelen her er at den er Open Source (som oscommerce som du bliver anbefalet af Martin) og lavet i .NET.

 

Fordelen er her at den kan laves nøjagtigt som du har lyst til. Hvis du vil have et ekstra modul, så skal du blot have fat i en .NET programmør der kender systemet og så har du hurtigt et nyt modul.

 

Jeg er selv ved at lave et CMS og webshop på samme måde. Jeg syntes dog at Umbraco har nogle mangler som jeg bygger ind i mit. Mit system vil tage et par måneder at blive færdigt med, men det bliver rigtigt godt (skal jeg jo sige).

 

Men alt i alt så kan jeg godt anbefale dig at kigge på Umbraco (det er også gratis) for der får du et kanon system.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels og Martin

Tak for jeres svar :·) Har I evt. nogle links til nogle webshops hvor I har stået for at få den op at køre? Gerne nogle som har lidt mere end det sædvandlige - eks. nogle som benytter avancerede varianter (størrelser, farver osv.).

Jeg kunne også godt tænke mig at få en ide om priserne. Hvad vil det eksempelvis ca. koste at programmere House of Kids som den er i dag? Det er blot en ca. pris - altså på at få en shopløsning op at køre som den ser ud i dag og med de funktioner man almindeligvis bruger.

Alternativt - hvor vil priserne ligge på en shopløsning som er programmeret som en helt kundetilpasset løsning? Her tænker jeg at jeg jo kunne finde en partner som havde de samme behov som jeg - og dermed dele udgiften i to. Når grundpakken var bygget op kunne man så dele shoppen i to seperate hvor hver partner så kunne få lavet sine egne features.

Det er mere for at jeg også rent økonomisk kan se på hvilken en løsning jeg burde kigge videre på.
Fordele og ulemper..... det værste jeg forestiller mig er at få lavet noget som pludselig ikke fungerer - det er jo mit levebrød og der er også ansatte som jeg har ansvaret for - så det er en stor beslutning.

Mange hilsener Helle

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Helle

 

Mit eget system er så nyt, så jeg skal på mandag snakke med den første der skal bruge det ;)

 

Derudover bruges systemet fra Umbraco.dk på 35.000 websites.

 

Jeg vil lige vende tilbage med priser til dig lidt senere... dog vil jeg lige høre om din C5. Er det en der er forbundet til en SQL Server eller hvilken version af det er det? Grunden til at jeg spørger er at jeg har erfaring med at lave webshop moduler som snakker med en C5. Derudover har jeg adgang til nogle C5 nørder ;)

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

OSCommerce er ikke specielt søgemaskinevenlig i sin grundform. Så vidt jeg ved,
er dette også en svaghed ved Dynamic, som ellers er en meget potent løsning og som
kan meget mere end OSCommerce.

Du er meget velkommen til at kontakte mig. Jeg har en del erfaring med kunder
der lige som dig, er ved at vokse ud af "barnesengen".





Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Som det er nu er det vores revisor som står for alt bogføring. Vi leverer blot en stak bilag til dem og de kommer så med en balance. Men det ville jo være smart at vi selv bogførte samtidig med at vi betaler regninger osv. Hmmm - på den anden side er det faktisk lidt lækkert at kunne levere det hele hos revisoren og så ikke skulle tænke mere på det - vi har travlt nok som det er nu - og i princippet vil der skulle en medarbejder mere til for at vi kan nå det hele. Så faktisk ville det nok blot skulle være en løsning hvor der senere hen vil kunne kobles noget C5 på :·)

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Tak for dit indspark :·) Som jeg kan læse ud fra dit indlæg er det en kundetilpasset shop du tilbyder? Som er bygget op fra bunden og ikke benytter et eksisterende cms-system? Dit website beskriver at I får lavet det i Bulgarien. Er det ikke usikkert? Kan I selv programmere det hvis noget gik galt under udviklingen?

Hvor ligger prislejet for en shop som vores?

Mange hilsener Helle

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
osCommerce kan gøres utroligt søgemaskinevenligt. Det er ikke de store problemer. Der er også en masse moduler udviklet der gør, at du kan få shoppen tilpasset præcist som du ønsker... Det store problem kommer i selve flytningen! Du skal huske at lægge en strategi for de gamle sider kontra de nye sider, så der ikke er noget værdi der går tabt. Det skal du gøre allerede NU, så du er sikker på, de programmører der skal lave arbejdet for dig kan tage det med i betragtningerne eller vælger at outsource det til nogle der lægger den strategi for dig... Det er ihvertfald vigtigt hvis du satser på søgemaskinerne :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
> og sidst - men absolut ikke mindst - det skal være fuldstændig søgemaskinevenligt - her må ikke være nogen former for barrierer

P.t. findes der INGEN standardstsystemer som er helt fri for indekseringsbarierrer. En del kan gøres "søgemaskinevenlige", hvis man ved hvordan. Men der langt fra at være "søgemaskinevenlig" til at være brugbar!Det er ikke nok, at du kan få indekseret din shop, hvis du ikke også ranker på dine produkter. Og her halter alle systemerne på markedet desværre LANGT bagefter de ønsker der er. Så den del kommer du nu og her ikke udenom at skulle bekoste selv.

Læs evt. min seneste artikel om problemet med alle dem der påstår at deres CMS eller eCommerce platform er søgemaskinevenlig, når den faktisk ikke er det.

OSCommerce er i forhold tild et du er vant til på DanDomain ekstremt nørded. Jeg tror du vil opleve at det er virkelig svært for dig at finde rundt og bruge det i det daglige, med mindre du får nogle til at tilpasse administrationen for dig. Du skal i hvert fald ikke vælge en OSCommerce løsning uden at du først har haft mulighed for at teste den version du vil købe.

Men der sker hele tiden noget på markedet. Hold øje her på Amino :)
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)