Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste-bud.dk

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Det er godt nok en sur situation du står i..

Men der står desværre ingen steder, at man skal skrive under på et stykke papir, før en aftale er bindende..

En mundtlig accept af et tilbud eller feks en accept af deres handelsbetingelser ved oprettelse som kunde er ligeså bindende.

En mundtlig accept kan bare være svær at bevise, hvorfor de fleste vil have det på skrift.

Hvis du har accepteret feks handelsbetingelserne skal det fremgå tydeligt, så ingen kan være i tvivl, hvilket beløb du skal af med for ydelsen, hvornår betalingen skal falde, osv., det må ikke være skjult at du skal betale 9000,00 kr.

Jeg synes, du skal skynde dig og skrive et anbefalet brev til dem - Så har du bevis (deres underskrift for modtagelsen af brevet) på, at de har modtaget din klage og at du har fortalt dem, at du ikke er inforstået med deres krav. Så de ikke kan komme og sige i feks fogedretten, hvis det når så langt, at du aldrig har gjort indsigelser før. Eller send mailen med ! og sådan at du får svar, når de har læst mailen, og gem svaret.

F.eks. (jeg har kun skimmet siden) synes jeg, det lidt i øjenfaldende at der står det koster fra 4600,-  i betingelserne.

Og der står ikke noget om den faktiske pris på den side, hvor man kan oprette en håndværker, heller ikke under de handelsbetingelser, man skal sige accepteret til, så i princippet kan man ikke vide, at det koster 9000 med mindre man har talt med dem - Man kan ikke bare skrive en fra pris og så sende en regning på det dobbelte, uden aftale med kunden :-s

Hvis det hænger sammen som du siger, lyder det lidt mystisk det hele!

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 00:20
Dato: 28-06-2007 22:13:29 Forfatter: Jakodan
Men der står desværre ingen steder, at man skal skrive under på et stykke papir, før en aftale er bindende..

En mundtlig accept af et tilbud eller feks en accept af deres handelsbetingelser ved oprettelse som kunde er ligeså bindende.

Jeg håber sandelig ikke du har ret i ovenstående! Så kan enhver altså oprette dit eller mit firma, på deres website og så hænger man på den! Det kan umuligt være tilfældet  Mundtligt tilsagn er jeg klar over er bindende, men det skal kunne bevises, så det kommer de ikke langt med

Wenger lommeknive - de bedste på markedet ...

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 01:28
Det er jo blot endnu et tåbeligt firma, der forsøger sig ud i det grå marked med at skræmme folk til, at betale..  - for intet...

Deres forretningsbetingelser holder ingen steder. De kan true med nok så meget inkasso, men der skal trods alt en retsinstans ind i billedet før nogen kan dømme dig til noget som helst.

Jeg vil foreslå samtlige læsere af denne tråd til at sende en enkelt e-mail til firmaet med f.eks. følgende indhold:

til: info@bedste-bud.dk

Drop det. I er tåbelige.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 08:02
Hovhov

Stop nu lige - jo det lyder ubehageligt, og som om der er noget helt galt - men faktisk har vi kun hørt historien fra en side.

Og uanset, om MN Totalservice har ret i sin opstilling af situationen - så er der altså et stykke til chikane og lynchstemning.

Prøv nu I første omgang og lav et anbefalet brev til vedkommende - og gør saglige indsigelser mod kravet. Hvis det ikke virker, så spørg efter en advokat herinde - og få vedkommende til at hjælpe med at skrive et brev på Advokatbrevpapir - det hjælpe langt de fleste steder.

Men jeg vil under ingen omstændigheder være med til opfordre til chikane - husk lige ham fjolset der løb ind på banen til fodboldkampen - her endte uskyldige mennesker med at blive chikaneret på telefonen.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:15
Nej, en hver kan ikke oprette dit eller mit firma, og så hænger man på den - det er jo svindel, ligesom hvis jeg stjal en check og skrev under på den med falsk underskrift.

Men sådan som jeg forstår det på MN, har han selv tilmeldt sig servicen, der er ikke en anden som har gjort det i hans navn og så er det jo ikke svindel.. Han skriver; "De mener jeg har tilmeldt mig deres side, OK for det så"... Så jeg går ud fra han mener, "ok, det har jeg gjort, jeg var bare ikke klar over betalingen"..

Hvis han ikke har tilmeldt sig selv, skal han skrive det i et anbefalet brev til firmaet og så er det jo op til dem at bevise, at han har tilmeldt sig og det bliver nok svært for dem at bevise.

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 08:40
Jakodan.

rigtigt som du siger . men det jeg skriver med de mener jeg har tilmeldt mig siden er ikke i betydning med jeg har gjordt det jeg kan ikke huskes ved jeg har tilmeldt mig siden og har jeg også forklaret den dame jeg snakkede med.

men hun mener jo så af når jeg har skrevet navn osv så har jeg tilmeldt mig uanset om det er mig som indehaver af firmaet eller om det er dig F.eks så det kan jo være hvem som helst der har gjordt det ville ikke sige jeg ikke har gjordt det da jeg ikke kan mindes om dette og i så fald har jeg gjordt det har det været en meget stor fejl og jeg vil da mene af man må have fortrydelse ret på dette.

ringede til dem efter den første faktura jeg fik og der fik jeg jo bare afvide af hun ikke kunne trække den tilbage.

men det så var chefen hun skulle snakke med og vil så ringe tilbage som hun så aldrig gjorde.

der er jeg nok for sød og tænker nå jamen det er jo så glemt nu..

men nej nej over 2 md efter kommer en rykker med en inkasso advarsel :-S

MN Totalservice/ Mikkel Nielsen www.mn-totalservice.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 08:50
disse tilfælde bliver desværre hyppigere og hyppigere! der er så mange, der prøver sig med "find og få håndværkertilbud" og telefonbogsindlæg for håndværkere osv. på nettet og sælgerne ringer og ringer. jeg får nok 3 opringninger fra forskellige firmaer hver uge og de bliver bare ved med at genere.

i dit tilfælde ville jeg hyre en time hos en advokat og få afklaret hvad der er at gøre. hvis advokaten ser en chance for at anmelde firmaet, ville jeg gøre det.

der er for mange meninger på amino og rådene er jo aldrig bindende. og jeg tror du meget hurtigt skal finde ud af noget.

klaus 

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 08:56
www.aarhusvinduet.dk.

har du en god advokat  ?.

kan godt være det bliver løsningen på tingene.

for har det sådan af jeg heller ikke vil betale 11,700 kr til noget jeg ikke mener der gavner firmaet

MN Totalservice/ Mikkel Nielsen www.mn-totalservice.dk

Tilmeldt 14. Aug 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:10

I al enkelthed drejer det sig om at MN selv har henvendt sig på vores side og selv accepteret vilkårene, samt selv købt en varer hos os, men ikke har betalt.

fakturaen fremgår det at det koster 4600,00 kr. pr. branche pr. amt, og at der er givet kontantrabat på kr. 4600,00 kr. da han har mere end en branche, således at fakturaen til MN lyder på Kr. 4600,00 + moms, så der har været fremsendt faktura, påmindelse samt rykkere på dette beløb, først nu når vi sender inkassovarslet den 19.06.2007 hvor samtidig kontantrabatten bortfalder, da han ikke har betalt kontant. Får vi respons pr. mail den 26.06.2007, ja og responsen kan i jo læse i indlægget.

Og i øvrigt tak til alle jer som har sendt os en information om denne dialog her på siden.

Med venlig hilsen

Gert Andersen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:21
Dato: 29-06-2007 13:09:33
Forfatter: Hr. Andersen

I al enkelthed drejer det sig om at MN selv har henvendt sig på vores side og selv accepteret vilkårene, samt selv købt en varer hos os, men ikke har betalt.

Det er altid rart at se en sag fra begge sider

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)