Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjernsupport software?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Skjern
Tilmeldt 13. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes man kan indsætte logo og selv skrive "manual" tekst osv..

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 23:12
Hej Kristoffer,

Jeg vil helt klart anbefale UltraVNC. http://www.ultravnc.com/

Programmet er gratis, og har forskellige løsninger til at dække dit behov. Jeg kører selv med den løsning der hedder SingleClick. Den er tilpasset med vores logo og ikoner, vha. UltraVNCs online konfigurator. Når kunden åbner programmet, vælger han hvilken supporter han vil supporteres af på en liste. Programmet kobler herefter op til vores server som kører UltraVNCs repeatersoftware. Det den essentielt sørger for er at koble vores supporter sammen med kunden, gennem port 80 (webtrafik). På den måde har vi ingen bøvl med kundens firewall / router eller anden opsætning.

Ulempen ved UltraVNC er at du er nødt til at få en IT-kyndig person til at sætte det op for dig.

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 23:22

Ulempen ved UltraVNC er at du er nødt til at få en IT-kyndig person til at sætte det op for dig.

Gælder dette også Simpleclick ?
Og hvad præcist er det der er svært at sætte op, softwaren på supporterens pc eller modtageren ?

Nu har jeg det problem at der er dynamisk ip, dvs ny ip hver gang jeg kommer på nettet.
Er det ikke et problem ved Simpleclick ?

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 23:32
Grunden til at man har brug for en IT-kyndig er at repeateren er problemknuseren. Det kræver man har lidt forstand på servere og netværk for at få den til at spille.

Fidusen er for dit vedkommende at du placerer din repeater på en fast IP. Så kan du som supporter altid koble op til den, uanset din IP. Det samme gælder din kunde.

Hvis du ikke har mulighed for at sætte repeateren op på en fast IP, så er du på spanden :).

Tilmeldt 31. Mar 06
Skrevet kl. 23:59
Jeg skal altså have adgfang til en server med fast ip hvor jeg kan installere repeateren ?
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 03:31
Jeg bruger selv LogMeIn.com som er en gratis service. Det kræves dog, at der installeres en lille stump software.
Hvis det skal være helt uden at kunden skal installere software, findes der LogMeIn Rescue servicen (den koster dog desværre penge).
Du kan læse mere om den her: https://secure.logmeinrescue.com/HelpDesk/Home.aspx

Jeg tror ikke du kan finde noget gratis software der kan det du gerne vil. LogMeIn Rescue er nok det nærmeste du kommer en løsning hvis du ikke vil bruge Fjernsupport systemet i XP/Vista.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:36
Vi har remote support på en stor del af vore kunder. Primært fordi vi af den vej hurtigt kan hjælpe vore kunder, og sekundært fordi nogle er vore kunder er langt væk fra os.

Vi benytter udelukkende Windows'' egen Remote Desktop, og kobler op via en VPN tunnel. Vores IP er clearet i firewallen hos kunderne, så det er kun os der kan slippe igennem. Firewallen er vores egen, og vi lejer den ud til kunden, så vi har 100% styr på opsætningen af den, og sikre dermed at kunderne har lukket af for adgang fra andre.

Det er selvfølgelig en løsning der koster kunden nogle kroner, men set i forhold til hvad det vil koste at vi hopper i bilen og kører ud til dem, kan det stadig betale sig for kunden. Og det er den vinkel jeg mener man skal anskue det fra. Remote support er noget man tilbyder kunden for at de kan spare penge, og samtidig få hurtig hjælp. Sådan en service koster penge, og det er langt de fleste kunder klar over. Derfor kan eventuelle omkostninger ifm. remote support sendes videre til kunden. Jeg er ret overbevist om, at de fleste kunder hellere vil betale ekstra for at få en sikker løsning, i forhold til en løsning som virker, men er usikker.

Jeg kan dog godt se problemet hvis man vil supportere private som ikke vil betale et fast beløb hver måned for en sikker løsning. Dem har vi heller ikke nogen af. Vi supporterer kun erhvervskunder remote.

mvh Carsten
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:40
Jeg prøver TeamViewer iøjeblikket.... den virker som den skal. Der behøver du ikke havde adgang til en server med fast IP.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 31. Mar 06
Skrevet kl. 19:20
Dog skal brugeren selv hente og installere et program. Samt give tilladelse til adgang gennem firewall.
Hvorefter brugeren selv skal bede om remote support.

Det kan der vel gå lidt tid med for uerfarne brugere :)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)