Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Side efekten bag at være iværksætter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Iværksætteri er alt tid sjov, og hårdt- men jeg elsker det, lige som min dejlige kæreste!!
Men jeg oplever lige pt bag siden af medaljen da min skønne kæreste faktisk har forladt mig/droppede mig.
Hun siger at at hun trænger til at være sig selv, men jeg ved der bunder i at jeg har arbejdet 70 timer om ugen de sidste 4-5måndere, da jeg har startede mit eget fra bunden, og i og med jeg er utrolig ung, har jeg ikke haft utrolig mange penge til at starte op med så har måtte klare alle arbejds opgaverne selv, føst nu har jeg fået råd til at ansætte folk, så jeg kan begynde at få tid igen. set i bagspjlede kan jeg jo godt se jeg ikke har vært der nok for hende, Er selvfølge utrolig ked at hvad der er igang med at/er sket:(!
Så vil bare give dette råd videre: husk jeres forretning er vigtig, men dem man holder Af er meget vigtigere!!

Kasper E.
-håber selfølgelig at hun kommer tilbage!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:34

iværksættere elsker tit sit arbejde lige så meget som sin kæreste eller sin størst hobby og det er hårdt slid starte op så noget må man give afkald på i livet som iværksættere tit før det giver en ekstra bonus til sidste ,

ja det kan tage hårdt på en kæreste vis man bruger meget tid , der må man finde en balance gang hvad man synes er bedste for en selv og starte op er mere end et ugentlig  37 timers job og vis vil starte kan det koste kæreste vis hun vil have en hver eneste dag mange skal vis lykkes uden det koster hårdt slid have rigtigt mange penge , så for de fleste har det nogle private livets koster lidt der man sige nej til noget , men man er også lykkelige i man laver sin iværksættere forretning

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:37

Jeg har en utrolig forstående kæreste der forstår at udover at det er et arbejde er det også min hobby/passion. Men det skal helt klart også være muligt at adskille privatlivet og ens arbejde og det kan være svart.

Kommunikation er nøgleordet.

Håber du hurtigt kommer op på hesten igen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 66
Fra  Juletrae.net Skrevet kl. 18:07

Hvis hun ikke kan acceptere tidsforbruget på dit arbejde skal du nok kigge andre veje...:-) Det kan godt lyde hårdt, men er du en person der brænder for iværksætteri, er det ikke sidste gang du kommer til at bruge 80+ timer om ugen på et projekt - tro mig!

Har selv en meget forstående kæreste der giver mig plads til mine projekter. Tværtimod ville hun nok ikke kunne holde mig ud, hvis jeg ikke havde noget at rive i ud over min 37-timers arbejdsuge ;-)

Juletrae.net Juletræ leveret til døren i København mv. Glædelig jul :-)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:19

Dette er noget jeg kun kan nikke genkendende til.
Jeg har selv oplevet kæresteforhold ryge i vasken pga. iværksætteriet.

Jeg vil være så grov - på baggrund af mine egne erfaringer og erfaringer fra folk jeg kender rigtig godt - at sige at det svarer lidt til hende (eller ham) kæresten man finder imens man begge er studerende. Alt går super, men den dag den ene får et arbejde og den anden stadig studerer begynder der i mange tilfælde at ske noget. Den ene kører pludselig ikke på nogle skinner som går helt i samme retning som den anden. Og med tiden kan man risikere at "vokse fra hinanden".

Det er lidt firkantet skrevet, men det er også dette som jeg er ret overbevist om kan ske i situationer hvor den ene part går ud og bliver iværksætter. Mig og min kone mødte hinanden imens jeg var igang med at starte en virksomhed op igen. Så hun har aldrig kendt til andet og kender mig som den person som jeg er og den livsstil man lever når man er hardcore iværksætter. Men da jeg startede med at være iværksætter for alvor for mange mange år siden, der havde jeg en sød og forstående kæreste som jeg havde boet sammen med i en del år. Men da der for alvor kom gang i virksomheder m.m., så røg vi ud på hvert sit spor. Hun ville helt klart have foretrukket mig som en 8-16 lønmodtager med masser af tid til overs til hende, ligesom jeg havde haft da vi mødte hinanden - og jeg ville gerne have at hun gav mig nogle mere løse tøjler og forståelse for at der var behov for at knokle igennem. Så jeg syntes hun skulle gå noget mere ud med veninderne m.m., hvis hun bare gik og kedede sig - Og det endte til sidst desværre riet grimt. Vi har ingen kontakt til hinanden i dag og når vi en sjælden gang imellem støder på hinanden er det med et "Hej" og et nik og så går vi ellers videre i hver vores retning.

Ovenstående historie har jeg hørt fra mange andre jeg kender, hvor man har kendt hinanden godt "pre iværksætteri" og pludselig bliver der vendt op og ned på dagligdagen - og det er der altså en del forhold der ikke kan holde til. Praktisk talt alle jeg lige nu og her kan komme i tanke om, som er gift, og som er rigtige iværksættere, de har mødt hinanden imens der var gang i iværksætteriet. For jeg kan komme i tanke om lige så mange, hvor forholdet er røget i vasken fordi den ene af parterne er startet op med en virksomhed.

Jeg ved godt at det er et lidt dystert indlæg jeg har skrevet. Men ikke desto mindre er det rå erfaring fra det virkelige liv.
Så det understreget også det som jeg har sagt igen og igen i forbindelse med foredrag m.m. - Sørg nu for at dit bagland (familien) er 100% indstillet og indforstået med hvad det vil kræve ikke blot af dig, men også dem, at du springer ud som iværksætter.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)