Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen advokater, med copyright som specielle?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:22

Hej Carl

Jeg fik saxet mine handelsbetingelser 110 % af en konkurrent - endda havde fjolset glemt at ændre mit telefonnummer Smile til deres eget. Så der var ligesom ingen tvivl...

Alligevel mente min advokat ikke at det var værd at gå efter - hellere blot se om jeg kunne få ham til at fjerne det igen...

Andre skriver her på amino at man kan få mange tusinde - men jeg har endnu ikke set eksempler på det er sket ( kunne være godt ).

Har du bedt dem fjerne teksten ? For jeg går ud fra det er dette du mener de har kopieret ikke ...

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 08:33

Hej Jesper.

Ja jeg har skrevet til ham og bedt ham fjerne den.
Hvis den ikke bliver fjernet i dag, inden kl 12.00, så skal jeg heldigvis til Odense i morgen og der vil jeg bruge de 500 kroner på at stævne ham og igennem retten, tvinge ham til at fjerne den. Evt. erstatning må en dommer så tage stilling til.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:18

Jeg ville sende en stor faktura med mit krav om fjernelse, men jeg ville ikke forvente, at den blev betalt.
Hovedformålet må være at få fjernet teksten hurtigst muligt, og jo mere alvorlig den første henvendelse tager sig ud, des større er chancen for at det lykkes.
Én af mine kunder er i gang med et forløb, hvor han har krævet et stort beløb af en kendt dansk virksomhed. Hans tekst blev fjernet omgående, men betalingen er nægtet. Han har planer om at køre en form for sag, og hvis han gennemfører det, glæder jeg mig til at kende udfaldet.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 12:23

Mit kæmpe problem er at han overhoved ikke har tænkt sikkerhed ind i hans spa.

Han har spa med 3 personer i. Han har 3 enkeltspa, som deler vand.

Lige nu bruger han min tekst og det sætter min virksomhed i bås med hans amatør firma, hvor risiko for smitte er markant øget.

Han gør alle de ting man ikke må og jeg vil ikke sættes i bås med ham.

Er der slet ingen advokater på amino???

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:54

Jojo, der er skam advokater.
Men du kan ikke rigtig gøre andet end at få ham til at fjerne teksten.

Det er jo op til ham selv, om han vil yde en dårligere service end din.

Jeg er ret sikker på, at der ikke findes lovgivning for badning med fisk, så der er næppe grundlag for at politianmelde ham.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:51

Jesper Laugesen:

Andre skriver her på amino at man kan få mange tusinde - men jeg har endnu ikke set eksempler på det er sket ( kunne være godt ).

Vi har haft adskillige af disse sager de sidste par år, og du kan kræve godtgørelse for krænkelsen... Dog er alle vores sager lukket via forlig, hvor krænkeren har betalt et fair beløb for at lukke sagen hurtigt...

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:38

Fashion-Seller:
Dog er alle vores sager lukket via forlig, hvor krænkeren har betalt et fair beløb for at lukke sagen hurtigt...

Kan du give en indikation af beløbets størrelse?
Har det første formål ikke også altid været at bekæmpe skaden hurtigt? 

Hans 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 23:52

Som andre allerede har gjort opmærksom på, skal du nok først og fremmest satse på, at få ham til at fjerne teksten, da den jo tydeligvis tilhører dig.

Carl Lorberg:
Hvor meget kan jeg forlange i erstatning?

Mht. erstatning skal du nok ikke regne med det helt store. Det kræver desuden, at der er sket et eller andet form for tab for dig. Du kan så rette et krav om godtgørelse (et krav der, i sidste ende, nok ikke engang vil være værd at forfølge), men så igen - dit primære formål vil jo være, at han fjerner DIN tekst, så DU fremstår mere unik. Start med at gøre ham opmærksom på, at han skal fjerne teksten. Fjerner han den derimod IKKE, skal du selvfølgelig fremsende krav om godtgørelse.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:00

Hans Stokholm Kjer:

Fashion-Seller:
Dog er alle vores sager lukket via forlig, hvor krænkeren har betalt et fair beløb for at lukke sagen hurtigt...

Kan du give en indikation af beløbets størrelse?
Har det første formål ikke også altid været at bekæmpe skaden hurtigt? 

Jo som Rosenstand sikkert kan bekræfte, så gælder det om at undgå DC, og derfor få krænkeren til at fjerne teksten...

Hvad erstatning angår, så har jeg sammen med advokaten lavet en slags skala.

Hvis krænkeren fjerner teksten, og erkender krænkelsen, og krænkelsen ikke har haft de store konsekvenser endnu, så plejer vedkommende blot at skulle betale for den tid, som det tager at løse sagen. Dvs 1-2 timer af 1000 kr pr time.

Erkender krænkeren ikke, så kommer advokaten ind over, og så hedder beløbet typisk 10.000 kr+

Vi har dog haft en sager, hvor krænkelserne har haft direkte indflydelse på manglende besøgende og dermed tabt salg, hvor sagerne blev afsluttet med forlig på 20.000 kr++

Det skal siges, at krænkeren i alle trin lover, at en krænkelse ikke vil ske igen. Sker dette, så er der fastsat et bodbeløb, som vedkommende hæfter for personligt. Og 7-9-13 så har ingen gjort det igen...

Det skal også siges, at det ikke er 1-2-3 linjer, som der er kopieret, men hele tekster på flere hundrede/tusinde ord... 

PS hvis man henvender sig høfligt og forklarende, så kan de fleste godt se, at de har dummet sig. Så derfor vil jeg da opfordre alle til, man benytter den taktik, da det løser problemet lettest. Man tjener ik mere, blot fordi der kommer en advokat på, da advokaten også tager sin del af gildet!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)