Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er email adresser værd ?

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello fellow Amino's

Jeg har nogle email lister med ret mange emails på til blandet andet Sverige, Norge og England.
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal værdi sætte dem, da jeg gerne vil sælge dem.

Jeg opererer kun på det Danske marked og har derfor ikke noget at bruge dem til.
De er alle bounce checked, men er ikke sendt til i 5 måneder

Her er lidt om antal modtagere i lister

Norge: 6.798 modtagere
England: 4.557 modtagere
Sverige: 119.571 modtagere

Hvis der er nogle interesserede så skriv endelig, men ser også gerne et bud på hvordan og hvor jeg kan sælge dem.

OPDATERING: Branchen for disse sites er Erorik

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lennart

Prisen må bla.afhænge af om det er privat/erhverv, hvordan de er opsamlet, hvad der må sendes til dem.

Er det f.eks private mails opsamlet via konkurrencetilmelding, og uden specifik interesse, ja så vurderer jeg værdien som meget meget lille.

 

 

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det synes jeg lyder spændende.

Hvad kan man sende til så mange mailmodtagere, der ikke er at betragte som spam?
Det er vel private mennesker, du henvender dig til, da erhvervsdrivende ikke rigtig kan stille noget op med dem...

Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jesper

Jeg ved faktisk ikke hvordan de er opsamlet. De fulgte med en serie af websites jeg har købt for år tilbage. Skal måske nævnes at det er i forbindelse med Erotik

@Lars
Ja det er private mail adresser.
Som nævnt før er det inden for Erotik, da de fulgte med et køb af websites. Så alt inden for denne branche er lovligt.

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm..  godt spørgsmål Lennart.

Jeg ved ikke hvad det skal koste.

Hvis nu du spørger dig selv hvad du ville give for en lignende liste med danske mailadresser - så kommer du måske nærmere svaret ?

 

Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jo det Jesper.
Problemet er at man aldrig vil give så meget for det selv, men kender man til email marketing ved man også at hver mail kan være tusindvis af kroner værd.

Jeg ville aldrig sælge min egen liste med danske mails. Den er jo millioner værd for min forretning. Jeg har set flere steder hvor man betaler mellem 2 og 10 kr. for indsamling af mails, men det er ved konkurrencer og det er alt for dyrt og giver ikke nok.

Jeg kender ikke til hvordan de er indsamlet så jeg ved ikke hvor loyale de er. Dog kommer der ikke ret mange afmeldinger eller nye bounces da jeg sendte til dem. Men for mig heller ikke mange ordre, da fragten er for dyr.

Har man en forretning med f.eks. film så kan det svarer sig, eller hvis man i forvejen har filialer de steder.

Listen med svenske adresser er jo kæmpestor og der er mange der ville slå ihjel for en dansk liste med så mange i, men igen. Det er ikke min hjemmebane hos de blå og gule.

Er man ude i 25 øre pr. adresse eller det er for lidt/for meget. ?
Skal jeg forsøge mig på svenske medier af lignende art, som dette ?

Synes bare det er lidt tosset at ligge inde med så store lister der ikke bliver brugt

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lennart

Du må ikke bare sælge til 3 part, uden videre. Det kommer an på hvad brugeren har givet tillladelse til i sin tid. Hvis det er erotik bruger så ved jeg ikke hvor meget de er værd for en som gerne vil sælge køkkenredskaber ;) Men vil ikke gøre mig 100% klog på det.

Men skal lige høre er det med fuld data? eller er det kun email'en?

Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kun emails. Ingen andre data.
Kunden har tilmeldt sig til listen uden nogle reservationer. Hvordan loven var dengang ved tilmelding og i dag ved jeg ikke.

Om der er noget der gør sig gældende for salg ved jeg heller ikke.

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

loaded82:

Hej Lennart

Du må ikke bare sælge til 3 part, uden videre. 

Er reglerne også sådan i England, Sverige og Norge hvor mailadresserne er indhentet?

For mener da, at man kan købe mailadresser af firmaer som fx. Euroads i fx. Sverige.

Til Lennart - måske du skulle høre, hvad Euroads skal have for, at indsamle mails til dig og så kan du prisfastsætte dine egne lister ud fra de priser de oplyser dig.

Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kristian

Det var nok ikke en dårlig ide.

Jeg vil jo gerne have dem solgt og er sikker på at nogle kunne tjene gode penge på at sælge til listerne :-)

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)