Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er email adresser værd ?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

"Email adresserne er indsamlet da de har købt og sagt ja til at modtage nyhedsbreve på det/de websites vi købte på daværende tidspunkt. "

Og netop derfor har de bl.a. ikke sagt ja til at modtage nyhedsbreve fra "random firma, du sælger adresserne til"... Uanset om de så omhandler samme emne. Man giver ikke et samtykke inden for et emne, man giver et samtykke til en juridisk enhed. Ligesom du laver en kontrakt med en virksomhed, ikke en kontrakt med alle virksomheder der laver det samme.

Fra St julians, Malta
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Men nu mente jeg ikke spam mails, men derimod almindelige mails.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin - Ecomdia:
Men nu mente jeg ikke spam mails, men derimod almindelige mails.
Ikke forstået? En almindelig mail der sendes ud til folk efter en liste - uden de har sagt JA positivt til at modtage denne mail fra denne virksomhed i det formål - ER en spam mail, det er jo det som er problemet

Hvis du får en række emails fra f.eks Amino - emails som hører til brugerne på Amino - eller køber listen - eller køber Amino- og derefter tager denne liste - og laver en række mails fra f.eks. dit erotikselskab - eller fra socialdemokratisk ungdom og skriver

Hej - vi vil rigtigt gerne have dig som medlem. Læs her alt det gode vi kan tilbyde osv..............     så er det spam og giver store bøder

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - vi vil rigtigt gerne have dig som medlem. Læs her alt det gode vi kan tilbyde osv..............     så er det spam og giver store bøder

Man behøver ikke engang at skrive, at man har tilbud - vil sælge- have dig som medlem - eller andet. En tom mail er også spam, hvis du ikke har sagt ja til at modtage den.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Skou :
Man behøver ikke engang at skrive, at man har tilbud - vil sælge- have dig som medlem - eller andet. En tom mail er også spam, hvis du ikke har sagt ja til at modtage den.
ja da - ville bare illustrere, at selv med et tilsyneladende helt fredeligt formål - er det spam - det er en tom skam også -

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror Martin mener, hvilke omkostninger der er forbundet ved det. Fx aftale med mail udsendelses firma, eget udviklet software, hardware osv osv.

Altså ikke bøden men omkostningerne ved at drive et email markedting firma.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ja vist - det var alle vist med på, og jeg svarede også først, at det findes der programmer til, så det er ikke omkostningen, men det er jo ikke så væsentligt, hvis omkostningen til en bøde er meget meget større - derfor

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra St julians, Malta
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Kristian ganske rigtig svare så var det omkostningerne ved udsendelse af denne mængde mails jeg var interesseret i.

Og nej IKKE SPAM MAILS, men derimod mails man ganske lovligt og med brugernes accept kan sende til. Men tror bare jeg lader det ligge og finder et andet sted at få et svar.

Kan virkelig ikke forstå hvorfor du skal blive ved med at skrive om de spam mails.

Fortsat god dag Cookie.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm lige en tanke, hvis de ikke har godkendt at få mails fra mig - så må jeg vel alligevel ikke sende en mail til dem? Eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:
Hmm lige en tanke, hvis de ikke har godkendt at få mails fra mig - så må jeg vel alligevel ikke sende en mail til dem? Eller?
Nok gik i kludder med den tekst tror jeg men

Du må ikke sende mails til nogen som helst - med mindre de personligt har givet dig lov til at sende dem mails i en præcis sammenhæng - eller fra dit firma generelt. De skal ha sagt JA - og man kan jo ikke spørge via mail - så via internettet eller på andet vis - inden man må sende en eneste mail

Når spam blev hovedemne, skyldes det vel at trådstarter havde købt flere tusinde adresser og ville vide hvad det koster at sende til dem. Det kan ikke besvares - uden at tage prisen for spam ind, og den er 100 gange højere, og næppe nogen her kan medvirke til at hjælpe med at spamme

AT SENDE LOVLIGE MAILS = IKKE TIL KØBTE MAILLISTER:

Jeg kan ikke prisen for at udsende lovlige mails - ex nyhedsbreve som folk aktivt har tilmeldt sig mail på, men de to mig bekendt mest almindelige programmer til det er  Campaign Monitor og MailChimp og jeg mener også en ganske aktiv Amino mand REMY: REMYYMER Solutions - http://www.e-nyhedsmail.dk/ har et velfungerende program, så ham kan I jo få pris fra, det ser ikke så dyrt ud for selv programmet . men om der er ekstra pris ved store antal, aner jeg ikke

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)