Det lyder dyrt... Jeg mener det koster 150 kr om året, at få Visa Verified og Mastercard SecureCode på alle transaktioner, og så er du også dækket ligeså godt ind...
Det er helt hen i vejret... Hvis du har 3D-Secure (altså "Verified by Visa" eller "Mastercard Securecode") så opnår du samme sikring som denne så kaldte "forsikring".
Det er langt bedre at sikre butikken ved enten at få transaktionerne sikret med 3D Secure, eller en såkaldet "Seller Protection" fra din betalingsleverandør, som beskytter ved svindel hvis du ikke har aktiveret 3D Secure.
Hvis jeg var dig ville jeg først kontakte din normale betalingsleverandør og undersøge hvordan du er sikret.
Det lyder dyrt... Jeg mener det koster 150 kr om året, at få Visa Verified og Mastercard SecureCode på alle transaktioner, og så er du også dækket ligeså godt ind...
Jeg synes ikke umiddelbart de er sammenlignelige. Når jeg læser rundt omkring på nettet koster det kunder at tvinge dem til at benytte "Verified by Visa". Samtidig sker hovedparten af betalingerne herhjemme med Dankort. Jeg går ikke ud fra at "Verified by Visa" anvendes ved visa dankort, da NETS ser disse som Dankort.
Fordelen ved kreditkortforsikring (som jeg ser det), er at det ikke involverer noget hos brugeren overhovedet og at det dækker alle kreditkort inkl. dummebøden til NETS. For mit vedkommende vil det koste 977 kr. for at være dækket et år, hvilket vil være tjent hjem på bare 2 chargebacks.
Det er helt hen i vejret... Hvis du har 3D-Secure (altså "Verified by Visa" eller "Mastercard Securecode") så opnår du samme sikring som denne så kaldte "forsikring".
Det er ikke korrekt. "Verified by Visa" og "Mastercard Securecode" dækker kun VISA-kort og Mastercard.
Den anden dækker så vidt jeg kan se alle kreditkort.
Som skrevet tidligere, vil bøvl for kunderne betyde at flere falder fra.
Jeg synes ikke umiddelbart de er sammenlignelige. Når jeg læser rundt omkring på nettet koster det kunder at tvinge dem til at benytte "Verified by Visa". Samtidig sker hovedparten af betalingerne herhjemme med Dankort. Jeg går ikke ud fra at "Verified by Visa" anvendes ved visa dankort, da NETS ser disse som Dankort.
Fordelen ved kreditkortforsikring (som jeg ser det), er at det ikke involverer noget hos brugeren overhovedet og at det dækker alle kreditkort inkl. dummebøden til NETS. For mit vedkommende vil det koste 977 kr. for at være dækket et år, hvilket vil være tjent hjem på bare 2 chargebacks.
Det koster måske lidt kunder i DK, men sådan er det. DK er bare mange år bag efter resten af verden, når det gælder betaling online...
Og du har helt ret, at Verified og SecureCode ik dækker dankort transaktioner, men det gør ovenstående service jo heller ik!!! Et dankort er et debitcard, og servicen dækker kreditkort. Så ovenstående service er ubrugelig, hvis du kun har dankort transaktioner...
Helt korrekt.. Sorry, jeg var lidt hurtigt ude der... Men eftersom forsikringen kun gælder i Europa hvor Visa og Mastercard sidder på størsteparten af kreditkorts køb, så mener jeg stadig at det er spild af penge at tegne en sådan tillægs forsikring...
Men.. Igen... Kontakt for en sikkerheds skyld din betalingsleverandør (DIBS, EPAY, QUICKPAY, PAYPAL) og hør hvordan du er sikret i form af svindel med kreditkort.
Den anden dækker så vidt jeg kan se alle kreditkort.
Kan du ik nævne "alle" de andre kreditkort ud over Visa og Mastercard?
Ud over de allerede nævnte kan jeg kun kommer på Diners. Jeg forventer dog at hovedparten af mine kunder vil bruge Dankort eller VISA, så det væsentligste argument for mig vil være ikke at indføre bøvl for mine kunder.