nå.. fik fat i one.com support (chat funktionen er da meget cool service)... men det var ikke noget de kunne hjælpe med..
Man kunne evt. lave et eller andet med deres backend avanceret dns indstillinger... men han kunne ikke yde support på det..
Jeg kan godt oprette et CNAME for sub.domæne.com ... er det vejen frem... ? Hvis det er, hvad er så "vært" (host) i den sammenhæng ? Her er hvordan one.com giver en support guide til tingene, men jeg bliver ikke ret meget klogere af den grund.. https://www.one.com/static/support-guide-dns.do?forward=guide-popup&locale=da
Er der gemt der i supporten svaret på mine bønner ?
nå.. fik fat i one.com support (chat funktionen er da meget cool service)... men det var ikke noget de kunne hjælpe med..
Så sparede jeg den kasse ;)
Spøg til side...
Det bedste du kan gøre så er at lave et script på alle dine sider der ligger på domæne.dk/navn. At hvis de kommer fra domæne.dk/navn så skal de sendes til navn.domæne.dk
Men du skal gøre det på ALLE siderne. Jeg ved ikke om det er noget du kan gøre i en .htaccess fil eller hvordan det kan gøres der (jeg er Windows nørd så jeg kender ikke ret meget til indianer-serveren).
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Hmm... men mine sider er jo de samme... de ligger jo ikke gemt som to ens html sider, en på sub.domæne.dk og en på domæne.dk/sub...
Det der er problemet er vel, at der er to indgange...
Hey hey.. opdagede lige, at der eksisterer en sub.domæne.dk/side.1.html... men der eksisterer ikke domæne.dk/sub/side1.html ..
Når jeg kommer ind fra domæne.dk/sub og vil navigere videre rundt på sitet, så refererer alle links til sub.domæne.dk et eller andet...
Er det ikke godt nok.. kan man så ikke leve med, at der godt nok findes en adresse der hedder domæne.dk/sub, hvilken dog bare har en masse links der hedder sub.domæne.dk ... eller er det en dum ting ?
Det er fordi storebror har købt vores efternavn som domæne, og så tænkte jeg det ville være smart at have blogs på forskellige sub-domæner (vi er 5 brødre, så et par blogs ville det da blive til).. ihhhhh...
Hvad er så den bedste løsning... droppe sub.domæne.dk og køre efter domæne.dk/sub.... ????
Eller skal jeg ud og investere i et nyt domæne for at det er optimalt.. ?
Nej da, det er en glimrende ide at bruge efternavnet og så jeres egnbe navne som subdomæner! Det du skal gøre er at oprette en webserver for hvert domæne. Problemet er, at du forsøger at køre flere domæner på et website, og det er altså temmelig svært at gøre på en måde som ikke fucker op med søgemaskinerne (det kan godt lade sig føre, men man skal eddersparkemig holde tungen lige i munden og have 110% styr på hvad man gør).
Så, hvis det er Wordpress du gerne vil køre på de forskellige sub-domæner, så fis ud og køb et af de der billige Linuz webhoteller for hver blog du vil sætte op, og lav så et subdomæne til hver af dem. A-recorden i DNS''en skal så pege på den respektive server.