Betydningen af fragtomkostninger afhænger af størrelsen på ordren og fragtmetoden. Jeg ville gerne betale 39,- for at få tilsendt en laptop til 5000,- eller en krystalvase (som kræver special-pakning). Hvis jeg betalte 39,- for fragt - for så at få en hagesmække tilsendt i en M65-kuvert - sendt som b-post, så ville det have betydning for min villighed til at handle samme sted igen. Siden du sender alt som pakker, så forsvarer de reelle fragt-omkostninger porto-prisen. Men, jeg tror uanset at mange vil vægre sig ved at skulle betale 39,- i fragt for en vare til 59,-. Måske skulle du overveje, at plusse en ti-krone eller to på prisen og sætte fragten ned til 29,- eller 19,- Det har stor betydning at du klart beskriver fragt-omkostninger på forsiden. Jeg har ofte forladt handlevognen ved check-out, når det pludselig har gået op for mig at den vare, som jeg har brugt tid på at vælge, faktisk koster mig 80% mere pga. højt fragt og ekspeditions-gebyr. Hvis du havde gratis fragt på alt - hvor meget højere skulle din konverteringsprocent være for at det ville kunne betale sig? F.eks lad os sige at for hver 100 besøgende i din butik, så er der 5 som egentlig er villig til at købe noget, men unlader pga fragtprisen. Hvis din konverteringsprocent i dag er 1%, så ville du altså kunne femdoble din omsætning ved at have gratis fragt... |
Hej Thomas
Sjov idé ;-)
De ser fine ud de huer.
Du kan iøvrigt finde gode råd til PR og markedsføring i iværksættermagasinet Start Op.
Måske der er nogle fif du kan bruge.
Du kan tilmelde dig her. Det er GRATIS.
www.startopmagasinet.dk
Hilsen
Ronni