Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af hovedmenu, går det ud over SEO

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at simplificere min hovedmenu lidt så der er få kategorier (fx. home, massage, wellness, info, booking).

Lige nu har jeg valgt at have mange menupunkter som linker direkte til mine vigtigste sider, både af hensyn til kunder så det er så nemt at finde rundt som muligt, men også fordi jeg syntes at have kunnet se at det har en god effekt på mine placeringer at have et keyword i menuen som linker direkte til pågældende side.  

Mit spørgsmål er:

1. Tror du det har en negativ effekt (og hvor meget) for seo og for usability, hvis jeg foretager ovenstående nævnte ændringer.

1. Hvad ville du gøre hvis du var mig, og ville du evt. benytte dropdownmenuer (eller en anden menuopsætning)?

Hvis jeg skulle være så heldig at få et rigtigt godt brugbart svar så Sponsorer jeg en effektiv nakke/skuldermassage i klinikken.

Bliver du grebet af den konstruktive kritiks djævel, er du selvfølgelig velkommen til at knytte kommentarer til hele menu/undermenu-opsætningen også.

Min side ser du her http://www.god-krop.dk/

På forhånd stort tak for inputs.

Vh Rasmus.

Ps. Husk jeres rabatkode her  http://www.amino.dk/forums/t/172875.aspx

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 14:50

Det har ingen umiddelbare SEO-konsekvenser ved at lave dropdowns, så længe du bibeholder dine url'er. Det vil til gengæld være langt mere brugervenligt at holde menuen på én linje.

Jeg synes, din forside er alt for rodet og har for mange CTAs. Til gengæld mangler du den vigtigste - bestil tid nu.

Jeg faldt desuden over et par døde links, så du kan med fordel køre en gang Xenu.

Du er lidt inkonsekvent med jeg/vi og du/I - brug jeg og du hele tiden.

Overordnet set er du dog sluppet ganske godt fra siden.

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 16:09

Jakob Bank:
Det har ingen umiddelbare SEO-konsekvenser ved at lave dropdowns, så længe du bibeholder dine url'er. Det vil til gengæld være langt mere brugervenligt at holde menuen på én linje.

Ingen umiddelbare lyder som om der KAN være nogen:)  Dropdowns er en mulighed, men ville du så droppe mine undermenuer ude til højre på undersiderne? og bruge pladsen til kontakt, book nu, anmeldelser osv?

Jakob Bank:
Jeg faldt desuden over et par døde links, så du kan med fordel køre en gang Xenu.

Min side blev opgraderet fra joomla 1.5 til 2.5 for 2 dage siden, og det betød der kom en masse links der skulle gås efter igen. Tak fordi du gjorde mig opmærksom på dem og xenu!

Jakob Bank:
Du er lidt inkonsekvent med jeg/vi og du/I - brug jeg og du hele tiden.

Ha ha, godt set:) Det skulle blive meget mere enkelt fremover da jeg nu har ansatte, og det hele er blevet lidt mindre "mig". jeg skal have lavet indholdet om så det drejer sig mere om klinikken/behandlingerne/og kvaliteten af massørerne.

Tusind tak for input.

Vh Rasmus

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 16:27

Rasmus Ramskov:

Jakob Bank:

Ingen umiddelbare lyder som om der KAN være nogen:)  Dropdowns er en mulighed, men ville du så droppe mine undermenuer ude til højre på undersiderne? og bruge pladsen til kontakt, book nu, anmeldelser osv?

Der kan altid gå et eller andet galt teknisk eller komme algoritmeændringer, så jeg vil ikke være for skråsikker - men go for it med dropdown.

Ja, fjern sidemenuen, ryk online booking op øverst - og giv den en god, stor, blå knap - og tilføj 2-3 korte kundeudtalelser umiddelbart nedenunder.

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 56
Fra  Design-logo Skrevet kl. 16:31

Som Jakob skriver det, skal du bibeholde din urls. hvis du har tænkt dig at ændre dem så husk at lave en 301 redirect.

Et linkstruktur på ens hjemmeside er vigtig, i det du viser søgemaskinerne via det interne linksystem hvilke af dine sider er vigtige og på hvilke ord. Jeg har desværre ikke tid til at undersøge dette på din hjemmeside, så tiden vil vise om det vil have en betydning.

Ang. brugervenligheden er det bedst med en linje.

Hjælp til din Psoriasis behandling!

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1747
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 20:37

Det har meget vital betydning om du kører med få links på forsiden eller mange.

Din samlede pagerank fra forsiden deles ud på alle links fra forsiden. Des flere links dybt i dit website, des mindre Pagerang tildeles hver side fra din forside.

Har man 1.000 undersider og er de 2 meget vigtige, er det derfor mht seo bedst at du kun linker fra forsiden til de 2 vigtige og til en 3 der har links til de sidste 997 andre sider.

MEN det er ikke brugervenligt.

Dropdown er mest brugervenligt og vil ikke have indflydelse på din nuværende ranking, såfremt du har samme antal udgående links fra forsiden som før.

De andre usability tips du har fået er rigtig gode.

Måden man med lidt intelligens kan benytte pagerank sculpting på, er ved at opdele sitet i små klynger. I klyngerne linker du internt, men ikke over til de andre klynger som ikke er synderligt beslægtet.
Det svarer til at opdele dit site i en masse små websites, der kun forbindes sammen via et link til forsiden og eventuelt til et sitemap.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:45

Hej Rasmus

Jeg ville i dit tilfælde, lave som du selv siger, en kort men flot menu, med dropdrown menu, det ville både se flottere ud og være "måske" lidt mere overskueligt.

SEO mæssigt vil det intet sige at du ændre din menu struktur.

Rasmus Ramskov:
Bliver du grebet af den konstruktive kritiks djævel, er du selvfølgelig velkommen til at knytte kommentarer til hele menu/undermenu-opsætningen også.

Få tilføjet noget omkring dine menuer som indikere, at her er en menu og den er tydelig.

Håber du kan bruge det, forsat god dag Rasmus.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 21:38

Jonas Jørgensen:
Måden man med lidt intelligens kan benytte pagerank sculpting på, er ved at opdele sitet i små klynger. I klyngerne linker du internt, men ikke over til de andre klynger som ikke er synderligt beslægtet.

Efter at have fulgt meget med i SEOsnak er jeg godt nok kommet til den opfattelse at pageranksculpting er passé.  Så vidt jeg ved er pagerank også blot en indikator for hvor meget linkjuice, og hvor mange indgående links der er til et site. Pagerank er ikke af stor betydning for hvor godt et site ranker.  

Jonas Jørgensen:
Det har meget vital betydning om du kører med få links på forsiden eller mange.

Hvorfor vitalt? jeg forstår godt hvad du mener med distributionen af linkjuice, men jeg har jo netop med vilje prøvet at fordele det så godt som muligt imellem mine vigtigste sider.  Ah nu lyder jeg også lidt utaknemmelig, for måske har du ret, jeg vil bare gerne være sikker.

Jeg skal nok sørge for at min linkjuice bliver fordelt ud på mit site, men spørgsmålet er vel Hvad det vil have af betydning for placeringen af fx. http://www.god-krop.dk/firmamassage.html at jeg fjerner menupunktet firmamassage fra topmenuen, men bibeholder linket længere ned på forsiden i det lille udrag der handler om firmamassage.

Jonas Jørgensen:
Dropdown er mest brugervenligt og vil ikke have indflydelse på din nuværende ranking, såfremt du har samme antal udgående links fra forsiden som fø

Jeg vil nok have lidt flere links da der er måske ti sider ekstra jeg vil linke til fra dropdownmenuen.

Udover det så er jeg lidt nysgerrig efter om de "links" der er i dropdownmenuen svarer til menupunkter i topmenuen, eller om de ikke vægter lige så meget.

For at samle op... Min tvivl går vel egentligt på om et menupunkt fx. firmamassage i topmenuen som linker til undersiden om firmamassage har mere betydning for pågældende side end et link fra en dropdownmenu eller et link længere nede på forsiden. Som jeg forstod det i sin tid var det gode ved et link fra et menupunkt blandt andet ting som at det står med en "vigtigere " skrifttype.

Og så håber jeg ellers der nogen der stopper mig hvis jeg har begivet mig ud i noget der kan betegnes som fluekne..eri:)

Endnu engang tak for interessante svar.

Vh Rasmus

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 21:41

Masterinseo:
SEO mæssigt vil det intet sige at du ændre din menu struktur.

Se det er jo egentligt det for mig mest ønskværdige svar )hvis det er rigtigt). Det divergerer dog noget fra det Jonas skriver hvis jeg forstår det rigtigt.

Tak for input omkring tydelighed af menu. Der har faktisk været folk der har fundet mit mobilnummer skrevet med småt i footeren, men ikke har kunnet finde fx priser som står i topmenuen:)

Yes

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:04

Rasmus Ramskov:
Se det er jo egentligt det for mig mest ønskværdige svar )hvis det er rigtigt). Det divergerer dog noget fra det Jonas skriver hvis jeg forstår det rigtigt.

Det er også rigtigt, men lad os antage du har dine sider i footeren så vil det give samme fordeling + du har en mere brugervenlig menu.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)