Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside lagt ned af requests...?

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt lave en fejlsøgning på mit webhotel og får desværre også nogle fejl, men er desværre ret grøn på området med kodning af den art, så ved egentlig ikke rigtig hvordan og hvorledes jeg får rettet op på det hele igen. Heldigvis har jeg fået siden åbnet igen, og kunne ihvertfald konstatere at det nok må skyldes nogle kodningsfejl.

Kan åbenbart ikke længere få http://validator.w3.org til at tjekke siden - har jeg tidligere kunnet Indifferent

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 17:50

Altså - for hver besøgende du har, bliver der lavet 377 requests til serveren. Det er måske det de mener.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 18:12

Men hvad betyder det og hvordan retter man på sådan noget? Pt. står det hele i ét rod

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 18:15

Allan Hansen:

Men hvad betyder det og hvordan retter man på sådan noget? Pt. står det hele i ét rod

For hvert billed, CSS, Javascript fil du har, er 1 'request' eller kald til deres webserver. Det betyder generelt, at den mængde filer man sender til den besøgende, er 377 filer. Man kan oftest fjerne nogle af dem, ved at vise mindre på forsiden (Jeg ved ikke om du normalt gør det).

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 18:22

Puha, det ved jeg næsten ikke. Har nu midlertidig ændret temaet til standard temaet, vil det hjælpe på de requests? Måske et helt nyt theme vil hjælpe på problemet?

Ifølge min hosting udbyder får jeg en del htsaccess fejl om at den ikke kan tilgåes, når jeg laver en fejlsøgning - ved ikke hvordan jeg ændrer dette, selvom jeg har givet mulighed for at "læse" filen.

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 18:30

Du faldt fra 377 requests til 146 ved at skifte tema :)

Ang. din htaccess burde det gerne være 644 permissions være helt OK - nogle kræver du har 666 permissions.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 18:33

Så htaccess fejler ikke noget, selvom fejlsøgningen hos hosting udbyderen kommer med fejl? Får afvide den ikke kan få adgang dertil.

Er 146 stadig for mange? Et besøg, burde det ikke kun resultere i en request?

Nu kan jeg også køre den der validator W3 - får følgende besked derpå: 133 Errors, 32 warning(s) og det er med det nye tema

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 18:36

Allan Hansen:

Så htaccess fejler ikke noget, selvom fejlsøgningen hos hosting udbyderen kommer med fejl? Får afvide den ikke kan få adgang dertil.

Er 146 stadig for mange? Et besøg, burde det ikke kun resultere i en request?

Lad os se, du har 146 besøgende - en besøgende kan genere en eller flere sidevisninger, hver side har flere 'filer' - så som billeder f.eks. Så for hver sidevisning du har, vil du lave mere end 1 request.

Før hvis du havde 377 requests per sidevisning, og vi siger, folk kun så forsiden på din hjemmeside, ville det resultere i 55000 requests, hvis alle er helt nye, eller de ikke har nogle af filerne i deres browser allerede.

Det er lidt svært at forklare :/

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 18:50

Får en ide om, at jeg pt. gør klogest i at finde et nyt design til siden og håbe det resultere i en bedre afvikling

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 19:09

Et helt simpelt svar kunne være at skære antallet af indlæg på f.eks. forsiden ned til de sidste 5, frem for de sidste 15-20 stykker som det er nu.

Derudover var det måske en idé kun at vise teaseren (excerpt) for indlæggene på forsiden, så du ikke viser hele indlægget der. Det kunne fjerne nogle billeder mm og derved skære ned på antallet af requests :)

Derudover kan du prøve at eksperimentere med at deaktivere plugins for at se om de skulle skabe problemerne.

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)