Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering - hvad er tilladt?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette indlæg er nok mest minded på de debattører herinde der ved noget om søgeoptimering.

Har bestilt en løsning fra internet.dk hvor vi har betalt for 10 søgeord. Fik at vide der skulle sættes et lille script ind i toppen af siden. Var lidt skeptisk men sælgeren forsikrede der ikke var noget galt med den metode.

I beskrivelsen fra dem står følgende:
Dette katalog skal kopieres over i roden af jeres website, med alt indhold og underkataloger.

For at få optimeringen til at fungere, skal der være et link fra jeres forside til mappen med optimeringen.

Dette link skal helst placeres så tidligt på siden som muligt, for at øge chancen for at søgemaskinerne finder linket.

Har så fået en html fil og en .js fil pr. søgeord.

Nogen der kender den metode? Virker den? og er den "lovlig"?

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:19

Jeg ville holde mig rigtig langt væk fra dem. Du kan jo starte med at spørge dem hvorfor de for nyligt har fået fjernet stort set alle deres sider fra Google (www.webtest.dk) de lå jo ellers rigtig godt med mange SEO ord for bare en måned siden.

Om det er lovligt eller ej er jo et definitionsspørgsmål, men en ting er sikkert, det strider imod retningslinierne fra søgemaskinerne idet de typisk plejer at bruge javascript baseret redirects.

Jeg har selv kæmpet med at slå deres topplaceringer på Google og det er nu lykkedes efter de er røget ud

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 10:30

Jeg er lidt nysgerrig efter hvor meget den gratis analyse på webtest er værd?

Jeg har 100% synlighed på 5 udvalgte søgeord, mens konkurrenterne kun har 80%. Alligevel ligger de bedre end mig på Google

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 10:31

Lad være med at bruge det...

Det er baseret på redirects og gentagelser af ord - absolut ikke spiseligt for Google...

Hele deres hjemmeside og beskrivelser af SEO stinker af  "black hat SEO"
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:18

Jeg kender ikke deres løsning, men hvis du har et link til de sider du har betalt for og lagt op på din webserver tager jeg da gerne et kig på dem.

I almindelighed skal man være MEGET forsigtig med hvad man putter på sin egen hjemmeside. I alle fald bør man vide 100% hvad det er og hvad konsekvenserne af det kan være. Herefter kan man så lave en risikoevaluering og vurdere om man har lyst til at løbe den risiko der eventuelt er. Det er den professionelle fremgangsmetode.

Generelt set er det en dårlig ide, at lege med "usikre" teknikker på ens eget domæne, for hvis der går noget galt kan domænet som nævnt blive slettet helt af søgemaskinerne, og så er det næsten umuligt at komme ind igen. Hvis ikke du mener du kan klare dig med mere traditionel optimering, som følger søgemaskinernes retningslinier, bør du arbejde på såkaldte "throw away domains" - altså domæner du kan leve med at miste - IKKE dit brand domæne.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:27

Nu har jeg set siderne. Casper ønskede, af gode grunde, ikke umidelbart at offentliggøre dem her, så han sendte dem til mig privat. Jeg har dog lovet at afgive mit svar her, så alle kan få gavn af det :)

De sider jeg har set ligner helt klassiske doorway sider, produceret med det eneste formål at få gode placeringer i søgemaskinerne. Siderne er mildt sagt SÅ grimme at der ikke kan være nogle der ønsker at deres kunder skal se dem, og det understreges så også af en kryptisk JavaScript redirect kode. At den er så kryptisk kodet, er helt oplagt et forsøg på at snyde søgemaskinerne til at tro at scriptet gør noget andet end at redirecte.

Undskyld, men jeg kan ikke lade være med at grine lidt - invendigt... Nej, undsklyld, det er faktisk helt højlydt   Pis, nu kom der spyt på skærmen igen! Nå, men denne form for redirect er det man kalder "Sneaky Redirects" og hvis du gerne vil læse lidt om hvad Google mener om den sag kan du læse nærmere på min bekendte, Matt Cutts blog, hvor han beskriver det hele lidt nærmere - INCL. et JavaScript exampel der er stort set identisk (samme metode) som ovenstående. (Matt Cutts er en af Googles øverste software udviklere, en af dem med ansvar for at fjerne skidt fra indekset, og meget aktiv i debatter og på konferencer)

Denne type sider var meget på mode i det store udland i slutningen af 90''erne. Jeg må sige at jeg er noget rystet over at se at de stadig sælges i Danmark på den måde som de tilsyneladende gør. Jeg troede faktisk at markedet var blevet mere modent. Det er sgu lidt deprimerende for sådan en søgenørd som mig

Det er DUMT at placere sådanne sider, som jeg har set, på sit eget website. Risikoprofilen for sådanne sider er simpelt hen for høj til at det kan betale sig. Hvis man skal eksperimenterer med sider af den slags skal det foregå på helt isolerede netværk og domæner - domæner og netværk man kan leve med blover blokeret af søgemaskinerne, hvis alt går galt. 
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 18:46
Mikkel -> Mange tak for at du gad at kigge på dem. Har også Moskjær på sagen, men han kommer nu nok med samme konklusion.

Da jeg har købt denne "service" kan du/I vel forestille dig/jer hvilket humør jeg er i nu! Vil jo selvfølgelig prøve at komme ud af det, selvom jeg ikke tror på det kan lykkes.

Til det har jeg brug for dokumentation og der er Mikkels indlæg og Matt Cutts blog jo en god hjælp. Nogen forslag til hvordan jeg griber det her an? Nu er man jo alligevel i selskab med en flok dygtige mennesker

Nå tror jeg vil have mig en gåtur og en pils
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 19:11
Er lige blevet lidt nysgerrig her Casper... hvor ligger prisniveauet for sådan en gang fusk? Er efterhånden stødt på mange forskellige prislejer for mange forskellige SEO løsninger...

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:17

> hvor ligger prisniveauet for sådan en gang fusk?

Jeg synes ikke du kan kalde det "fusk", men jeg synes det er dårlig service, hvis man ikke giver korrekt information til sine kunder om de ricisi der kan være med de løsninger man anbefaler. Livet er fuld af ricisi - også erhvervslivet, og det er der ikke noget galt i. Jeg synes bare man bør bare vide nogenlunde hvad det er man kaster sig ud i, inden man gør det :)

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 19:29

Nej, okey, men det var også bare en meningstilkendegivelse fra min side, da den slags SEO ikke lige er etisk korrekt i mine tanker. Men det er jo forskelligt hvad folk mener er korrekt/god SEO, og den diskussion har jeg ikke brug for at åbne op for.

Men det vigtige (for mig) i mit spørgsmål var nu også spørgmålet omkring prisen på den nævnte SEO-løsning...

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)