Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor brugbart er Amino Freelancer?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har længe irriteret mig over, hvordan Amino Freelancer bliver brugt. Der er rigtig meget potentiale i konceptet, men opgave-udbyderne er sjældent seriøse og "glemmer" at finde en freelancer. Pt. har jeg budt på 5 forskellige opgaver, som er optil 2 år gamle.

Nogen vil måske sige, at mine oplevelser burde være incitament til at købe Amino Plus, så jeg kan byde på 10 opgaver om ugen. Nej det er ikke løsningen, for hvad nytter det at miste overblikket med 8-10 opgaver hver uge, så man ingen chanche har for at afsætte tid til en eller flere vundne opgaver? Et seriøst bud til en seriøs udbudt opgave må også indbefatte, at freelanceren har tid eller afsætter tid til at løse opgaven. 

Derfor vil jeg høre jer andre, som bruger Amino Freelancer: Fungerer det profitabelt for jer? Og er det mon muligt at få opgave-udbyderne til at være mere seriøse, når de opretter opgaver?

Venlig hilsen
Kristian

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:02

Hej Kristian

Jeg kan se du har vundet og afleveret en opgave på Amino Freelancer med 5 i karakter, flot!

Mht. opgaver, så vælger 60 - 70% af opgaveudbyderne en vinder og det finder vi egentlig meget flot.

Hvis du vil forøge din chance, så skriv lidt mere i din profil, gør meget ud af dine bud.

Det er klart at Plus vil hjælpe. Du kan byde på flere opgaver, du får en meget bedre placering i søgninger og lister m.m. og du fremstår lidt mere seriøs, men har du ikke pengene til det, så glæd dig over at du kan være med gratis.

Held og lykke med det.

De bedste hilsner

Martin

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:26

Jeg har flere gange oplevet at få en opgave, før udbudsrunden er sluttet.
Der sker typisk det, at jeg opnår opgavestillers tillid, og derved bliver prisen og hele udbudshalløjet mindre væsentligt for ham.
Der er jo ingen grund til at vente på at udbudsrunden er færdig, hvis han allerede har bestemt sig.
Og jeg kan se, at opgavestiller i disse tilfælde typisk glemmer at kåre en vinder - hvilket jo også er ligegyldigt, fordi opgaven på det tidspunkt allerede er udført.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 19:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hans Stokholm Kjer:
Og jeg kan se, at opgavestiller i disse tilfælde typisk glemmer at kåre en vinder - hvilket jo også er ligegyldigt, fordi opgaven på det tidspunkt allerede er udført.
Nej det er bestemt ikke ligegyldigt. Som udbyder har man  en moralsk forpligtelse til at give alle bydere besked. Det er da det mindste man kan gøre, når de har brugt tid og kræfter på at give et bud.

Men jeg vil gerne benytte lejligheden til at komme med en kommentar til dem der byder uden at sætte sig ind i opgaven. Jeg har nu haft syv udbud på freelancer, hvor jeg hver gang har fået mange rigtigt gode bud (Tak for det). Men enkelte kommer med bud uden at sætte sig ind i opgaven. Jeg sørger altid for at lægge et eller andet ind i opgaven, der kræver at byder tager stilling. Dermed sikrer jeg, at byder har gjort sig nogle overvejelser om hvordan man vil løse opgaven. Jeg begrænser dermed også riskoen for at indgå aftale med en, der bare er kommet med et godt tilbud uden at magte opgaven. Men enkelte skriver kun hvor gode de er, uden overhovet at komme ind på, hvordan de vil løse den pågældende opgave, Det er ikke godt nok. Og med mange seriøse bydere har man sat sig selv uden for mulighed for at få opgaven.

Martin Thorborg skrev engang, at man stillede sig selv bedre som byder, hvis man inden buddet stillede nogle spørgsmål. Jeg er helt enig, men det skal altså være kvalificerede spørgsmål. Et eksempel: Jeg har haft et udbud af en hjemmeside hvor jeg skrev, at jeg foretrak den lavet i WordPress, men var åben for andre løsninger. Jeg fik derefter en PB eller e-mail med spørgsmålet om jeg havde gjort mig overvejelser om jeg kunne tænke mig siden lavet i WordPress, Joomla eller noget helt tredje eller der var helt frit spil. Spørgeren havde nok ikke rigtigt læst opgaven Smile

Så mit råd til bydere: Læs opgaven og mit råd til udbydere: Få afsluttet når du har gjort et valg. Det skylder du byderne!

mvh
Michael

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hans Stokholm Kjer:

Det er jeg slet ikke enig i.

Alle der gør sig den ulejlighed at byde på løsning af en opgave, fortjener at man lukker sagen.

Hvis man vil virke seriøs og troværdig i sit opgaveudbud, er det da det mindste man kan gøre.

Jeg er enig med Michael i, at nogle af de, som byder på en opgave, bør gøre sig mere umage med at læse og forstå opgaven og dens omfang.

For et par opgaver siden, modtog jeg løsningsforslag indeholdende projektledelse i forbindelse udarbejdelse af layout til et enkelt visitkort.

Der er generelt nogle rigtigt gode bud på løsninger, imellem dem jeg har modtaget. Men bestemt også nogle, som rammer helt ved siden af.

Alle fortjener dog at få en besked, så de ikke behøver at skulle gætte på, om de har tabt opgaven, eller udbyder bare var en useriøs udbyder, som ikke gider at gøre sig den ulejlighed at besvare bud.

Jeg har benyttet Freelancer nogle gange, i øvrigt med rigtigt gode resultater, og jeg vil helt sikkert gøre det igen. 

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:01

Michael V. Kristensen:
Som udbyder har man  en moralsk forpligtelse til at give alle bydere besked. Det er da det mindste man kan gøre, når de har brugt tid og kræfter på at give et bud.

Ja, ja. Det har du selvfølgelig ret i. 
Personligt gider jeg altså ikke tage det tungt, når en udbyder ikke kårer en vinder.
Når deadline er ovre uden, at jeg har hørt noget, kan jeg godt gætte, at opgaven enten gik i sig selv eller gik til en anden.

Jeg er helt enig i, at udbyderne sagtens kunne gøre mere for at få ordentlige bud.
Ofte er udbuddene formuleret, så det er vanskeligt at give en fast pris uden at skulle tage nogle hundrede forbehold.

Venlig hilsen

Hans

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har selv fået løst 8 opgaver på Amino Freelancer og har brugt mere end 100.000 kr. på dem.
I kan se min profil her og de opgaver jeg har fået løst:
http://www.amino.dk/freelancer/thorborg 

Jeg gør altid det, at jeg beder om referencer eller konkrete forslag til løsninger, så jeg kan se folk har forstået opgaven og ja, jeg får også altid botnakker, der bare byder, men intet fatter af hvad der har budt på. Men dem sier jeg så let fra.
Jeg har altid været super tilfreds med det arbejder jeg har fået leveret, men jeg har også brugt tid på at vælge den rigtige.

De bedste hilsner

Martin

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 22:51

Martin Thorborg:
men jeg har også brugt tid på at vælge den rigtige.
Mere præsist kan det ikke siges. Ellers kan man jo lige så godt gøre som de offentlige udbydere, der i dag i offentlige udbud skriver, at billigste pris altid vinder. At de så efterfølgende en del gange får dårlig kvalitet, kan de ikke forstå, men sådan er der jo så meget ...

mvh
Michael

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 23:23

Jeg ved ikke, hvordan det generelt er, og om jeg bare har været uheldig, men jeg tror, jeg har budt på en 6-8 opgaver efterhånden. Kun meget få har skiftet status - det vil sige, der er valgt en vinder, eller opgaven er lukket.

Jeg synes, det er et fedt system, men som nævnt, synes jeg, det er ærgerligt, at mange nærmest bare opretter opgaven og glemmer den igen. Om jeg vinder eller ej er lidt irrelevant her - bare der kom en afklaring på opgaven. Jeg synes lidt, man mister lysten til at byde på opgaver, men jeg holder da alligevel ofte øje med nye opgaver.

Igen - kun mine erfaringer, jeg ved ikke, hvordan det generelt er. Ligeledes er det også svært at gøre bedre, da jeg synes systemet skal være nemt at lægge opgaver ud på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:29

Jeg har nok også bare været uheldig ligesom Christian B. 

Sådan ser min historik i hvert fald ud - og det kan umuligt KUN skyldes, at jeg ikke har været god nok til at give et godt bud:

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)