Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

subdomæner i søgemaskiner

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Eller er vi ude i noget web-alias... fx
domæne: sub.domæne.com - web-alias  - for vært/IP : www.domæne.com/sub
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:28
Vi er ude i at du skal have din /navn væk fra den undermappe.

Der skal oprettes et særskilt CNAME for navn.domæne.dk (eller hvis det er en IIS så kan man nøjes med at gøre det i hostheaderen).

Så vi har 2 måder det kan gøres på:

1) Ring til One.com og få dem til at ændre deres system

2) Sørg for at hvis man kommer ind via domæne.dk/navn at man så bliver sendt til navn.domæne.dk (ikke optimalt)

Hvis du lykkedes med 1), så giver jeg en kasse øl ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:54
nå.. fik fat i one.com support (chat funktionen er da meget cool service)... men det var ikke noget de kunne hjælpe med..

Man kunne evt. lave et eller andet med deres backend avanceret dns indstillinger... men han kunne ikke yde support på det..

Jeg kan godt oprette et CNAME for sub.domæne.com ... er det vejen frem... ?
Hvis det er, hvad er så "vært" (host) i den sammenhæng ?
Her er hvordan one.com giver en support guide til tingene, men jeg bliver ikke ret meget klogere af den grund..
https://www.one.com/static/support-guide-dns.do?forward=guide-popup&locale=da

Er der gemt der i supporten svaret på mine bønner ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:02
Dato: 12-07-2007 13:53:51 Forfatter: Brian Brandt
nå.. fik fat i one.com support (chat funktionen er da meget cool service)... men det var ikke noget de kunne hjælpe med..

Så sparede jeg den kasse ;)

Spøg til side...

Det bedste du kan gøre så er at lave et script på alle dine sider der ligger på domæne.dk/navn. At hvis de kommer fra domæne.dk/navn så skal de sendes til navn.domæne.dk

Men du skal gøre det på ALLE siderne. Jeg ved ikke om det er noget du kan gøre i en .htaccess fil eller hvordan det kan gøres der (jeg er Windows nørd så jeg kender ikke ret meget til indianer-serveren).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 14:14
Hmm... men mine sider er jo de samme... de ligger jo ikke gemt som to ens html sider, en på sub.domæne.dk og en på domæne.dk/sub...

Det der er problemet er vel, at der er to indgange...

Hey hey.. opdagede lige, at der eksisterer en sub.domæne.dk/side.1.html... men der eksisterer ikke domæne.dk/sub/side1.html ..

Når jeg kommer ind fra domæne.dk/sub og vil navigere videre rundt på sitet, så refererer alle links til sub.domæne.dk et eller andet...

Er det ikke godt nok.. kan man så ikke leve med, at der godt nok findes en adresse der hedder domæne.dk/sub, hvilken dog bare har en masse links der hedder sub.domæne.dk ... eller er det en dum ting ?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:39
Jo, hvis du kan leve med at blive slettet af søgemaskinerne, så er det fint nok :)
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 14:49
Ahhh men for fanden da...

Det er fordi storebror har købt vores efternavn som domæne, og så tænkte jeg det ville være smart at have blogs på forskellige sub-domæner (vi er 5 brødre, så et par blogs ville det da blive til).. ihhhhh...

Hvad er så den bedste løsning... droppe sub.domæne.dk og køre efter domæne.dk/sub.... ????

Eller skal jeg ud og investere i et nyt domæne for at det er optimalt.. ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:06
Så vil jeg anbefale dig at finde en webhost som har ægte subdomæner. Det er nok det bedste jeg kan se.

Alternativt kan du jo købe domæner ekstra, men det vil være hul i hovedet når ideen var at have fornavn.efternavn.dk (som jeg syntes er lækkert).

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:08
Nej da, det er en glimrende ide at bruge efternavnet og så jeres egnbe navne som subdomæner! Det du skal gøre er at oprette en webserver for hvert domæne. Problemet er, at du forsøger at køre flere domæner på et website, og det er altså temmelig svært at gøre på en måde som ikke fucker op med søgemaskinerne (det kan godt lade sig føre, men man skal eddersparkemig holde tungen lige i munden og have 110% styr på hvad man gør).

Så, hvis det er Wordpress du gerne vil køre på de forskellige sub-domæner, så fis ud og køb et af de der billige Linuz webhoteller for hver blog du vil sætte op, og lav så et subdomæne til hver af dem. A-recorden i DNS''en skal så pege på den respektive server.
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 15:18
okay... hmm... et webhotel, billigt... så skal man på jagt igen...

Biligt... Har du lige et på hånden ? Man behøver jo ikke domænet.. men får det som regel med i købet..

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)