Jeg skal til at oprette en blog på et subdomæne og ville høre hvordan og hvorledes man skal oprette bloggen i indekser og kataloger etc etc.. Skal jeg bruge www.navn.hovedside.dk eller www.hovedside.dk/navn for at få den bedste indeksering, eller er det fuldstændig ligemeget ? Er der nogle fordele eller ulemper ved de forskellige løsninger ? Mvh Brian Brandt |
subdomæner i søgemaskiner
Det bliver også i søgemaskiner betragtet som et selvstændigt domæne. |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
|
navn.domæne.dk er et selvstændigt site domæne.dk/navn er en mappe i sitet domæne.dk Så hvis man vil udnytte den ranking ens site har, så skal man placere den i en undermappe, ellers som subdomæne Note: Ovenstående er dog min opfattelse af hvordan søgemaskinerne virker... |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
tak for svarene... Niels> når du skriver undermappe, mener du så www.domæne.dk/navn ... ? For som det ligger nu, så har jeg oprettet subdomænet navn.domæne.dk og det henviser jo så bare til domæne.dk/navn .... (er det ikke den rigtige måde at gøre det på ?`) |
|
hmm... det er nok mine manglende evner for DNS, der gør mig lidt forvirret på området og skal have det skåret ud i pap.. Webhotellet ligger hos one.com... Når jeg skriver navn.domæne.dk, så forbliver den på navn.domæne.dk og ikke domæne.dk/navn... Jeg har ikke lavet nogen forward eller andet.. kun oprettet en mappe igennem ftp der hedder "navn" og så kunne jeg ellers skrive "navn.domæne.dk" og så virkede det... (satte også wordpress op til navn.domæne.dk) ... (hvis jeg skriver www.domæne.dk/navn så virker det også) På DNS siden i one.com's backend kan jeg oprette enten en web-alias web-forward A eller CNAME og så står der at jeg skal oprette det for en "vært/IP" ... Er det noget jeg skal ud og rode i, eller laver one.com det automatisk... ? Jeg kan huske at have lavet et subdomæne før igennem one.com, men der kom den ikke med alle de muligheder... (ligesom når kvinder forklarer vej, så får du også lige de første to veje, de næste to veje efter, farven på huset, skiltet der er ødelagt, traktoren der kører på den anden side... hvor jeg bare behøver at vide hvilken vej jeg skal køre ned ad) Skal jeg bare være glad for at det virker, eller skal jeg lave om på mappestrukturen ? |
|
|
|