Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Windows vil ikke starte - hjææælp

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

I går gik min computer ned Sad

Når jeg starter maskinen op så får jeg følgende besked:

Jeg har prøvet at kontakte Lenovo for at få en recovery cd, men det kan de ikke udlevere pga. noget licens bøvl med Microsoft. 

Lenovo har sendt mig nogle filer som jeg kan brænde ned på en cd, som jeg så kan bruge til at lave en reinstallation af Windows 7 Home Premium 64 bit (som maskinen kører med) 

Dette er en meget uattraktiv løsning da jeg jo så vil miste al data og alle programmer.....

Vil jeg kunne reparere maskinen hvis jeg går ud og køber Windows 7 Home Premium på cd? 

Og hvis ja - betyder det så noget at jeg køber en dansk windows version? Computeren kom oprindeligt med en tysk version hvor jeg har ændret sproget.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg er ret desperat - er lammet uden min kære computer.....

Hilsen Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 11:41

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Dette er en meget uattraktiv løsning da jeg jo så vil miste al data og alle programmer....

Det løb tror jeg er kørt - tror din harddisk er død.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:45

B. Hvarregaard:
Det løb tror jeg er kørt - tror din harddisk er død.

Det håber jeg da så sandlig ikke. Er det pga. fejlmeddelelsen du tror det?

I så fald, så må det være min SSD disk der er død da det er den Windows er installeret på? Jeg har både en ssd disk og en alm hdd i maskinen. 

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 12:10

Hejsa, du kan jo nøjes med at formatere den hdd som Windows er installeret på og installere Windows på ny , så mister du ikke data fra den anden hdd :)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:11

Fandt lige denne side hos Microsoft og gik ind under Windows 7.

http://support.microsoft.com/kb/2674065#method21 

Forstår godt nok ikke lige, hvordan de vil have, at man skal klikke på startknappen og genstarte, når pc'en slet ikke vil åbne... men måske virker det fra punkt 2, hvis du tvangsslukker den og starter igen?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:16

Michal Johansen:
Hejsa, du kan jo nøjes med at formatere den hdd som Windows er installeret på og installere Windows på ny

Hvorfor formatere ? Når man installere WIN7 på en maksine hvor den er i forvejen opretter den bare en windows(old) mappe til den gamle og installere den nye ....

/allan

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:19

Michal Johansen:

Hejsa, du kan jo nøjes med at formatere den hdd som Windows er installeret på og installere Windows på ny , så mister du ikke data fra den anden hdd :)

Problemet er at den hdd hvor windows er installeret, er der også en masse filer som jeg skal have med, og formatterer jeg, så sletter den jo filerne....

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:22

Birte Andersen:

Fandt lige denne side hos Microsoft og gik ind under Windows 7.

http://support.microsoft.com/kb/2674065#method21 

Forstår godt nok ikke lige, hvordan de vil have, at man skal klikke på startknappen og genstarte, når pc'en slet ikke vil åbne... men måske virker det fra punkt 2, hvis du tvangsslukker den og starter igen?

hej Birte

Tusind tak :)

Jeg kan godt starte pc´en, men jeg kommer kun til det skærmbillede som jeg har indsat her. Deres første forslag med at trykke på F8 virkede ikke.

Deres andet forslag:

To run Startup Repair using the Windows installation disc or a system repair disc:

1. Insert the Windows 7 or Windows Vista installation disc or a system repair disc, and then shut down your computer.
  2. Restart your computer using the computer's power button.
  3. If prompted, press any key and then follow the instructions that appear.
  4. On the Install Windows page, or on the System Recovery Options page, choose your language and other preferences, and then click Next.
  5. If you're using the Windows installation disc, click Repair your computer.
  6. Select the Windows installation you want to repair, and then click Next.
  7. On the System Recovery Options menu, click Startup Repair, and then follow the on screen instructions.
....... lyder som en mulig løsning. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det vil virke hvis jeg køber en dansk version af Windows home Premium, da jeg mener det er en tysk version der ligger på maskinen, hvor sproget bare er blevet ændret til engelsk.... Nogen ideer om det?
Hilsen Morten
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:23

DesignYOU:

Michal Johansen:
Hejsa, du kan jo nøjes med at formatere den hdd som Windows er installeret på og installere Windows på ny

Hvorfor formatere ? Når man installere WIN7 på en maksine hvor den er i forvejen opretter den bare en windows(old) mappe til den gamle og installere den nye ....

/allan

Hej Allan

hvis jeg installerer en ny Win7 vil jeg så stadig kunne få adgang til de filer der ligger på c drevet? I så fald, så er det jo "blot" alle programmerne etc. jeg skal have installeret igen.....

Hilsen Morten

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WideEyes.dk & AAimport.dk:
hvis jeg installerer en ny Win7 vil jeg så stadig kunne få adgang til de filer der ligger på c drevet? I så fald, så er det jo "blot" alle programmerne etc. jeg skal have installeret igen.....

Jeg har installeret win7 3 gange nu og har hver gang kunne hente alle mine lokale filer, det er korrekt du skal installere alle dine programmer igen, men det er vel det mindste.

Se her hvordan det ser ud på min maskine:

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)