Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Laaaaaangt :-) Start af Import fra US- m distribution i EU - Ldt, Aps gældsanering og andre råd ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa - her kommer lige nogle tanker og overvejelser - og jeg vil være virkelig taknemmelig for feedback og input .. da jeg bruger alt for meget mental energi på disse overvejelser ...

here we go ....

Jeg har gennem længere tid jobbet som affilieret for et amerikansk produkt - og det rykker fint - efterhånden gir det 30k om måneden ...produktet er ikke ret tilgængeligt på EU markedet- derfor har jeg lavet en EU-clon af det amerikanske site - med affiliate program osv .. og vil sælge produktet her i EU

Pengene er "sparet" op hos det amerikanske firma.

Jeg sparer op til min første ordre skal bruge 150.0000 for at få den pris på produkterne jeg vil have ..planen er at når jeg har pengene får jeg dem overført til firmaet som kommision .. og bruger dem derefter til køb af varer -

Men jeg er lidt i tvivl om nogle ting ..

Men jeg overvejer et UK Ldt, og en dansk filial - grunden er at jeg efter 11 år endelig skal søge en gældssanering for en virksomhed jeg etablerede da jeg var ung og naiv ..

Det er ca 700k - og tilsyneladende skulle jeg kunne få en 0 læsning da alt gæld er for en butik jeg startede der for 10år siden ...

Så summa sumarum - jeg vil gerne bare være "ansat" i mit firma til en fast løn på fx 16.000 om måneden, så jeg kan søge den forbandede gældsanering - og komme videre ..

Er der nogen der ved noget om regler herom - altså kan man se nogle steder og har det indflydelse på min gældsanerings ansøgning at jeg ejer evt et UK ldt, og bestyrer en filian - eller evt havde et Aps ...?????

PUNKT 2

Det er ret belastende at jeg skal betale 25% moms af alle varer leveret til fx tyskland, sverige, uk ... det gør jo ikke lige konkurrencen mod firmaer etableret der nemmere..

Nogen der har ideer til hvordan man kan undgå dette uden at flytte til eks uk - jeg kunne vel lave et fysisk selskab i et land med lav moms - og ansætte en til at sende varerne derfra .. og så bare lade det danske selskab få en kommision af alt salg .. eller udbetale løn direkte til mig selv fra det udenlandske selskab ( så sparer jeg vel 8% amb) og har slet ikke brug for et dansk selskab ? Desuden skal et UK ldt vist først betale moms efter 75000£ det er jo en kæmpe besparelse ..ellers ville et polsk warehouse vel være fint ...

Punkt 3

Min business er meget baseret på affilieret markedsføring - og det virker kanon ( det jeg allerede tjener godt på bare for US firmaet)

MEN - hvis jeg sælger en varer til 500kr .. og udbetaler 30% i kommision ... så udbetaler jeg jo reelt mere da jeg skal afregne moms af det fulde beløb - hvilket jeg fatter nada af..

Hvordan er reglerne med skat osv - jeg skal vel ikke til at tilbage holde skat af de kommisioner jeg udbetaler .. men kan forhåbentlig trække det fra ....

Ellers kan DK vist bare glemme alt om E-handels iværksætterere der har det globale markede for øje ....

Phh - det var en ordentlig omgang håber nogen keder sig tilstrækkelight til at læse det hele - og at det giver lidt mening ..

Mvh

Meier

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:23

Det lyder somom du hurtigt kan rode dig ud i noget der ligner en mini-riskær sag hvis du ikke passer meget på. Det er farligt at skylde en masse i den ene ende og så (hemmeligt) tjene godt i den anden. Jeg ville helt bestemt, hvis jeg var dig, gribe fat i en advokat og få den juridiske del HELT på plads. Her i debatten kan du kun få uforpligtende gode råd.

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 15:50
Mikkel har ret - du kan ikke hurtigt nok få fat i advokatbistand på det her område.

Med hensyn til din kommission, til det amerikanske firma, så kan det vel kun være på baggrund af din omsætning ekskl. moms? Hvis der ikke står andet, så er det ekskl. moms, da moms opkrævningen er noget, du gør for staten.

Det er korrekt, at det momsmæssigt kan svare sig for firmaer, der sælger til private, at sikre sig at man ikke skal opkræve en høj moms af alle mulige lande. Luxembourg er mig bekendt et af de lande i EU, der bruger EUs minimums momssats på 15%, så det kunne være en kandidat.

Hvis du stifter et selskab i Luxembourg, så findes der rigtig mange måder at få pengene hjem til Danmark på, både udbytte, løn og fakturering. Men her er vi så allerede ovre i noget, som du skal snakke med en advokat om, hvis du vil have gældssanering.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)