Jeg overvejer at lave en Wordpress blog for den virksomhed jeg arbejder i, hvor vi løbende vil lægge relevante artikler ind, produktvideoer, flere produktbilleder, gode råd om vores eksisterende produkter, nye produkter etc. Tanken er at give flere kunder udvidet information om vores produkter og hele den verden, vi opererer inden for - og samtidig med det formål at blive set af endnu flere på søgemaskinerne. Mit spørgsmål er dog, om dette har nogen reel værdi seo-mæssigt? Det tager jo tid at lave en blog og vedligeholde den, men hvis det får firmaets navn ud til flere mennesker er det det værd. Har I nogen erfaringer? Mange tak for jeres hjælp. |
Der er ingen tvivl om at en blog vil skabe mere trafik fra google, og den vil også give jer en større seo værdi på flere områder. Har du mange indekserede sider, så er der en større resource af viden for googles, og det kan de godt lide. Det vil give dit domæne mere troværdighed og styrke. Ud over det så vil du have flere interne links, hvilket kan give rigtig godt.
Jeg kan kun se gode ting ved at have en blog. Der er dog ret mange forskellige måder at gribe det an på, og både fordele og ulemper alt efter hvilken model du vælger. Undersøg hvordan i vil få mest ud af det inden i vælger en model.