Hej aminoer Jeg har en lille virksomhed og har en gammel moms gæld Jeg ved at skat kan forlange jeg begynder at afbetale på gælden men hvad hvis de forlangere mere end jeg kan give dem ? Har hørt de kan lukke ens firma ned hvis de mener at det er bedst for dem og jeg ikke kan afbetale deres krav Jeg ønsker virkelig ikke kontanthjælp istedet for virksomhed, og job hænger ikke på træerne, kan måske finde 2-3 timer rengøring eller avis, men skal også leve Hvordan skal jeg forholde mig ? |
SKAT: gæld med gammel moms og ikke voldsom indtjening...
- 1
pt. er der få tusinde kroner i indtjening om mdr, så at afdrage kan ikke lade sig gøre.. Men må jeg kører videre i privatså længe det ikke er over 50,000 om året. eller er det helt slut hvis de siger det skal lukkes ? |
Hvis du bliver tvangsafmeldt er det intet som forbyder dig at omsætte for mindre end 50.000 så du ikke skal registreres. |
ja skat kan absolut vælge at lukke dig og stille et krav om tilbagebetaling - det vil så være ud fra den indtægt du så kan skabe at der fastsættes en afdragsordning. Du vil ikke kunne tjene penge i ny virksomhed før du har betalt den skat tror jeg. Du kan jo i alle fald ikke leve af et par tusinde om måneden, så du skal vel i alle fald ud og finde arbejde, da du vel ikke bare lige kan hive virksomheden op til de måske nødvendige 20.000 om måneden eller hvad det kan være Jeg går ud fra, at skat og moms må ha henvendt sig til dig - og det vil være godt hvis du har en bisider/revisor/ven med forstand på regnskab og skat - som vil gå med dig til mødet. Få det afklaret der, usikkerheden nager - men netop skat og moms er gæld man ikke bare sådan lige kan regne med at blive tilgivet vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com