Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Shop på Facebook - er det fremtiden?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vandene er vist ret delte mht F-Commerce. Jeg har lige haft en snak med et firma i England, der gik i gang med deres Facebookshop for 3 måneder siden. Deres holdning er HELT anderledes, de har haft enorm succes.

De mener deres succes skyldes, at de har haft meget stor fokus på sociale medier generelt.

Tilmeldt 13. Oct 12
Indlæg ialt: 32
Fra  De Blå Mænd Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas. 

Vores erfaringer med F-shops er ikke særligt gode. 

Når det så er sagt, så tror jeg at der i fremtiden er et marked for direkte salg på FB, men brugerne (i Danmark) er pt. ikke modne nok endnu. 

De Blå mænd er leverandører af vvs i København for private og erhverv. 

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 13. Oct 12
Indlæg ialt: 32
Fra  De Blå Mænd Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

LinkCentralen.dk:
Tja svært at sige men læs den her: http://www.altomdata.dk/facebook-er-faerdig-om-5-aar

Artiklen er skrevet i 2010, så de har kun 3 år endnu Wink

Desuden er artiklen skrevet før FB blev børsnoteret, så tingenes tilstand er mere eller mindre vendt 180 grader. Nu er der rigtig rigtig mange penge i Facebook, som skal søges at indtjenes igen... 

De Blå mænd er leverandører af vvs i København for private og erhverv. 

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Min overbevisning siger mig at markedet ikke er helt modent nok til at facebook shops er vejen frem endnu. Det kan da helt sikkert skabe nogle salg, men jeg mener ikke at det er noget der vil give webshop ejere et fornuftigt afkast at integrere endnu.

Dog tror jeg at det indenfor 3 - 4 år vil være meget mere udbredt, og være noget som kan give et godt afkast for webshop ejere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Her må jeg sige jeg er helt enig med Mark. Har prøvet lidt af hvert på facebook uden success, men

det kan også være vi gjorde det forkert. Men alligevel..............

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i syv-sind omkring, hvorvidt det er smart at havde en Facebook shop. Da vi for nogle år siden overvejede at lave en Facebook shop feature, valgte vi ikke at gøre det og istedet på Responsive Design og at få CloudSprout færdigt så det kan launches rigtigt.

Min vurdering er at Facebook helt sikkert er en magtfaktor som man ikke kan ignorerer, som e-købmand. Men om det leder til at man skal havde en shop på Facebook, er selvfølgeligt svært at sige for der er så mange trends at tage hensyn til. Hvad mobile, pads, tv's, ebay, banners etc.

Hvis man kigger over på den anden side af andedammen, så har firmaet Payvment (www.payvment.com) været igang i små 5 år, med at leverer gratis shops på Facebook. Det er blevet til ca. 175.000 shops, som man selv efter amerikansk målestok må kalde en succes.

Men når man undersøger Payvment, så er der ingen tvivl om at Facebook har været en stor del af deres succes, men den anden del er nemt og gratis, hvilket altid har været to store faktorer, for hvad kunderne vælger. Så det er svært at sige entydigt at Facebook shops er succesrige.

Det store problem, er at man ikke rigtigt kan finde en god grund, til hvorfor en shop ville være bedre på Facebook, end udenfor. Afstanden til en webshop, er jo aldrig længere end et klik væk, og der er så vidt jeg vid ingen relevante features som man ikke også kan tilgå udenfor.

Men hvor jeg kan være i tvivl om hvorvidt e-købmænd i fremtiden vil havde shops bygget ind i Facebook, så er jeg helt sikker på at e-købmændene allerede efterspørger sites der virker optimalt på den hord af mobile enheder, iPhone, iPads etc. mange af dem jeg har snakket med oplever allerede at 25-30% af deres besøgende er fra mobile enheder.

Så konklusionen er lidt, at som tingene står så tror jeg markant mere på Responsive Design, end shops indbygget i Facebook, men man skal aldrig undervurderer Facebook, de kan fra den ene dag til den anden lave en feature som gør at man bare skal være på Facebook. Facebook Beacon var i sin korte levetid, et godt bud.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)