Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor søges

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mr. A:
Var det så ikke en ide at bede om 1000kr. per måneds medlemskab fra investorer som rent faktisk har pengene i stedet for at klippe hår på de skaldede?

Det startede vi også på i dag :-)

Mr. A:

Sagt af een der mener du må være vanvittig at tro jeg vil betale 1000 kr. for at blive afvist og få stjålet min ide af en eller anden tilfældig person der bilder DIG ind at han er investor og har millioner at investere...

Hvorfor skulle en gratis investor være mere seriøs end en iværksætter hr Thorborg??? Med nuværende løsning er det iværksætterne der forsvinder....

Før du startede din kapital løsning brugte jeg minimum dit site 5-10 gange så meget, dels fordi jeg men sikkert også andre undgår at benytte forum til ting der ikke er velkomne længere. Du er ved at fjerne de ting folk kan få gavn af at være her for. 

Dit indlæg her hvor du søger investor, er ikke blevet slettet eller noget der ligner, så jeg forstår ikke hvorfor du mener vi fjerner noget? 

Vi har bare lavet en ekstra og mere struktureret mulighed for at få kapital og det kan da kun være et plus for alle.

Mht. om din ide bliver stjålet, så kan det da helt klart ske på Amino Kapital, men det kan den også mange andre steder.

Jeg ønsker dig alt held og lykke med at finde en investor.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ville personligt hellere se nogle seriøse investor søgende iværksættere. Ellers ville vi få en MASSE  tiggerier fra folk der mangler penge til "investering" (som jeg er 100% sikker på ville ske i stor stil hvis dette beløb ikke var der).

+ Amino er en forretning, intet i livet er gratis.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mr. A:

Var det så ikke en ide at bede om 1000kr. per måneds medlemskab fra investorer som rent faktisk har pengene i stedet for at klippe hår på de skaldede? 

Det kunne vel også ha været en løsning men jeg gætter på Amino har bedømt, at så var der nok ikke mange investorer der stillede op - om det andet så betyder, at der ikke er nogen der søger investorer - ja så kommer den del vel at dø helt af sig selv, det er bare tiden der vil vise det

Mr. A:

Sagt af een der mener du må være vanvittig at tro jeg vil betale 1000 kr. for at blive afvist og få stjålet min ide af en eller anden tilfældig person der bilder DIG ind at han er investor og har millioner at investere...

Se der tror jeg du er længere væk fra virkeligheden. De som stiller op som investorer, uanset det er gennem den ene eller anden kanal har meget andet at gøre end at stjæle ideer, det er en myte med alt jeg ved - og føler man sådan, ja så OK med mig, men man får svært ved at rejse kapital fra investorer

Mr. A:

Før du startede din kapital løsning brugte jeg minimum dit site 5-10 gange så meget, dels fordi jeg men sikkert også andre undgår at benytte forum til ting der ikke er velkomne længere.

Hvis det var på grund af du kunne søge investorer, at du brugte forum 5-10 gange mere end idag, så synes jeg også den lyder meget tynd, med mindre du forpestede alt med søgen efter kapital i det almindelige forum. De almindelige tråde, spørgsmål - og svar - synspunkter der udveksles er jo totalt upåvirkede af at der nu er special kanal for investeringssøgning - den store nedgang må jo så skyldes at du er blevet vred på forum bare. Jeg TROR faktisk Amino vokser hvis jeg skal være ærlig, men det ved Mr Thorborg jo

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 22:56
Amino vokser skam, de havde besøgsrekotd den anden dag...
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 00:05

Det er ikke fjernet, men jeg regner ikke med at det er vellidt at søge kapital gennem forum, og det er således blevet mere kompliceret at finde en partner til mindre projekter. Som jeg ser det er der blot færre der bruger forum til at søge kapital og eller partnere. Du kan så håbe at de melder sig til på amino kapital - men jeg tror det ikke.

Amino kapital ville muligvis have en berettigelse for store dyre projekter, men 90% af de projekter der er på amino søger kapital i størrelsen 10000-200000.

Hvis amino var fair overfor iværksætterne, så lavede i en no cure no pay løsning så investoren betaler for hvert projekt han laver en aftale med.

De fleste iværksættere der er ved at starte op har meget lille kapital og nul indkomst og så kommer amino og vil have 1000kr. for noget der ikke koster dem 25øre - det er tyveri ved højlys dag.

Folk kommer til dette forum af to modsatrettede årsager, 1) de er iværksættere og kan gratis få hjælp og støtte til deres iværsætteri 2) de har en eksisterende forretning som de forventer de kan øge deres indtjening på ved tilbud til aminos brugere. Investorerne hører til gruppe 2) de er allerede igang og vil lave flere penge ved at købe sig til viden og initiativ - derfor er det investorerne der skal betale.

Som jeg indikerede i forrige indlæg - I kan ikke klippe håret af en skaldet - i må kræve betaling af dem der udnytter jeres basis kundegruppe til berigelse, ellers forlader jeres basiskunder jer. Hidtil har i bildt aminos brugere ind at amino var til for iværksætterne, nu siger i at amino er til for de proffessionelle investorer og delvis til personlig berigelse, betalt af de eneste på sitet der åbenlyst siger de ikke har penge og derfor mangler kapital.

Du/I må da kunne se at I griber det forkert an... 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mr. A:
Det er ikke fjernet, men jeg regner ikke med at det er vellidt at søge kapital gennem forum, og det er således blevet mere kompliceret at finde en partner til mindre projekter. Som jeg ser det er der blot færre der bruger forum til at søge kapital og eller partnere. Du kan så håbe at de melder sig til på amino kapital - men jeg tror det ikke.

Jeg ved ikke lige hvorfor du mener det ikke er vellidt. Det er ikke noget vi på nogen måde har kommunikeret?
Men det er klart det ikke er særligt effektivt, i forhold til at lave en annonce der målrettet kommer ud til alle tilmeldte og relevante investorer og hvor du dertil har muligheden for selv at kontakte dem.

Mr. A:
De fleste iværksættere der er ved at starte op har meget lille kapital og nul indkomst og så kommer amino og vil have 1000kr. for noget der ikke koster dem 25øre - det er tyveri ved højlys dag.

Jeg ved ikke helt hvorfor du tror det ikke koster noget at lave og drifte sådan et site???? Indtil videre er der spyttet små 100.000 kr. i udviklingen og oven i det kommer min tid. Så bruger vi 10.000 kr. om måneden for at markedsføre servicen på Google og så bruger vi vel 1-2 timer om dagen på at lave support og holde servicen kørende. Hvor havde du tænkt dig de penge skulle komme fra?

Mr. A:
Folk kommer til dette forum af to modsatrettede årsager, 1) de er iværksættere og kan gratis få hjælp og støtte til deres iværsætteri 2) de har en eksisterende forretning som de forventer de kan øge deres indtjening på ved tilbud til aminos brugere. Investorerne hører til gruppe 2) de er allerede igang og vil lave flere penge ved at købe sig til viden og initiativ - derfor er det investorerne der skal betale.

Som jeg skrev igår, så koster det nu også penge at være investor på Kapital, så det ønske er opfyldt.

Mr. A:
Som jeg indikerede i forrige indlæg - I kan ikke klippe håret af en skaldet - i må kræve betaling af dem der udnytter jeres basis kundegruppe til berigelse, ellers forlader jeres basiskunder jer.

Nu er iværksættere ikke små svage stakler der skal have støtte. Iværksættere er ressourcestærke mennesker, der tager vare på sig selv og fint kan se om en service er interessant for dem eller ej. Og din frygt for at folk forlader Amino må jeg gøre til skamme, da vi slår besøgsrekorder næsten hver uge.

Mr. A:
Hidtil har i bildt aminos brugere ind at amino var til for iværksætterne, nu siger i at amino er til for de proffessionelle investorer og delvis til personlig berigelse, betalt af de eneste på sitet der åbenlyst siger de ikke har penge og derfor mangler kapital.

Vi har altid spillet med 100% åbne kort. Amino er et ApS ejet af 5 aktionærer og vores ønske at hjælpe iværksættere så godt, at de finder det værdifuldt at betale for vores services, så Amino på sigt blive en god forretning. Gør vi ikke det, så mister vi vores kunder lige som enhver anden forretning.
At Amino bliver drevet på almindelige kommercielle vilkår kan derfor ikke overraske og det er også årsagen til at vi selv mener at vi er det bedste tilbud til danske iværksættere.

Mr. A:
Du/I må da kunne se at I griber det forkert an... 

Jeg syntes faktisk vi gør det pisse godt og jeg håber også du en dag kommer til at sætte pris på, at du har gratis adgang til 90% af alt på Amino og at resten er til så lav en pris, så alle kan være med.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Mr. A:
Som jeg indikerede i forrige indlæg - I kan ikke klippe håret af en skaldet - i må kræve betaling af dem der udnytter jeres basis kundegruppe til berigelse, ellers forlader jeres basiskunder jer. Hidtil har i bildt aminos brugere ind at amino var til for iværksætterne, nu siger i at amino er til for de proffessionelle investorer og delvis til personlig berigelse, betalt af de eneste på sitet der åbenlyst siger de ikke har penge og derfor mangler kapital.

Mr. A:

Det er en fornøjelse for alle at der er blevet færre der søger kapital via forummet. De fleste der søger kapital ulejliger sig ikke med at bruge tiden på de mest basale ting der skal til for at få penge stillet til rådighed, hvorfor det blot er tidsspilde.

Trådstarters indlæg er nytteløst og afstedkommer ingen henvendelser med tilbud om kapital.

Mr. A:
De fleste iværksættere der er ved at starte op har meget lille kapital og nul indkomst og så kommer amino og vil have 1000kr. for noget der ikke koster dem 25øre - det er tyveri ved højlys dag.

Iværksættere som der har meget lille kapital og nul indkomst bliver generelt aldrig til noget, for de har ikke tænkt sig om før de kastede sig ud i deres iværksætter eventyr. Det er mange år siden at DK var fuld af muligheder der blot skulle iværksættes, vi skal tilbage til medio/slut firserne - dengang var der mange muligheder. Mulighederne er mere begrænsede i dag i visse henseender, da mulighederne er afspejlet i hvorvidt man har forståelse for udviklingen eller ej.

At søge kapital til et byggefirma i 2012 vel vidende at den europæiske økonomi styrtbløder og fagforeninger i DK systematisk har været med til af bombe konkurrenceevnen tilbage de sidste 10 år samt det faktum at folk får sværere og sværere ved at få økonomien til at hænge sammen, er i mine øjne helt tåbeligt.

Amino stjæler ikke fra nogen. Danskere stjæler fra dem selv ved ikke at have realistiske forventninger til deres fremtid og iværksætterne ødelægger deres egne muligheder ved at være indignerede over bevsærlighederne ved at skaffe kapital til visse type projekter. Når jeg skriver til visse typ projekter, så er det fordi, at hvis man har det "rigtige" projekt - så er der millioner og millioner og atter millioner at hente på pengemarkedet i almindelighed.

Mr. A:
Hvis amino var fair overfor iværksætterne, så lavede i en no cure no pay løsning så investoren betaler for hvert projekt han laver en aftale med.

Hvor mange gange skal iværksætteren belønnes? Er det ikke npk med at han har skattefrihed for omkostningerne hvis projektet er holdbart nok? Hvor mange gange skal den med idéen betales?

Mr. A:
Som jeg indikerede i forrige indlæg - I kan ikke klippe håret af en skaldet - i må kræve betaling af dem der udnytter jeres basis kundegruppe til berigelse, ellers forlader jeres basiskunder jer. Hidtil har i bildt aminos brugere ind at amino var til for iværksætterne, nu siger i at amino er til for de proffessionelle investorer og delvis til personlig berigelse, betalt af de eneste på sitet der åbenlyst siger de ikke har penge og derfor mangler kapital.

Amino tager også betaling for at man bruger dem kommercielt. Det ligger i Plus abonnementet, som i øvrigt er en del af indtægten på Amino der er med til at folk som dig der ikke er Plus kan få en masse gratis viden. Det i sig selv er da godt for alle.

At komme med et postulat om at Amino alene er til for professionelle investorer, er ud over at være en torskedum kommentar, også en decideret usandhed. Og alle virksomheder der startes er til en eller anden form for berigelse, om det er personligt eller ej er da fuldkommen ligegyldigt.

Jeg under gerne at MT m.fl. skyder Amino af på et tidspunkt og scorer millioner på det, for de har gennem tiden sparer tusinder og atter tusinder for millioner og atter millioner af kroner.

Køb ren argan olie her

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:09

Man kan sige Jan taler ret lige ud af posen, men det er meget vanskeligt at være uenig. Faktisk er det netop et punkt jeg tit har tænkt over, at så mange, helt uden at angive forudsætninger for dem selv og netop med absolut 0 kr på lommen selv til at investere ud over ideen, har en ide der vil gå over i historien - uden at ville fortælle om den, og så søger investorer.

Amino er så meget andet end investorsøgningsforum, der er så mange gratis svar at hente og så rig lejlighed til at lufte synspunkter og få dem diskuteret igennem, for slet ikke at tale om helt konkret hjælp direkte i mange fald til SEO, hjemmesider, bogføring, gældssanering, udflagning fra Danmark, selskabstyper - og hvad ved jeg, så det ville være helt skævt at mene, at færre ansøgninger efter kapital, skulle forringe forum. 

Om prisen skal være det ene eller det andet, for at søge investorer, skal jeg ikke kloge mig på, men jeg tror en vis barriere kan være god nok

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 15:27

Martin Thorborg:
Mr. A:

Det startede vi også på i dag :-)

Amino Kapital må for ALT I VERDEN ikke blive gratis for kapitalsøgende! Jeg vil blive enorm bange for, at dette vil give et investorflugt!

Ikke noget negativt, men tag f.eks. trådstarter! Jeg finder det fuldstændig vanvid og misbrug af professionelle investorer, såfremt de skal lægge øre og tid til folk, som ikke engang GIDER lave et seriøst arbejde for at skaffe penge til deres forretning! 

Hvis folk ikke er villig til at betale en lillebitte afgift for at blive stillet i direkte kontakt med seriøse pengefolk, så skal de slet ikke have adgang til dem!!! For så er deres forretninger ikke seriøse nok!

Jeg tror andet vel skabe et useriøs grundlag for Amino Kapital og med tiden udvande konceptet! 

Vær seriøs for at blive taget seriøs!!! Også selv og du er skaldet!!! Vil du have kapital fra andre, skal du også bevise, du er værd at investere i - kan du ikke engang administrere 1000 kr., så tror jeg du er gået forkert!

Undskyld mig!!! 

Hilsen en der synes Amino Kapital er en fantastisk idé for de seriøse seedvirksomheder, der før stod lidt på bar bund!!! 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:42

JesperMoeller:
Amino Kapital må for ALT I VERDEN ikke blive gratis for kapitalsøgende!

Det er og bliver den heller ikke.
Vi har bare fra mandag startet med at lade investorer betale lidt også.

De bedste hilsner

Martin

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)