Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af billige CMS-hjemmesider - Hvordan?

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-07-2007 22:23:20
Forfatter: Hans
Hej Alsc

Jeg trænger vist til at få opdateret min juridiske viden :-)

Jeg har søgt rundt på internettet, og fundet omkring 40 - 50 virksomheder og konsulent huse som jeg godt kunne tænke mig at arbejde sammen med.

Jeg har herefter sendt en mail til dem hvor jeg gør opmærksom på mig selv. Jeg har fået masser af positive henvendelser, men der er også nogen der ikke har svaret. I mine øjne svarede det til at slå op i telefon bogen, og sende et brev til 40- 50 potentielle kunder.

Er det også ulovligt?? Eller er det kun decideret spam der er ulovligt??

Det du gør er netop spam og ulovligt jævnfør markedsføringslovens §6a så vidt jeg husker nummeret..
Bødesatsen er ca 100 kroner pr mail ifølge tidligere retsager.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 22:30
Du sender bare løs så længe det er via traditionel post. Uopfordret e-mail kan være spam og spam er skidt. Læs mere her: http://kortlink.dk/forbrug/444e
Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:45
Hej Begge

Tusind tak for det råd, det vil jeg så ikke gøre mere.

Det kunne ellers være en flot debut, at blive udstillet som ny startet lov overtræder

MVH Hans Poulsen

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Tilmeldt 30. Mar 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:40
Når du taler om salg - hurtigt, må I også se på:

Hvem er den typiske køber ? Hvem har størst behov - hvor ligger de (relativt) hurtigste sejre i salget.

Måske:

- små virksomheder der ikke selv har en IT-kyndig (og slet ikke en IT-afdeling)
- virksomheder hvis hjemmeside oser af at være ikke-opdateret
- virksomheder der har en hjemmeside der blot er et visitkort (de findes endnu)

For en veldreven VVS eller murermester er 10-20.000 ikke noget.

Og - tænk udbytter for køber:

- med en god og opdateret web (for det bliver de i stand til nu) kan de spare 10-50.000 kr ? (mere) på
div annoncering andre steder
- med en god web har de ALTID en opdateret brochure (nogle fornyer annoncer og tryksager mens deres web forfalder - omend den ellers er nemmere at opdatere - hvis man har systemet)

Kære kunde - hvad koster det dig at skulle ændre priser i dit varekatalog på papir og på web?

osv

Fra Valby
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:09
Jeg må være enig med de tidligere indlæg, der har været. Brug de resourcer i har på det, som er virksomhedens kernekompetancer.

Det kunne måske bedre betale sig at finde en kunde til jeres 3D. En som kan vente lidt med at få resultatet og så måske få det lidt billigere og tilpasset til sine behov. I kunne måske aftale nogle delbetalinger når forsk. elementer er færdige.

Hvis i forklarer jeres situation, tror jeg også der er nogen (ikke alle) der vil lytte.

/Marcus

-- ScanvoX --

Tilmeldt 2. Aug 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:57
Jeg har læst alle svar til dit indlæg.

Det er svært at sælge et produkt som reelt er hyldevare - der vil altid være et eller andet fjog der underbyder og sælger det billigere.
Det især CMS løsninger, somer iøvrigt også bare er et tomt skellet hvor skal alt indholdet komme fra? - i det fleste tilfælde aner kunden ingenting om hvordan, hvorfra tekst og billeder skal komme. Det er der fokus på hos mange kunder i dag og de tager deres forbehold.

De fleste ''seriøse'' kunder/virksomheder er godt klar over at de skal holde snitterne fra den del der ikke er deres kerneforretning. Det kan nemlig sagtens går hen og ødelægge meget mere end det bygger op hvis ikke hjemmeside projektet bliver håndteret rigtigt.

Jeg har til dagligt min gang i Reklame/kommunikationsbranchen og vi fraråder decideret vore kunder at bruge små/mellemstore systemer. Hvad sker der hvis der falder en bombe eller i alle bliver kørt over, splitter op? Hvordan får kunden så hjælp til opdatering mv. (længe leve Open Source).

Jeg er ved at komme lidt længere ud i krogene med dette indlæg men kan ikke lade være når jeg ser utallige spørgsmål om hvordan gør jeg dit og dat og hvad skal jeg sige for at få kunder og mit budskab ud i denne og andre kategorierAmino. Faktum er at der har aldrig været mere ''støj'' på linjen (mange om budet på alle hylder).

Det handler om hjerne, indsigt og om indhold meget mere end om hvilket CMS system der skal bruges. Hvem fanden siger at der overhovedet skal bruges en CMS løsning. Kommunikation er i dag blevet utroligt kompliceret.

Det var alt ''over and out''

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)