Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ultrasimpelt, men grundlæggende linkbuilding spørgsmål.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst mig til, at det skulle være nyttigt at linke til sin blog via kommentarer hos andre blogs, da det giver en lille sjat linkjuice. Men jeg har et lille problem/spørgsmål... På blogger.com-blogs, når man skriver et link i en kommentar, bliver det ikke et link, man kan trykke ind på.

Altså kommer mit link til at stå sådan her: simon-hansen.blogspot.dk Vil det stadigvæk give værdi eller skal det stå, som dette: simon-hansen.blogspot.dk 

Kvalificeret svar udbedes hurtigst muligt, da jeg gerne vil vide, om jeg fortsat skal indsamle links på denne måde :)

(Glem alt om at overbevise mig til et rigtigt domæne, beslutningen er pt. truffet, fremtiden byder måske på noget andet, men det vil jeg selv starte)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 02:05

Hvis det er kommentar fra andre blogspot kan du godt give op, de er med nofollow.

Men ellers ja, det skal være aktivt link.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Skrevet kl. 02:12

Det var det så, ok :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Skrevet kl. 02:13

Dvs, at det skal være et link, som man kan klikke ind på right? Gætter på, at det er hvad "aktivt" betyder? :D

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 02:14

Simon Hansen:

Dvs, at det skal være et link, som man kan klikke ind på right? Gætter på, at det er hvad "aktivt" betyder? :D

Undskyld ja, korrekt, det skal være klikbart så Googlebot kan følge linket :)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Skrevet kl. 02:19

Godt at jeg kun gjorde det 3-4 gange så (gjorde det for et par dage siden). Kunne heller ikke finde dem i mine backlinks idag, sikkert fordi de ikke var klikbare :D Men hvad fanden, så har jeg fået lidt eksponering istedet :)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 07:33

Relevante blogkommentarer kan være en udmærket måde at få nogle links på omend jeg selv mener at værdien er kraftigt devalueret de seneste år. Men det skal ikke være af typen 'tak for en god blog post', men en blogkommentar som du skriver for at bidrage med noget indenfor et emne du interesserer dig for. For at et link skal give (fuld) værdi skal det være DoFollow, hvilket betyder at der ikke er et 'nofollow' tag på i kildekoden. Du kan tjekke det ved at se hvordan dit link ser ud i HTML koden. Hvis der er et 'rel=nofollow' i linkkoden, så er det nofollow og giver næsten ikke værdi. Du kan installere Firefox pluginnet SearchStatus som automatisk kan vise om et link er nofollow eller dofollow.

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 08:51

Erik Hamre:

Relevante blogkommentarer kan være en udmærket måde at få nogle links på omend jeg selv mener at værdien er kraftigt devalueret de seneste år. Men det skal ikke være af typen 'tak for en god blog post', men en blogkommentar som du skriver for at bidrage med noget indenfor et emne du interesserer dig for. For at et link skal give (fuld) værdi skal det være DoFollow, hvilket betyder at der ikke er et 'nofollow' tag på i kildekoden. Du kan tjekke det ved at se hvordan dit link ser ud i HTML koden. Hvis der er et 'rel=nofollow' i linkkoden, så er det nofollow og giver næsten ikke værdi. Du kan installere Firefox pluginnet SearchStatus som automatisk kan vise om et link er nofollow eller dofollow.

Enig...

Men det betyder ikke, at du ikke kan få værdi ud af nofollow. Google følger nofollow og derfor kan de være gode til at fortælle Google, hvad din side handler om. Er din hjemmesides søgeord i blogindlægget og i kommentarerene giver det derfor god mening at lave en kommentar, da Google derfor kan se, at din side handler om nogle af de samme områder. Hvis du samtidig kan lave et rent link ned i kommentaren eller et link med en ankertekst vil du være fri for at linke med dit navn.

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 08:58

Hej Simon

Skriv et par indlæg på artikeldatabaserne + tilføj et par links på Digg.com mfl. Så kører du.
At kommentere på andre blogs giver blot en bredere link profil, i Google øjne, så det fremstår mere naturligt. Men det batter ikke noget, ren seo, men kan give dig trafik.

Ps. Husk at giv mig 5 stjerne ... Samler på dem :-)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 09:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nikolaj Mogensen:

Erik Hamre:

Enig...

Men det betyder ikke, at du ikke kan få værdi ud af nofollow. Google følger nofollow og derfor kan de være gode til at fortælle Google, hvad din side handler om. Er din hjemmesides søgeord i blogindlægget og i kommentarerene giver det derfor god mening at lave en kommentar, da Google derfor kan se, at din side handler om nogle af de samme områder. Hvis du samtidig kan lave et rent link ned i kommentaren eller et link med en ankertekst vil du være fri for at linke med dit navn.

I hvilken grad Google følger nofollow kunne der godt bruges en opdateret test på. Ligepræcis nofollow blogkommentarer tror jeg har meget lav værdi på grund af de enorme mængder blogspam der findes. Jeg tror derfor at værdien af nofollow blogkommentar er lig nul. Men hvis jeg finder en blog med et godt indlæg, hvor jeg kan kommentere relevant så er jeg ligeglad med om der er nofollow eller ej. Men ligefrem at bruge aktiv tid på nofollow blogkommentarer synes jeg er dårlig roi.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)