Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

subdomæner i søgemaskiner

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal til at oprette en blog på et subdomæne og ville høre hvordan og hvorledes man skal oprette bloggen i indekser og kataloger etc etc..

Skal jeg bruge www.navn.hovedside.dk eller www.hovedside.dk/navn for at få den bedste indeksering, eller er det fuldstændig ligemeget ?

Er der nogle fordele eller ulemper ved de forskellige løsninger ?

Mvh Brian Brandt

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:56
jeg vil bruge navn.hovedside.dk (uden www, da www blot er nogle bogstaver vedtaget som værende den side man ser hjemmesiden på).

Det bliver også i søgemaskiner betragtet som et selvstændigt domæne.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 13. Apr 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:24
Jeg tror det er ligemeget om du bruger navn.domain.dk eller domain.dk/navn. Mon ikke søgemaskinerne har regnet ud at der er tale om det samme? 
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:45
Det er lige præcis hvad søgemaskinerne IKKE tror.

navn.domæne.dk er et selvstændigt site
domæne.dk/navn er en mappe i sitet domæne.dk

Så hvis man vil udnytte den ranking ens site har, så skal man placere den i en undermappe, ellers som subdomæne

Note:
Ovenstående er dog min opfattelse af hvordan søgemaskinerne virker...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 07:50
tak for svarene...

Niels> når du skriver undermappe, mener du så www.domæne.dk/navn ... ?

For som det ligger nu, så har jeg oprettet subdomænet navn.domæne.dk og det henviser jo så bare til domæne.dk/navn .... (er det ikke den rigtige måde at gøre det på ?`)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:24
Dato: 12-07-2007 07:50:13 Forfatter: Brian Brandt
tak for svarene...

Niels> når du skriver undermappe, mener du så www.domæne.dk/navn ... ?

For som det ligger nu, så har jeg oprettet subdomænet navn.domæne.dk og det henviser jo så bare til domæne.dk/navn .... (er det ikke den rigtige måde at gøre det på ?`)

Er der et link fra domæne.dk til domæne.dk/navn? For så kan du komme ud i at søgemaskinerne tror at navn.domæne.dk har kopieret indholdet fra domæne.dk/navn

Når du ser navn.domæne.dk bliver det så ændret til domæne.dk/navn?

Det mest korrekte er at navn.domæne.dk ligger uden for domæne.dk. Jeg gør på følgende måde for mine kunder:

<mappestruktur>

domæne.dk

--www [her ligger www.domæne.dk]

--navn [her ligger navn.domæne.dk]

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:37
hmm... det er nok mine manglende evner for DNS, der gør mig lidt forvirret på området og skal have det skåret ud i pap..

Webhotellet ligger hos one.com...
Når jeg skriver navn.domæne.dk, så forbliver den på navn.domæne.dk og ikke domæne.dk/navn...

Jeg har ikke lavet nogen forward eller andet.. kun oprettet en mappe igennem ftp der hedder "navn" og så kunne jeg ellers skrive "navn.domæne.dk" og så virkede det... (satte også wordpress op til navn.domæne.dk) ... (hvis jeg skriver www.domæne.dk/navn så virker det også)

På DNS siden i one.com's backend kan jeg oprette enten en
web-alias
web-forward
A
eller
CNAME
og så står der at jeg skal oprette det for en "vært/IP" ...

Er det noget jeg skal ud og rode i, eller laver one.com det automatisk... ?

Jeg kan huske at have lavet et subdomæne før igennem one.com, men der kom den ikke med alle de muligheder...

(ligesom når kvinder forklarer vej, så får du også lige de første to veje, de næste to veje efter, farven på huset, skiltet der er ødelagt, traktoren der kører på den anden side... hvor jeg bare behøver at vide hvilken vej jeg skal køre ned ad)

Skal jeg bare være glad for at det virker, eller skal jeg lave om på mappestrukturen ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:58
Dato: 12-07-2007 10:36:55 Forfatter: Brian Brandt
Når jeg skriver navn.domæne.dk, så forbliver den på navn.domæne.dk og ikke domæne.dk/navn...

Jamen så er alt som det skal være. Du skal blot ikke linke til domæne.dk/navn

Den måde som one har gjort det på er at de "snyder" browseren til at tro at der er tale om et subdomæne.

Men for mig er der ikke tale om et ægte da der kan være forbindelse mellem domæne.dk og domæne.dk/navn ;) Men det er en helt anden historie....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:31
Hvis du kan tilgå dine sider både via subdomæne (sub.domain.dk) og en folder på hoveddomænet (domain.dk/sub/) så har du et problem der skal løses. Hvis du overlade det til søgemaskinerne at gætte på hvilken version der er den "rigtige" gætter de næsten altid forkert. Derudover vil der gå en masse linkværdi tabt, når nogle linker til den ene adresse og andre til den anden.
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:38
hmm... er det rigtige så at lave et redirect fra domæne.dk/navn til navn.domæne.dk eller hvordan dælen kringler man den kage ?
Side 1 ud af 3 (30 indlæg)