Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Får du nok ud af dine referencer/dine kontakter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Lad os antage du er engageret i X firma - du har lavet din famøse, obligatoriske navneliste. Som alt andet handler det om matematik; du har 100 navne, en procentdel siger ja til din forretning - den resterende del har hver især udtrykt en eller anden form for modvilje; kategorisk ikke-interesseret, timingen passer ikke, deres grund til et engagement kan de ikke få øje på, de er i andre selskaber, har andre projekter... and the list goes on!

Men hvad sker der med den resterende del på din navneliste, som IKKE engagere sig i din forretning som repræsentanter/forhandlere?

Hvad gør du med din emner, dine kontakter? Bliver de puttet i en opfølgnings-pipeline?
Hvad gør du med kontakter, som er interesseret i BRANCHEN, men ikke dit selskab....

Eller deler du dine kontakter - som dermed bliver referencer - med andre i branchen eller relaterede brancher?

Er der ikke basis for en avanceret omgang "leadshare" - at man benytter sine kontakter til eget og fælles udbytte på tværs af selskaberne (ikke for at tjene penge eller ikke for at tjene en million-milliard - men for at få et udbytte...?

Din kommentar?

(Evt. SKYPE ME hvis du forstår hvor jeg vil hen....)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:36
Tilmeldt 12. Jul 07
Skrevet kl. 17:52
Nu er jeg helt ny indenfor B2C branchen og MLM for den sags skyld.

Det jeg har brugt lidt tid på er at sætte mig ind i divers lovgivning og som jeg ser det strider dit forslag mod 2 love - dørsalgs og persondataloven.

Hvis vi ser helt stringent på det, så overtræder man dørsalgsloven  når man ringer til venner, familie og bekendte med henblik på at sælge eller hverve. I følge loven skal konsumenten/vennen/veninden osv. give tilladelse til, at man må kontakte vedkommende. Kører vi den helt ud skal man først ringe op og spørge om det er i orden, at man ringer med henblik på salg. Jeg ved godt den er langt ude, men ikke des mindre er den vel god nok jvf. loven.

Så er der persondataloven, mener jeg de kalder den i dag, som virksomhed må du ikke viderbringe oplysninger til tredje part medmindre der er givet tilsagn herom. Derudover må oplysninger kun benyttes til det formål som virksomheden beskæftiger sig med dvs.

Det er som jeg ser det - det kan måske forkomme, at jeg har tolket lovene forkert ;-)

Lige mine 2 cents her til slut - Jeg tror personligt, at den største grund til at MLM er ilde set her i DK er at dørsalgsloven ikke bliver overholdt. Den ene dag er man venner den anden er man sælger der har kontaktet en uden tilladelse.

Jeg er sikker på at hvis MLM selskaber droppede den personligeliste, at branchen som helhed ville få et bedre image til gavn for alle forhandlere - men det sker nok ikke.

Mvh
Ian

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:41
Det var da et stort nummer du gjorde ud af noget ganske enkelt.... tænker nu ikke overhovedet på at dele deciderede lister med navne og telefonnumre - men arbejde udfra et helt almindeligt reference system: "Ok, det her er ikke noget dig, men prøv til at ringe til Thomas - han sidder med noget som passer til dig!" etc.

Det tidligere omdømme branchen har lidt under grundet ganske få selskaber, skyldes ikke noget der efter min mening vedrører de to love du henviser til - men snarere helt andre parametre.

Venner er iøvrigt et flydende begreb - men samtidig min erfaringer, at venner skal man holde sig fra - det giver ofte sig selv - men blandt mange kontakter i andre sammenhæng skaber man jo venner - men det er en anden forudsætning man i så fald i det øjeblik man vurdere pågældende som værende interessant at arbejde sammen med i forretningsmæssigt øjemed.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 12. Jul 07
Skrevet kl. 15:28
Okay nu er jeg med.

Idéen er som sådan god nok - at en række forhandler/virksomheder har et samarbejde, hvor de henviser kunder til hinanden.
Jeg har selv tænk tanken og påtænker, at undersøge muligheden nærmere - dog ligger dette nok minimum et år ude i fremtiden.

Som tænkt eksemple kan jeg nævne, at jeg er startet (dvs. jeg er endnu ikke gået igang) med at forhandle Herbalifeprodukter - selvom det ikke udelukkende er til vægttab er dette et stort segment. Når man ønsker, at tabe sig er det ikke en helt dum idé, at få en tarmskyldning - dette er faktisk meget sundt for velværet at gøre en gang årligt.

Havde man et samarbejde med en klinik kunne man henvise til denne klinik og de kunne omvendt henvise kunder, der ønskede at gøre noget ved vægten.

Jeg går udfra, at det er noget i den stil du mener?

Mvh.
Ian

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:40
Dato: 10-07-2007 23:44:18 Forfatter:Lasse Burholt
Men hvad sker der med den resterende del på din navneliste, som IKKE engagere sig i din forretning som repræsentanter/forhandlere?

Men hvorfor ikke betragte dem som kunder? Hvorfor SKAL de engagere sig i forretningen som repræsentanter/forhandlere?

Hvad nu hvis de er tilfredse med at købe de produkter man forhandler? MLM drejer sig vel ikke kun at at hverve nye forhandlere?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:58
Dato: 13-07-2007 15:40:09 Forfatter: Niels Henriksen - Netopcom
Dato: 10-07-2007 23:44:18 Forfatter:Lasse Burholt

Men hvorfor ikke betragte dem som kunder? Hvorfor SKAL de engagere sig i forretningen som repræsentanter/forhandlere?

Hvad nu hvis de er tilfredse med at købe de produkter man forhandler? MLM drejer sig vel ikke kun at at hverve nye forhandlere?

Du har fat i noget væsentlig, Niels - helt sikkert - blot tænker jeg i denne sammenhæng udelukkende i det at opbygge og udvikle en forretning via forhandler-organisationen. Kunder er uhyggeligt interessante - og ekstrem vitale for omsætningen selvfølgelig - blot har jeg (og kan kun tale for mig selv) erfaret at de så absolut mest loyale og stabile kunder er dem som faktisk oprindeligt så en mulighed i forretning MED produktet/produkterne. Dog er der undtagelser der bekræfter reglen: har også oplevet en ekstrem loyalitet hos mange helt "fra start" udelukkende har været kunder.

Blot skal man huske på - det gælder dog ikke alle firmaer - at der findes såvel "preferred customer" systemer som i al sin enkelthed går ud på at som kunde, anses som potentiel forhandler på sigt, og dermed fra start får sit eget ID nummer - det bruger man så hver gang man handler som almindelig kunde - men eftersom har sit eget ID, opnår man eks. nogle rabatfordele - ligesåvel som man er tættere på selskabet, i den forstand at man bliver eksponeret for mulighederne for enten at referere/anbefale nye kunder eller være den der skaber kontakten til nye potentielle forhandlere, som kan være med til at løfte omsætningen.

Så nej, det handler ikke kun om at hverve forhandlere - faktisk kan det også give bagslag at se alle kunder som potentielle forhandlere - men det afhænger igen af hvilket system det enkelte selskab kører efter.

Nu har jeg jo sat en ære i at være så objektiv som overhovedet muligt og ikke reklamere for egne aktiviteter - for basalt set mener jeg at de fleste selskaber tilbyder nogle muligheder for kunderne, som gør at de på bliver knyttet tættere på selskabet og dermed bliver præget - fremfor ikke at "opleve" selskabet, da man eks. handler via en forhandler, som enten ikke spekulere en meter på at formidle selskabets historie eller budskab - eller faktisk er "bange for det".

MVH

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)