Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Can I trust chinese suppliers ?

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

thank you dear, its really kind of you to check it for me....i appreciate your time and effort

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 180
Fra  Vick låse & sikring ApS Skrevet kl. 08:11

Lige en sidebemærkning.  Undre mig stadig over, hvorfor vi har en stor tendens til at tale engelsk, når vi skal snakke med hinanden i nabolanden. Så forskellige er sprogene ikke. Man skal bare lytte og tage sig tid til det:)

Nå men held og lykke Anne. Dit projekt lyder spændende.Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:15

Hej

Jeg hedder Thomas og har lavet en del business med kinesere. De har typisk foelgende hovedregler:

1. Man skal typisk bestille bulk, dvs. hele containere af gangen.

2. Man skal betale upfront.

Jeg har ikke haft problemer med dem, men har altid gjort et godt baggrunds check inden betaling, samt

jeg har Skypet eller ringet til dem for en lille snak inden.

Mange venlige hilsner

Thomas

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 08:33

Charlotte Fernstrøm:
tendens til at tale engelsk, når vi skal snakke med hinanden i nabolanden

Der er flere årsager. I denne chat fx er der 2 der ikke har dansk som modersmål og det gør det lidt sværere at forstå svensk/norsk når man har dansk som et andet sprog.

Og i vores nabolande, fx sverige er det typisk lettere og hurtigere at tale engelsk til dem end det er at vente til de forstår hvad man siger på dansk.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 180
Fra  Vick låse & sikring ApS Skrevet kl. 08:38

Så fik jeg den:)  Tak

Nej undre mig bare generelt. Nu er jeg selv svensk gift. Og vi har snakket en del om, hvordan det kan være, at der bliver talt engelsk. Men nok om det. tilbage til emnetStick out tongue

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 08:41

thejlade:

1. Man skal typisk bestille bulk, dvs. hele containere af gangen.

2. Man skal betale upfront.

Selvfølgelig vil de da sælge en hel container ad gangen, hvem vil ikke det. MEN de vil også gerne levere mindre, alt efter hvad slags produkter man køber.

Og de kan ikke lide debitorer så derfor vil de have betaling inden de sender varerne. Så længe de har varerne har de jo fat i den lange ende.

Vi skal også passe på med at generalisere for det er ikke så tit man bliver snydt, men når man bliver snydt så mister man alle pengene. Derfor skal man gøre sit forarbejde grundigt så man ikke får overraskelser bagefter. Jeg kan derfor godt forstå dem som ikke har handlet med Kina før at de stiller spørgsmål.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig.

Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 10:26

Dear Nina

You can never be sure. Some suppliers on alibaba are great and some betrays you. I'm using aliexpress which is the same platform and some of the same suppliers from alibaba (same company and owner just different concepts). Aliexpress will give you a bit higher prices but much more safety. It is easy to get your money back and they really care about you.

Best regards
Lara

Tilmeldt 8. Oct 12
Skrevet kl. 15:51

hehe hei Charlotte,  det er nok det," man skal lytte og tage sig tid til det " jeg tror folk flest har dårlig tid til å bruke tid på det, det går nok fortere på engelsk  og det er en greit måte å prakisere andre språk  på Stick out tongue best wishes

Tilmeldt 8. Oct 12
Skrevet kl. 15:54

Hi lars ,,, that is really  good infomation, i did'nt knew that... thanks for your kindness ... best wishes

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)