Når du køber gennem paypal, f.eks. et produkt, køber du produktet, og på din bank konto står der PAYPAL *HOSTING4REAL feks, hvilket betyder at paypal bare er gateway, hvis du smider penge ind på din paypal konto, så er det penge du smider på den ja, som du kan bruge på hvad du nu vil. Men de andre penge, er til det firma' du køber produktet af. Når man bruger Paypal har man en sikkerhed, på at få sin varer, og du har mulighed for at henvende dig til paypal, og jeg har endnu ikke prøvet at de har behandlet folk skidt. Så jeg tror sikkerheden der er rimelig i top. Men vi kan altid håbe at den amino, der arbejder for den danske paypal ser denne tråd, de kan nok forklare hvordan tingene virker lidt bedre end nogle af vi kan :) |
Lucas - Hosting4Real:Carsten Kvist:Jeg bliver så træt når jeg hører sådan en uvidenhed der her forelægges fra OP's side.
Det er kun Net's regler der forhindre at du trækker pengene før du sender varen. Og når dine kunder benytter Paypal, så køber de ikke direkte din varer. De køber PayPal-penge, som de så bruger til at betale dig med. - Deres penge bliver altså trukket fra deres kort med det samme.
Det er denne mellemløsning hos Paypal der også gør, at dine kunder ikke kan gå i deres bank og få tilbageført pengene hvis ikke du sender varen. - De har jo fået hvad de købte, nemlig Paypal-penge.
Når du bruger Paypal fjerner du altså dine kunders sikkerhed, som de sikkert tror de har. - En sikkerhed du i øvrigt også tror de har.
Hvis ikke du sender varerne, er deres eneste mulighed at henvende sig til et amerikansk firma, og håbe på forståelse der.
Og så lige til sidst. Opencart kan fint lave autocapture mod Paypal.
Når du køber gennem paypal, f.eks. et produkt, køber du produktet, og på din bank konto står der PAYPAL *HOSTING4REAL feks, hvilket betyder at paypal bare er gateway, hvis du smider penge ind på din paypal konto, så er det penge du smider på den ja, som du kan bruge på hvad du nu vil.
Men de andre penge, er til det firma' du køber produktet af.
Når man bruger Paypal har man en sikkerhed, på at få sin varer, og du har mulighed for at henvende dig til paypal, og jeg har endnu ikke prøvet at de har behandlet folk skidt. Så jeg tror sikkerheden der er rimelig i top.
Men vi kan altid håbe at den amino, der arbejder for den danske paypal ser denne tråd, de kan nok forklare hvordan tingene virker lidt bedre end nogle af vi kan :)
Det er ikke rigtigt. - Den butik der ikke har en indløsningsaftale med Nets, er heller ikke bundet af deres regler.
Det du beskriver er hjemmestrikkede regler.
Se og læs afgørelsen her: http://newz.dk/forbrugerombudsmanden-advarer-mod-brug-af-paypal-og-lignende-tjenester