Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Can I trust chinese suppliers ?

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Masser af kinesere er absolut både lovholdene og seriøse og holder det de lover så langt det overhovedet er muligt. Jeg har stået for mange mio handel fra Kina, og når vi havde lavet aftaler - altid ved at besøge dem I Kina, så var de noget af det enkleste at arbejde med.

Omvendt - JA internettet er da ufatteligt let at snyde over, og jeg forstår godt man ikke bare kan rejse ud og besøge alle mulige i Kina - men så må man som minimum hente referencer fra nogen andre man kan stole på (og dem beder man Kineseren komme op med) OG starte forsigtigt ud, eller alliere sig med nogle af de ganske mange outsourcing selskaber med danske/europæiske folk, som findes i Kina - men som jo tager penge for at hjælpe - eller rejse derud

Tager man derud, så skal man ikke mødes med dem i hotellobbyen hvor man bor. Man skal ind til til dem (ex fra Hong kong - hvor de ofte gerne hente i bil) og ind i Kina - og se - ikke bare deres kontor - men deres fabrik - så man får indtryk af, om den er ordenlig - virker at være deres rent faktisk - og om den overholder de krav vi bør stille til produktionen, ikke bare kvalitet - men arbejdernes sikkerhed, børnearbejde (kinesiske drenge og piger på 18 ser meget unge ud, så det er ikke i sig selv så let) - miljø og andet. Det er dyrt og surt, at bruge meget tid på at hitte en god leverandør, for så at se sig på avisernes sider for børnearbejde og andet. Der er masser af gode virksomheder - men forhold som man helt kan være bekendt.

Lønnen er ikke høj med danske øjne- men holder oftest reglerne (der er idag kamp om den gode arbejdskraft de fleste steder i Kinas store produktionsområder.

Arbejdstiden er langt længere end i DK, men det er deres regler og det øvrige, sikkerhed, miljø, minimumsalder, indkvartering af personale o.l. - kan sagtens være helt i orden.

En ordentlig import fra Kina tager tid og koster penge at opbygge, hvis det skal gøre rigtigt.

Om vi bare taler omslag til Iphone (ikke kopier men selvstændigt udviklede) så er risikoen dog langt mindre, hvis man får gode prøver frem - men igen - få referencer på hvem de har leveret til i Danmark eller Europa - og hør disse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23

Kunne ikke skrive det bedre selv. Erfaring rules!!!! Det skrev du godt :) Jeg er enig 100%

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 20:37

Godt indlæg ovenover.

Et par ting som mangler.

Man tager ikke bare lige til Kina, man skal huske at bestille visum. Hvis man skal både til HK og Kina kan man ikke bare rejse ind og ud af Kina medmindre man har fået et visum som tillader dette.

Og så er der store afstande og ting tager tid. Så man skal nok ikke planlægge at besøge mere end 2 leverandører om dagen i bedste fald.

Sidst men ikke mindst skal man være opmærksom på sproget. Selvom de taler godt nok engelsk så er det ikke altid de forstår hvad der bliver sagt og nogen gange siger de bare ja fordi de ikke vil være uhøflige.

Synes rigtig godt om Kina og har kun gode erfaringer derfra.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26

Ja det er ret store afstande og en del trafik, men det plejer de at arrangere fint
Visum kan 95% af alle hong kong hoteller skaffe "over night" når man udfylder hos dem i receptionen og gir dem passet, så det er generelt superlet.
Ved man at man kommer tilbage, kan man i stedet for 14 dages visum, med fordel tage det længste, 1 eller 2 år som jeg husker det, det er ikke ret meget dyrere.

Andre lande som Indien og Bangladesh er mere besværlige, men ex Bangladesh har ikke ambassade her, og derfor kan man købe visum ved landing i Dhaka

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 10:36

Nina83:

Hei alle sammen jeg skriver på nosrk da... anyways...jeg skal importerer varer fra kina.... jeg fant flere suppliers ... men hva er det beste måtte og betale dem på ? og hvordan kan jeg vite om de er til å stole på eller ikke.... Sad

Hey Nina,

I have checked the company you mentioned with Chinese authority and all the paper works for this company are fine. The legal operation time for the company is from 22 August 2008 to 22 august 2018, and their registration capital is: 500,000 yuan.

By the way, may I ask you/also other Aminos one question?

What are you specifically worried about when you plan to do business with Chinese companies? Or What are your challenges when you are doing business with Chinese companies?  

I hope I can get lots of feedback and I will try my best to help.

Thanks,

Anne

Tilmeldt 8. Oct 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:03

thank you soo very Much dear Anne, its really kind of you... well im just a new born in the  business world... and we all hear so many stories about dealing with chinese suppliers... what i'm afraid of is .. paying for nothing... Smile can i add u to my msn list ?

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Skrevet kl. 16:38

Anne Z:
worried about

It is a question about being cautious.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 16:59

Hej alle,

det synes der masser af info om leverandører i dette emne ..
Jeg vil gerne spørge folk herinde. Jeg har fundet en leverandør med de produkter, jeg er interesseret i. og jeg ønsker at starte min webshop, ved brug drop shipping, hvor kunderne i Danmark, kan købe fra min webshop, og jeg sender ordrerne til den kinesiske leverandør, som så vil pakke og afsende de produkter til mine kunder i her ..

produkter er tøj ..
Kan I se nogen ulemper i dropshipping fra Kina?

mvh

Mustapha

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:02

Det er nok ikke lige det nemmeste at drop-shippe fra Kina - hvordan vil du håndtere told/moms på det? :)

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Skrevet kl. 17:28

og fragten er heller ikke billig

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)