Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil gerne være selvstændig

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen!

Følger til tider med i debatterne herinde og hold fast hvor er der mange muligheder for at blive selvstændig.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at hvis man vil være selvstændig og man vil have succes, så kan det lade sig gøre - ikke i tvivl.

Det eneste det kræver er, at man arbejder og virkelig knokler. At man gør det man ved man skal gøre!

Det eneste problem er så om man har energien, overskudet og om man tør.

Jeg har i længere tid gerne vil være selvstændig. Jeg prøvede at starte i Herbalife som 19 årige, men jeg gik i stå igen fordi jeg ikke var parat til og starte som selvstændig. Jeg var ikke parat fordi der var et liv som der først skulle styr på og jeg havde ikke overskud. Det var bare ikke det rette tidspunkt, MEN jeg er ikke i tvivl om, at hvis jeg havde knoklet videre, så ville jeg kunn have fået den succes jeg ville have!

Det er det som er min udfordring, det som går mig så meget på. Jeg ved jeg kan, men når der først begynder og ske noget, så bliver jeg bange og trækker mig tilbage. Er bange for at miste igen eller noget og det er utroligt belastende for mig.

Jeg har haft flere forskellige hjemmesider og "hjemmelavet koncepter", som jeg selv synes var geniale. Men hver gang hjemmesiden var færdig og jeg kun manglede de sidste få ting, så stoppede jeg projektet og begyndte på et nyt fordi jeg ikke turde og starte det. "Hvad nu hvis det ikke var godt nok?".

Jeg ved jeg kan og jeg vil så gerne. Jeg har idéerne, jeg har lysten - jeg kan. Men hver gang når forretningen kunne beynde og få i gang, så stikker jeg af.

Jeg ville gerne dele det her med jer herinde fordi jeg gerne vil udvikle mig til og komme det skridt videre hvor jeg tager det sidste step. Det sidste step, som fører til starten på en virksomhed!

Jeg har lysten og ved jeg kan, men hver gang det gælder bliver jeg bange.

Håber nogen har et godt ord /råd til mig og, at høre fra andre der har haft det lige sådan.

PS: Undskyld min lidt rodet tekst og stavefejl. Var rimelig ivrig for, at få skrevet indlæget færdigt.

Glæder mig til, at høre fra jer!

De kærligste hilsner
Klaus Hundal
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:56
Hej Klaus.
Ummelbart vil jeg mene du poster i en forkert kategori - men fred være det.

Som jeg læser dit indlæg så er det personligudvikling du efterspørger eller teknikker hertil - for det er kun dig selv der kan stå for denne udvikling.

Jeg vil gerne give dig et par råd med på vejen, da jeg selv arbjeder med personlig udvikling og coaching. Derudover vil jeg komme med nogle kommentar til nogen af dine tanker.

Punkt1:
Først og fremmest skal du finde ud af hvad du vil have ud af livet - og her tænker jeg ikke kun på det jobmæssige.
En forudsætning for at opnå det man gerne vil have, kræver at man ved hvad man vil have. Simpel, logisk og lige til.
Brug noget tid på dette - sæt dig ned med papir og blyant, notere hvad du gerne vil have uden at sætte begrænsninger. Læg det til side, tænk over det og revider det løbende indtil du er helt sikker på hvad du vil have/opnår.

Punk2:
Når dette er gjort skal det gennemsyre dit liv dvs. at du hverdag bruger noget tid på at tænke på hvad du gerne vil have. Her skal du bruge en teknik hvor du lukker øjne og forstiller, at du har det du ønsker - mærk glæden ved og hold fast i den føelse. I samme åndedrag sætter du pris på det du har, værd taknemlig for det du har nu. Pointen er at man skal have et positivt sind!

Punk3:
Dine handlinger skal være i overensstemmelse med dine ønsker! Lad mig give dig et eksemple: du ønsker brændende en tip top trænet krop med lav fedtprocent og alt det der. Så hjælper det ikke noget at du hver weekend tager ud og drikker, spiser weinerbasser i frokostpausen. Kan du følge mig?

Det her synes jeg du skal starte med - det er meget simpel men meget effektivt.

Her til sidst vil jeg lige kommentere noget af det du har skrevet.
"Er bange for at miste igen eller noget og det er utroligt belastende for mig"
Her skal du så finde ud af hvad du er bange for at miste eller hvad noget er, før kan du ikke komme videre.

"så stoppede jeg projektet og begyndte på et nyt fordi jeg ikke turde og starte det. Hvad nu hvis det ikke var godt nok?"
Hvad så?!! Det lyder til at du er bange for fejle/miste. Det er meget normalt og det er der mange der. Men er det overfor dig selv eller omverden? I bund og grund er der ingen forskel - det handler om, at man ikke vinder noget hvis man ikke sætter noget på stil. Den der intet vover, intet vinder. Det er også et punkt du skal arbejde med.

Håber du kan bruge det til noget - jeg har selv haft stor glæde af de øvelser.

Mvh
Ian

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:02
Jeg har rykket den til Caféen :)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:03
Klaus, modsat debattøren ovenfor, mener jeg nu ikke du har postet dit indlæg i den forkerte kategori - netop af den simple grund, som alle der har sat sig blot en lille smule ind i Network Marketing, forstår: Ingen anden branche, intet andet koncept giver så store muligheder for at afprøve livet som "selvstændig" som netop Network Marketing: Man kan være med til at skabe en forretning, udvikle den - man får ALT serveret: Produkt, logistik, support, back-up, uddannelse - the whole nine yards - det eneste man tilfører er sig selv.

Hvorimod alle andre aspekter af at blive selvstændig handler om investering, lån, at starte fuldstændig fra scratch med alt - og ofte handler det også om hvem du er og hvad du har lavet før (når banken skal med på råd...).

Nu mistede jeg lige pointen i det jeg ville frem til - men forstår dig således at du "springer fra når der skal til at ske noget". Men læs lige dit eget citat under dit navn eén gang mere... og husk så samtidig på følgende: Den bedste tvivl fjernes oftest ved ACTION!

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:07
Ok.. Klaus... rettelse: Dimitri har imellemtiden flyttet dit indlæg fra Network Marketing til CAFEEN - uvist af hvilke årsager!

- Dimitri plejer at flytte alt der omhandler eller bare lugter lidt at netværk til... MLM/netværkskategorien: til trods for du faktisk nævner HERBALIFE i indlægget, flytter han så indlægget UD af kategorien....!  

Hvis du havde placeret dit indlæg ALLE andre steder, ville han flytte indlægget til MLM/netværk netop p.g.a. af ordet HERBALIFE... ikke helt nemt at gennemskue Dimitris logik.. men hva´ - pointen er at - UANSET HVOR dit indlæg er, så får du nogle input ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:09
Så længe Du morer dig Lasse ;)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:21
Dato: 13-07-2007 18:08:50 Forfatter: Dimitri Hardorff Så længe Du morer dig Lasse ;)

Netop Dimitri - og jeg ved du kan tåle at blive "provokeret" lidt

MVH

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)