Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfradag på dropshipping

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Fra  Easybuy Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg sidder lige her og bliver helt itvivl og vil gerne bekræftes.

Når jeg køber en varer ved min leverandør, kan jeg så trække momsfradrag fra salgsmomsen?

Og når der står ekskl moms på varene ved leverandøren, så er der stadigvæk købsmoms på for mig eller hvad?

Håber i kan hjælpe.

Tak.

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 21:48

Købsmomsen kommer på når du skal købe varen, ja. :-) 

Og ja, jeg tror du kan trække momsen fra, men det må vi hellere lige få en bekræftelse på udefra. 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 21:54

Hej Abugge,

Såfremt du er momsregistreret, og købsmomsen fremgår af kvitteringen fra din leverandør, så kan jeg ikke se noget problem i, at du trækker købsmomsen fra :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uh - lyder som om du mangler lidt basis viden, i alle fald i spørgsmålets formulering - Altså - din salgsmoms kan du aldrig trække noget fra, det er den moms der opstår når du sælger noget.

Så er der købsmomsen (som du kan mene når du skriver trække fra i salgsmomsen) og der kan du kun trække noget fra hvis du køber i Danmark af en momsregistreret leverandør og der står moms angivet på fakturaen - ikke noget med hvis der bare står ex moms, men hvornår står der dog det på en faktura?

Hvis det er en pris du har fået - fra Danmark - og det er i prislisen der står ex moms - ja så kommer momsen jo oveni prisen - og kan trækkes fra. Det betyder i så fald - at hvis der står 100 kr ex moms - ja så koster den vare dig 125 kr inkl moms og så kan de 25 kr trækkes fra som købsmoms OG vil stå på fakturaen som moms.

Fra Danmark vil moms altid fremgå af fakturaen hvis det er fra et momsregistreret firma.

Hvis du køber i Europa så er der ikke moms på til dig som firma - og du skal blot registrere samme beløb som erhvervelsesmoms og salgsmoms - så det går lige op, ikke noget fradrag og ikke noget salgsmoms - ren statistik.

Køber du uden for Europa er den lidt anderledes, men igen moms på begge sider, og så er der jo told og du skal være importørregistreret hvis det er til videresalg

læs her http://www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-i-eu 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Fra  Easybuy Skrevet kl. 22:36

Tak for svarene, og ja jeg magler noget basisviden. Skal have læst lidt på det.

Men hvis jeg tager et eksempel.

I metro avisen, er varer angivet ekskl. moms.

Hvis jeg købete en vare fra metro som et andet firma, vil jeg vel få en faktura med prisen som står i avisen(altså ekskl. moms)

Hvis jeg så sælger det videre til en privat, kan jeg ikke trække købsmoms fra, da der ingen er.

Og så bliver det jeg skal betale til skat 25 % af salgsprisen.

Er det korrekt?

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 22:44

Når du køber noget i metro bliver der ved kasse lagt moms på. Grunden til de skriver ex moms er bare for at fortælle dig hvad du egentlig betaler for varen. Får du jo igen når du indberetter moms.

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 22:46

Den moms du betaler i metro får du jo igen når du indberetter skulle der stå :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 22:48

For at blive i dit eksempel.

Når du kommer til kassen i Metro betaler du prisen eks. moms + moms. Dvs. står der prisen er 10 kr. betaler du 12,50 kr. Du bogføre så købet som 

varekøb: 10 kr.

købsmoms: 2,50 kr.

Når du sælger varen siger du købspris eks. moms. + din avance + moms. Sælger du varen til 20 kr. + moms = 25 kr. så bogføre du:

Varesalg: 20 kr.

salgsmoms: 5 kr.

Dit momsregnskab vil så lyde:

Købsmoms: 2,50 kr.

At betale til SKAT: 2,50 kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52

Abugge:

I metro avisen, er varer angivet ekskl. moms.

Hvis jeg købete en vare fra metro som et andet firma, vil jeg vel få en faktura med prisen som står i avisen(altså ekskl. moms)

Hvis jeg så sælger det videre til en privat, kan jeg ikke trække købsmoms fra, da der ingen er.

Jo - som jeg beskrev. Hvis du ser noget i Metro som står til 100 kr i avisen - så skal du ved kassen betale 125 kroner for varen = 100 kr + 25 kr moms. De 25 kroner er så købsmoms - og dem får du igen  men varen koster så dig de 100 kr du ser i avisen - hverken mere eller mindre

De 25 kroner er bare penge du lægger ud - og får igen af moms - helt som hvis du sælger til f.eks 100 kr ex moms = 125 inkl. moms. Så er de 100 kr penge du må beholde, og de 25 kroner du skal aflevere til moms

Når du tænker fortjeneste så tænk altid UDEN moms ALDRIG med moms, hverken af køb eller salg

Står der moms på fakturaen (og det vil der gøre i metro hvor du bør bede om en regning til dit regnskab så varen er korrekt specificeret og skat ikke tror du har købt mad)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55

Tom Jensen:

Købsmoms: 2,50 kr.

At betale til SKAT: 2,50 kr

At betale til MOMS 2,50 -

Til skat bliver alt andet lig i dit eksempel - køb 10 kr og salg 20 kr = fortjeneste 10 kr som er fortjeneste til skat (alt andet lig)

vh

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)