Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

liste over hyppige søgeord

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mindes at jeg for et par uger siden faldt over en sted hvor jeg kunne slå antal søgninger op på forskellige søgeord. Der var ligeledes en liste over de 100mest søgte...


Jeg fik dog ikke sat et bookmark, og nu står vi og mangler den...

Det var et DK site - med søgninger på DK ord...

 

anyone?

 

takker :)

 

hopla

 

d.

www.onapp.com

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
takker :)

www.onapp.com

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Som en kommentar til research af nøgleord skal nævnes



1) Overture har rigtig nok et værktøj, men den datamængde de baserer sig på, på dansk, er alt for lille til at kunne bruges til ret meget. Derudover skal man generelt være opmærksom på, at med Overtures Suggestion Tools (som også findes på andre sprog) foretages en sammentælling af forskellige former og forkortelser af ord. Således kan man ikke nødvendigvis se hvilke ord, eller former, der er mest søgt på.


2) Google har også et værktøj, som du kan få adgang til under din AdWords konto (det kræver at man har sådan en). Google har mere dansk data end Overture, men desværre angiver de ikke tal for hvor ofte der søges på de ord man kan finde, de går ikke ordentligt i dybden og det er i det hele taget kun anvendeligt til bred inspiration

 

3) På mit website, Joyzone.dk, findes som nævnt også en dansk keyword-søgemaskine. Det skal dog understreges at den gratis model du finder på websitet kun kører på en forholdsvis lille database med ca. 100.000 danske ord. Den database jeg selv arbejder med har 12-15 millioner. De har stor betydning hvor meget data du har når trends skal identificeres og der skal beregnes på det.


Rigtig gode værktøjer til analyse af nøgleord, på dansk eller andre sprog, findes desværre ikke offentligt tilgængeligt. Yahoo har nogle fede interne værktøjer, Google har også noget, og jeg har mine helt egne. Men ingen af dem kan man købe sig direkte adgang til - man kan alene købe services der trækker på disse data.
Tilmeldt 21. Jun 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel hvornår kan man så købe adgang til din danske keyword-søgemaskine?

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Min store keyword database bliver nok aldrig åbnet for offentligheden eller solgt på abbonement, som du kender det fra f.eks. WordTracker. Markedet er alt for lille til at det kan betale sig at sætte op. Så det vil nok fortsætte som i dag, hvor mine kunder køber sig indirekte adgang gennem mig og de analyser jeg laver.
Tilmeldt 21. Jun 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
ah ok cool
 
Jeg har prøvet Wordtracker, og er ret begejstret for det.
Vil forsøge mig lidt med din i stedet.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen tommelfingerregel for forholdet mellem antal søgninger på Overture og antal søgninger på fx. Google?

Jeg mindes at have læst et sted at man kunne regne med omkring 4-5 gange så mange søgninger på Google som på Overture US.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, Google har bestemt ikke 4-5 gange så stor distribution som Yahoo Search Marketing (som tidligere hed Overture). Jeg har ikke de nøjagtige fordelingstal foran mig, men de sidste jeg så lå Google på omkring 40% af det amerikanske marked, med Yahoo som den næststørste spiller.
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)