Som jeg indikerede i forrige indlæg - I kan ikke klippe håret af en skaldet - i må kræve betaling af dem der udnytter jeres basis kundegruppe til berigelse, ellers forlader jeres basiskunder jer. Hidtil har i bildt aminos brugere ind at amino var til for iværksætterne, nu siger i at amino er til for de proffessionelle investorer og delvis til personlig berigelse, betalt af de eneste på sitet der åbenlyst siger de ikke har penge og derfor mangler kapital.
Det er ikke fjernet, men jeg regner ikke med at det er vellidt at søge kapital gennem forum, og det er således blevet mere kompliceret at finde en partner til mindre projekter. Som jeg ser det er der blot færre der bruger forum til at søge kapital og eller partnere. Du kan så håbe at de melder sig til på amino kapital - men jeg tror det ikke.
Det er en fornøjelse for alle at der er blevet færre der søger kapital via forummet. De fleste der søger kapital ulejliger sig ikke med at bruge tiden på de mest basale ting der skal til for at få penge stillet til rådighed, hvorfor det blot er tidsspilde.
Trådstarters indlæg er nytteløst og afstedkommer ingen henvendelser med tilbud om kapital.
De fleste iværksættere der er ved at starte op har meget lille kapital og nul indkomst og så kommer amino og vil have 1000kr. for noget der ikke koster dem 25øre - det er tyveri ved højlys dag.
Iværksættere som der har meget lille kapital og nul indkomst bliver generelt aldrig til noget, for de har ikke tænkt sig om før de kastede sig ud i deres iværksætter eventyr. Det er mange år siden at DK var fuld af muligheder der blot skulle iværksættes, vi skal tilbage til medio/slut firserne - dengang var der mange muligheder. Mulighederne er mere begrænsede i dag i visse henseender, da mulighederne er afspejlet i hvorvidt man har forståelse for udviklingen eller ej.
At søge kapital til et byggefirma i 2012 vel vidende at den europæiske økonomi styrtbløder og fagforeninger i DK systematisk har været med til af bombe konkurrenceevnen tilbage de sidste 10 år samt det faktum at folk får sværere og sværere ved at få økonomien til at hænge sammen, er i mine øjne helt tåbeligt.
Amino stjæler ikke fra nogen. Danskere stjæler fra dem selv ved ikke at have realistiske forventninger til deres fremtid og iværksætterne ødelægger deres egne muligheder ved at være indignerede over bevsærlighederne ved at skaffe kapital til visse type projekter. Når jeg skriver til visse typ projekter, så er det fordi, at hvis man har det "rigtige" projekt - så er der millioner og millioner og atter millioner at hente på pengemarkedet i almindelighed.
Hvis amino var fair overfor iværksætterne, så lavede i en no cure no pay løsning så investoren betaler for hvert projekt han laver en aftale med.
Hvor mange gange skal iværksætteren belønnes? Er det ikke npk med at han har skattefrihed for omkostningerne hvis projektet er holdbart nok? Hvor mange gange skal den med idéen betales?
Som jeg indikerede i forrige indlæg - I kan ikke klippe håret af en skaldet - i må kræve betaling af dem der udnytter jeres basis kundegruppe til berigelse, ellers forlader jeres basiskunder jer. Hidtil har i bildt aminos brugere ind at amino var til for iværksætterne, nu siger i at amino er til for de proffessionelle investorer og delvis til personlig berigelse, betalt af de eneste på sitet der åbenlyst siger de ikke har penge og derfor mangler kapital.
Amino tager også betaling for at man bruger dem kommercielt. Det ligger i Plus abonnementet, som i øvrigt er en del af indtægten på Amino der er med til at folk som dig der ikke er Plus kan få en masse gratis viden. Det i sig selv er da godt for alle.
At komme med et postulat om at Amino alene er til for professionelle investorer, er ud over at være en torskedum kommentar, også en decideret usandhed. Og alle virksomheder der startes er til en eller anden form for berigelse, om det er personligt eller ej er da fuldkommen ligegyldigt.
Jeg under gerne at MT m.fl. skyder Amino af på et tidspunkt og scorer millioner på det, for de har gennem tiden sparer tusinder og atter tusinder for millioner og atter millioner af kroner.