Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbrev fra egen server??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der nogle af jer der har erfaring med et program man kan installerer på egen server??

Vi sender omkring 500 nyhedsbreve om måneden, men er ikke interesserede i en hosted løsning, da vi i forvejen har vores egen server. Programmet skal kunne snakke sammen med Outlook også.

MVH

Trine

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 15:01

Der findes flere programmer der kan det, også plugins til joomla og wordpress

Selve forsendelsen er egentlig ikke et stort problem, det der kan give grå hår er alle de spamfiltere rundt omkring, især på Gmail og Hotmail.
Det går fra noget så simpelt som opsætning af SPF records til Sender Identfication Networks osv.

Så hvis det var mig ville jeg nok gå over til at bruge sådan nogen som Ubivox eller mailchimp (som også er gratis for dit antal mails), så behøver man ikke at vide alt om forsendelser og spamfiltre, det har de grundlæggende styr på.

God vind...

Markus

Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:06

tak for hurtigt svar.

Så kommer der lige et hurtigt (måske) fjollet spørgsmål. 

Er ikke super vant til de nyhedsbreve programmer.

Men hvis man vælger en hosted løsning, hvordan er det så med afsender add?? Der kan jeg vel stadig sætte den op til at det er mit virksomhedsnavn der er afsender ikke?

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 15:14

Jo sagtens, du kan styre alt fra hvem der står som afsender til adresse osv. der er på overfladen ikke noget der ser ud til at dit nyehdsbrev kommer fra fx. mailchimp.

Du kan fx. prøve MailChimp gratis og se hvordan man søtter det op og så sende det til dig selv for at se hvordan det "føles" at få nyhedsbrevet. Jeg bruger selv mailchimp til at sende 1000 nyhedsbreve om ugen. Super fint og nemt at bruge. Du kan også nemt få et overblik over hvor mange der åbner dine mails og hvor mange der klikker på evt. links i dine nyhedsbreve.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:14

Jo, i de fleste løsninger kan du selv opsætte hvilket afsendernavn der skal stå på e-mailen. :-)

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 15:25

Hej Trine,

Som de andre byder ind med, så vil jeg også anbefale dig en ekstern service a'la Mailchimp eller Ubivox.

Der er som sådan ikke problemer med at have det implementeret i sin egen Joomla, Wordpress eller anden webinstallation - men man undgår at tumle med ét meget ofte set problem, nemlig at ens egen webudbyder/webhotel har begrænsninger i hvor mange emails man må sende i timen (eller om dagen).

Nu skriver du ca. 500 nyhedsbreve om måneden, men ikke om det er én udsendelse til 500 abonnenter eller 10 udsendelser til 50 abonnenter. Men hvis du fx. har 250 abonnenter på en liste, så skal du med egen løsning sikre dig at din udbyder af webhotel tillader at du sender 200 emails i ét hug. Jeg kan nævne flere hoteller, som uden at du får det at se ifm. udsendelsen, simpelthen stopper udsendelsen af dine emails efter abonnent nr. 200, og så ser det måske ud som om at du har sendt alle 250, men faktum er at der kun er strøget 200 ud fra udbyderens server.

Dén type problemer slipper man helt for, ved at vælge dedikerede udbydere af services til nyhedsbreve! Og så kan man garanteret liste mange andre fordele ved siden af også :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)