Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp Ny hjemmeside. Hvad skal vi finde os i?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Hvad skal vi finde os i?

Vi har et problem som vi håber i kan hjælpe os med.

Vi har fået lavet en ny hjemmeside. Men der er bare en del problemer.

Firmaet der har lavet vores hjemmeside vil nu have betaling for at fejl rette det de selv har lavet.

Ny vil jeg ikke nævne navne, men jeg kan ikke forstå at det skal koste ekstra at få rette de fejl der er på siden.

Firmaet siger at vi har haft 14 dage til at fejl finde i, og de fejl der nu er opstået er ekstra ting fordi de 14 dage er gået. Men vi finder jo først fejlene når man rigtigt bruger systemet.  

Har i nogen erfaringer med hvordan andre firmaer gør???

Jeg ville jo mene at man har uendelig tid til at fejl rette i, da det er et produkt der ikke bliver gammel eller kan gå i stykker. De ting de har lavet skal vil bare virke???

Her er nogle af fejlene som de vil have ekstra betaling for:

Shoppen kan ikke vise alle vores produkter nogle fejler bare når man trykker på dem.

Skriver at varen er udsolgt og på lager samtidigt.

Kunder der bruger en internet explore 9 kan desværre ikke betale i betalingsmodulet.

Fejl i lager udveksling skriver ikke de rigtige værdier i lageret.

Håber i kan hjælpe mig i hvad der er normalt i denne branche

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Jeppe

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 12:16

I har forhåbentligt ikke betalt for et ikke færdigt produkt ?.

Og i skal naturligvis heller ikke betale for at få rettet, de fejl der er i deres kodning.

Men hvad siger jeres indgåede kontrakt om overdragelse etc.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 12:17

Hej Jeppe,

Nu ved jeg ikke hvor mange penge I har lagt i projektet, men har I ikke en klar aftale med hvad det var de skulle lave? Eventuel en kontrakt, kravspecifikation eller lign?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24

Det er almindeligt der er en tidsgrænse på 14 dage til at komme med reklamationer over fejl og mangler. I mine øjne er det dårlig service, men det står med garanti i din leverandørs forretningsbetingelser.

Der er en konstant udvikling i de browsere som viser en hjemmeside, så der er ingen der kan garantere at deres system virker i fremtidige versioner. De ville dermed skulle arbejde gratis i al evighed. Det er derfor almindeligt at tage betaling for disse tilretninger.

Har du en open source løsning kan du flytte hjemmesiden til en anden leverandør, men du slipper nok ikke for at betale for disse tilretninger.

Dog er der leverandører som yder support på deres løsninger og laver mindre tilretninger u/b.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:27

Hej Jeppe

Hvad står der i den aftale som i har lavet med dem og hvad står der i jeres krav spec.

Uendelig fejl retning er der jo ingen som tilbyder. For når windows 12 kommer om ex. 5 år kan de jo ikke vide det på produktions datoen i dag.

Men jeg ville jo nok kræve fejlretning til 14 dage efter produktion og 14 dage efter disse rettelser er udført.

1-2 ville jeg nok rette som udvikler.

3 kan man ikke udvikle til hvis den som indenfor de sidste 14 dage.

4 Måske som 1 og 2 men hvis det kommer fra finanssystemet og det er der fra fejlen kommer er det jo ikke deres fejl måske. Men den kan jo også have noget med 2 og gøre.

men 1-2 kunne jo tyde på at der er lavet en udviklings fejl.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:44

Tak for de hurtig besvarelser.

Vi har lavet en kontrakt men der kan jo ikke stå alt i sådan en, f.eks. står der ikke at shoppen skal virke i alle browsere.
Men det vil jeg da gå ud fra at den gør, ellers kan jeg jo ikke bruge den.

men f.eks. står der under nogle af produkterne at de er på lager og udsolgt på samme tid, det står der heller ikke i kontrakten at der ikke må, men det må da være en selvfølge at der ikke stå det. eller er det bare mig.

Angående det jeg skriver med at der må være uendelig tid til at fejl rette i, mener jeg selvfølgelig at det kun er på de produkter der findes lige nu, alle fremtidige produkter er selvfølgelig ekstra arbejde.

Vi har også betalt for webpack og belatings gateway i 2 år, men da udviklingen af shoppen har taget 2 år, vil firmaet nu have penge for de 2 ting igen. Vi har ikke fået noget for de penge de er bare spildt siger de. Men kan man ikke forvente at det er fra afleverings tidspunktet at de 2 år tæller.

Tak for hjælpen.

Jeppe

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 12:59

Lyder godt nok som om i er blevet taget godt og grundigt ved næsen.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 12
Indlæg ialt: 75
Fra  Nativo - Digitale løsninger Skrevet kl. 13:04

Jeppe:

Vi har også betalt for webpack og belatings gateway i 2 år, men da udviklingen af shoppen har taget 2 år, vil firmaet nu have penge for de 2 ting igen. Vi har ikke fået noget for de penge de er bare spildt siger de. Men kan man ikke forvente at det er fra afleverings tidspunktet at de 2 år tæller.

Det var da godt nok lang tid! Må vi vide hvilken virksomhed det drejer sig om?

Med venlig hilsen

Jimmy

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 13:06

Nu ved jeg ikke hvilket betalingsgateway I bruger. Vi bruger normalt ePay til vores løsninger og der kan man opsætte en test version, som der ikke betales for. Det er først når man går live at der skal afregnes. Andre har andre betingelser. Dog vil jeg sige at 2 år er en meget lang udviklingshorisont, og jeg ville i så fald ikke købe betalingsgatewayet hjem før sidst i processen, når alle de grundlæggende funktioner er på plads.

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 13:38

Hej Jeppe,

2 års udvikling på en webshop lyder som et stort projekt. 14 dage efter levering til at checke op på fejl der burde være i orden er ikke godt nok.

Det er ikke i orden at levere et produkt der har været 2 år under udvikling som så ikke fungere med den nyeste version af IE, da det trods alt stadig er den mest benyttet browser.

Jeg ville klart mene at i først skal begynde at betale for hosting i det at i rent faktisk er "live" da de indtil da jo forhåbeligt har hostet sitet på en udviklingsserver, imens det har været under udarbejding.

Det lyder vildt at de levere et produkt, der ikke har det det basale på plads så som korrekt lagerstyring, og at man kan betale med den mest benyttet browser.

Det lyder som et ufærdigt stykke arbejde.

Peter Jensen

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)