Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp Ny hjemmeside. Hvad skal vi finde os i?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

"Jeg ville jo mene at man har uendelig tid til at fejl rette i, da det er et produkt der ikke bliver gammel eller kan gå i stykker."

Den duer ikke. Hjemmesider (software generelt) bliver hurtigt gammelt - og jo, det kan sagtens gå i stykker (enten fordi det ikke kan snakke med nye teknologier, fejl 40 eller man bliver hacket).

Om det er fjorten dage man har, til at få kigget noget igennem - eller man har to iterationer - er jo så bestemt af hvad for (skriftlig)aftale man har.

Nu skriver du lidt om hvad for fejl der er, og det lyder nu alligevel temmeligt dumt fra leverandørens side...

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 64
Fra  Tjen Gavekort Skrevet kl. 13:49

Hej Jeppe.

Efter min mening, så skal du/i ikke finde jer i næsten noget af det...

Hvis det er der er fejl i deres system, så skal du/i IKKE betale dem for at lave det, fordi det skal de jo bare lave.
I forhold til, at du/i har købt den host, så de kunne afprøve det eller hvad de nu har gjort, så skal du/i jo selvfølgelig ikke betale det. Du/i skal jo først købe hosten når jeres hjemmeside er 100% klar til lancering. :-)

Mvh. 

Vil du tjene et gavekort gratis? Besøg www.tjengavekort.dk !

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Startline.dk:
Det var da godt nok lang tid! Må vi vide hvilken virksomhed det drejer sig om?

Nej, det vil ikke være fair overfor den pågældende leverandør.

Der kan være mange grunde til at levering af et udviklingsprojekt eller lancering af et website trækker ud.

Vi ved jo ikke, om det skyldes langsommelig levering fra leverandøren eller måske konstante krav fra kunden om ændringer og/eller tilføjelser til den oprindelige bestilling.

Under alle omstændigheder vil det have hjulpet både kunde og leverandør at have en detaljeret projektbeskrivelse og tidsplan, samt naturligvis en fast aftalt deadline for lancering.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:02

Jeppe:
Vi har lavet en kontrakt men der kan jo ikke stå alt i sådan en, f.eks. står der ikke at shoppen skal virke i alle browsere.

Der bør stå at den skal virke i hovedbrowserne som er Firefox, Chrome, Safari og Internet Explorer.

Jeppe:
Men det vil jeg da gå ud fra at den gør, ellers kan jeg jo ikke bruge den.

"Går ud fra" er ikke en term der er gyldig. Enten står det i kontrakten ellers ikke.

Jeppe:
men f.eks. står der under nogle af produkterne at de er på lager og udsolgt på samme tid, det står der heller ikke i kontrakten at der ikke må, men det må da være en selvfølge at der ikke stå det. eller er det bare mig.

Intet er en selvfølge.

Hvis der står i jeres kontrakt at I har 14 dage til at gennemgå shoppen for fejl så er det det der gælder. Derfor er firmaet i deres gode ret til at kræve penge for at rette fejlene hvis det er nogle I har kunne finde i løbet af 14 dage - at antallet så er for kort iflg. min mening er en anden sag - jeg giver på størrer projekter normalt 3 måneders fejlretning.

Jeg syntes at det er utroligt at I har brugt 2 år på at lave shoppen

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 12
Indlæg ialt: 75
Fra  Nativo - Digitale løsninger Skrevet kl. 14:11

John Nielsen:

Startline.dk:
Det var da godt nok lang tid! Må vi vide hvilken virksomhed det drejer sig om?

Nej, det vil ikke være fair overfor den pågældende leverandør.

Der kan være mange grunde til at levering af et udviklingsprojekt eller lancering af et website trækker ud.

Vi ved jo ikke, om det skyldes langsommelig levering fra leverandøren eller måske konstante krav fra kunden om ændringer og/eller tilføjelser til den oprindelige bestilling.

Under alle omstændigheder vil det have hjulpet både kunde og leverandør at have en detaljeret projektbeskrivelse og tidsplan, samt naturligvis en fast aftalt deadline for lancering.

Hej John,

Det er helt forståeligt. Du har fuldstændig ret i, at begge parter kan være med til, at projektet er trukket ud i 2 år. Men som et professionelt firma, bør man kunne håndtere en case og skærpe tidshorisonten så det ikke strækker ud i 2 år. :) 

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 15:04

Der er sandsynligvis ikke noget at komme efter juridisk, og da de tydeligvis ikke vil indrømme det, der står ret klart - at de har leveret et mangelfuldt produkt - får du dem heller ikke frivilligt til at tilbagebetale noget eller lave yderligere på siden.

Konklusion:

Du burde ikke skulle finde dig i det - men der er ikke andet at gøre.

Jeg ville afskrive det som en dyr påmindelse om altid at indhente troværdige referencer inden valg af leverandør.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:19

Jakob Bank:
Jeg ville afskrive det som en dyr påmindelse om altid at indhente troværdige referencer inden valg af leverandør.

Eller aftale betaling ved levering. Evt. med et depositum ved større projekter, så leverandøren også er sikret noget betaling, hvis du skulle springe fra.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 15:58

Karsten Sønderup Hansen:

Jakob Bank:

Eller aftale betaling ved levering. Evt. med et depositum ved større projekter, så leverandøren også er sikret noget betaling, hvis du skulle springe fra.

Det er også en mulighed. Problemet med alle konsulentaftaler er jo, at den ene af parterne altid vil have noget ude at svømme: sælgeren sin tid eller køberen sine penge.

Jeg er helt enig i, at delbetaling er at foretrække på større projekter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16

Hej

Mange af de fejl du beskriver bør de rette uden beregning efter min mening,

men det kommer også an på aftalen du har med dem, mundtlig eller skriftlig.

Dog tror jeg ikke disse fejl holder i en eventuel retsag da shoppen jo egentlig ikke

er en shop med de fejl som du beskriver. Dog vil jeg sige at software udvikling,

er det sommetider sådan at man har en del tid til at rette fejl uden beregning,

når denne tidsfrist er udløbet, koster det. Dette er fordi at man ikke kan hænge

software firmaet op for evigt. Så sagen er lidt, sådan op og ned efter min mening.

mvh

Thomas

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 16:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeppe:
Vi har lavet en kontrakt men der kan jo ikke stå alt i sådan en, f.eks. står der ikke at shoppen skal virke i alle browsere.
Men det vil jeg da gå ud fra at den gør, ellers kan jeg jo ikke bruge den.

Kender du browseren Opera? Okay, det kender de fleste mennesker, som har kigget på browsere. Kender du Flock? SeaMonkey? Avant? Det er UMULIGT at dække ALLE browsere, og især over et 2-årigt projekt, hvor der er sket meget på den front.

I dag udvikler man oftest til den nyeste version af Chrome, Firefox, Safari samt Internet Explorer 8-10 som minimum, og så kan man altid diskutere om det er nok, eller om kunden har en målgruppe hvor fx Internet Explorer 7 stadig huserer.

Jeg må melde mig i rækken af seriøse udviklere, som undrer sig over at projektet har været 2 år undervejs, hvis der blot er tale om en "almindelig" webshop.

Det kan være svært at få kortlagt ALLE krav til et projekt, men man er som udgangspunkt nødt til at acceptere, at vi forstår ting forskelligt, og derfor sjældent har samme holdning til "hvad man går ud fra".

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)