Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bolig imperium

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino brugere

Jeg går med en drøm i maven og at få mig et større bolig imperium i form af lejligheder til udlejning i Aalborg.

Indtil videre er det dog kun blevet til 2 lejligheder(idet jeg er meget kræsen), som jeg har købt til meget favorable priser og sat i stand, samt udlejet. Dette tal skulle selvfølgelig gerne mange dobles i løbet af de næste par år :)

Pt. udlejer jeg dem privat og via bundfradrag på de 24.000kr og med den fordel, at jeg ikke skal lave indsende noget regnskab.

I længden tænker jeg, at der måske er fordele(læs skattefordele) ved at starte et firma i en eller anden form. Men hvilket ?? Og hvordan er reglerne omkring betaling af skat ??

Håber at få nogle gode fyldige indlæg :)

Med venlig hilsen

Benjamin N. Hedehus

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 252
Fra  Lashes.dk - Alt indenfor øjenvipper Skrevet kl. 20:49
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Yderst spændene. Dette er også min helt store drøm, så lytter lige med her ;)

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 16:02
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg følger også med her..

Mvh. Mads Hansen
Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 11:54

Der er mange strukturer der kan benyttes,
Men det afhænger af hvor mange penge der er tale om, uden at gå i detaljer, kan du sige lidt om det? Du skal op i en vis størrelse før det rigtigt betaler sig

Tilmeldt 18. Oct 12
Skrevet kl. 12:46

Har købt to lejligheder i år for 1,7mio vurderet til ca. 2,3mio. Regner med at fortsætte i samme spor, med opkøb af to lejligheder pr. år, indtil boligmarkedet ændrer sig og jeg vurdere, det er for dyrt at investere. Evt. kunne jeg godt tænke mig at investere i en mindre opgang 3-6 lejligheder af 6-700.000 kr. pr. stk.

Hvilken form er oftest brugt og hvad ville du selv bruge ?? Samt hvordan foregår skattebetalingen kontrra den form jeg bruger nu.

Håber at høre fra dig

Med venlig hilsen

Benjamin

Tilmeldt 26. Oct 11
Skrevet kl. 17:23

Jeg ville personligt rådføre mig med en revisor/ advokat med forstand på det, og så den vej igennem finde ud af hvad der bedst passer til dine behov, da der er for mange variable til at jeg kan give dig et bud andet end den standard holdingselskabsstruktur (eller en variant deraf).
Personligt ville jeg nok have ejerskab liggende i selskab 1,
Leje lejlighederne ud til selskab 2,
Og selskab 2 lejer så ud, men pengene ryger op i selskab 1, og så vil jeg lade pengene ligge i selskab 1 som virksomhedskapital, og kun trække løn hvis der er brug for det, det giver dig nogen personlige skattemæssige fordele at have en reserve liggende i selskabet frem for at betale topskat af det hele og få det udbetalt.
Men rådfør dig med fagfolk, er mit bedste råd

Tilmeldt 18. Oct 12
Skrevet kl. 18:00

Tak for svar.

Udfra hvad jeg har læst rundt omkring og desuden fået oplyst, er der mange muligheder, så skal vidst lige have fat i en revisor.

Men som jeg forstår det på dig, så er det ikke noget jeg skal arbejde på pt., men istedet vente til jeg har eks. vis en håndfuld lejligheder ?

Med venlig hilsen

Benjamin N. Hedehus

Tilmeldt 26. Oct 11
Skrevet kl. 19:27

Nej, det synes jeg ikke, det var umiddelbart min første tanke men du virker etableret og du har planerne for fremtiden, så længe at en rimelig indkomst er at forvente i nær fremtid kan du godt gøre det nu.
Dit kriterie skal være din indkomst fra dine investeringer, jo større beløb, jo større potentielle besparelse, så det er op til dig, men du kan altid snakke med en revisor nu, og beslutte om du vil vente. Det ville jeg anbefale dig.

God aften :)

Tilmeldt 18. Oct 12
Skrevet kl. 20:45

Jeg prøver en revisor og får tingene kørt ordentlig ind :)

Tak i lige måde :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 21:49

Hvorfor selskab 2 overhovedet i en sådan konstruktion?

Evt. lav et holdingselskab og køb hver ejendom i hver sit datterselskab. Det giver dig lidt flere friheder ift. salg engang...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)