Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg "hænge" en person ud på nettet som har snydt mig?

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Et fjols fra Ålborg har så at sige taget røven på mig. Det drejer sig kun om et mindre beløb, men da han ikke vil "opføre sig ordentligt" vil jeg gerne kunne sige: "Velkommen på forsiden" - altså sørge for at min side ligger nr. 1 i google på en søgning på hans navn - det er intet problem for mig at gøre dette - så kan han måske lære lidt af det.

Anyway - sagen er den, at jeg har aftalt via email, at jeg overførte penge til hans konto, hvorefter han så skulle sende min vare. Varen er bare aldrig kommet og han vil ikke give mig et track og trace nr, selvom jeg har bedt om det gentagne gange. Der er derfor ingen tvivl om "bedrageriet".

Det drejer sig ganske vist kun om 500kr. men det er ikke pengene det handler om for mit vedkomne, men mere princippet, at han skal vide det ikke er omkostningsfrit at snyde andre.

Så mit spørgsmål er, hvor meget må jeg sige og gøre inden for lovens rammer???

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:57
Den slags er ofte et tveægget sværd, men der er pressefrihed i Danmark, så så længe du holder dig til sandheden, kan du gøre, hvad du finder klogest. Før du går  i gang, bør du gennemsøge dit sind og finde ud af, hvilket behov du tilfredsstiller ved at gøre det. Overvej om det behov er ét, som du ønsker at udstille eller om det nærmere er ét du ønsker at have for dig selv.

Jeg har selv en enkelt gang haft lyst til at skrive en artikel i mit blad om én som har udført (eller rettere som kun delvist har udført) et stykke arbejde for mig. Jeg bildte mig i min affekt ind, at jeg ville gøre det for at advare andre mod at havne i samme situation som jeg selv, men kom efter hånden frem til, at jeg blot var gement hævnlysten - en egenskab, som jeg ikke er specielt stolt af, og som jeg ikke ønsker at udstille. Jeg valgte derfor at bide min hævnlyst i mig og få en kompetent person til at gøre hans arbejde færdigt i stedet.

mvh Hans

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 14:57
Jeg kender ikke lovgivningen, men kan ikke tro, det er lovligt..

Og nok heller ikke særlig smart gjort af dig - Først og fremmest giver det et dårligt indtryk af dig, da man som læser ikke ved, om du taler sandt eller ej.. Desuden kan du jo risikere, at han gør det samme.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:00
Hej Daniel

Jeg kan godt forstå du er vred, men i stedet vil jeg anbefale dig at lære lektien og ikke ryge i en lignende situation fremover - tag de 500 som lærepenge og kom videre - du har sikkert masser af meget mere fornuftige ting at bruge din tid på, end at hænge fast i dårlige oplevelser.

Held og lykke

Mette

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:18
Kender følelsen af - jeg vil ha’ hævn - man føler sig virkelig uretfærdig behandlet, snydt og bedraget, noget har taget ens penge, eller andet, man er død ærgelig, og vil bare se retfærdigheden ske.

Det er en menneskelig følelse, men kan du styre den følelse, læggen den bag dig, lære af det, ja, så er du kommet meget længere i livet. Kan du fx sige til dig selv: Jeg vælger at se på det positiv i livet, frem for det negative.

Hver gang noget dårligt sker!

1. Du kan vælge at være offer.
   2. Du kan vælge at lære af det.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Fra  DForm Skrevet kl. 15:21
For mig er det såmænd ikke et spørgsmål om hævn. Jeg er ligeglad med de 500 jeg har tabt, men jeg er ikke ligeglad med at en person snyder mig. Det jeg ønsker er, at sende et klart budskab, at det hurtigt kan være ris til egen røv, når man røvrender andre.

På det punkt er jeg helt afklaret, jeg ønsker bare at vide hvilke rammer jeg kan gøre brug af uden at bryde loven.

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:27
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 15:29
Hej Daniel

Jeg mener, det er i den klassiske gangsterfilm A Bronx Tale, at der er en, som skylder/har snydt en anden for et tilsvarende lille - men irriterende beløb. Det nager den forsmåede, og han vil afstraffe/eller bruge alle midler for at få retfærdigheden til at ske fyldest.

... lige indtil den i filmen livskloge overgangster (lur mig om det ikke er De Niro eller Pacino;-) kommer med denne morale:

"Glem det min ven. Du har nu givet 500 kr. for, at en utroværdig problemmagnet aldrig vil krydse din vej igen. Han vil aldrig tale ondt om dig, han vil aldrig opsøge dig, han vil aldrig forsøge at snyde dig igen - og hvis I endelig bliver konfronteret, så vil han vide, at han er dig skyldig, og derfor træde varsomt. Han vil forsøge at undgå dig hele sit liv - for sølle 500 kr..."

Gangster, iværksætter eller kunde - man skal vælge sine kampe med omhu!

Mvh.

René

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Fra  DForm Skrevet kl. 15:50
Dato: 27-06-2007 15:18:05
Forfatter: Søren Egstrup
Kender følelsen af - jeg vil ha’ hævn - man føler sig virkelig uretfærdig behandlet, snydt og bedraget, noget har taget ens penge, eller andet, man er død ærgelig, og vil bare se retfærdigheden ske.

Det er en menneskelig følelse, men kan du styre den følelse, læggen den bag dig, lære af det, ja, så er du kommet meget længere i livet. Kan du fx sige til dig selv: Jeg vælger at se på det positiv i livet, frem for det negative.

Hver gang noget dårligt sker!

1. Du kan vælge at være offer.
  2. Du kan vælge at lære af det.

Jeg kommer aldrig til at se mig selv som et offer - den type er jeg slet ikke og har bestemt også lært noget at situationen. Og jeg er helt sikker på at det er billige lærepenge til en anden gang hvor jeg skal handle.

Som sagt, så føler jeg heller ikke hævnlyst, men det skal omvendt heller ikke være omkostningsfrit for manden, at snyde mig. Retfærdighed er noget jeg vægter højt og som jeg også udtrykker i mine handlinger. Man kan sige, at jeg har betalt nogle lærepenge for i fremtiden at være mere forsigtig når jeg handler. Til gengæld finder han så måske ud af, at det ikke er klogt at snyde andre, hvilket i min verden giver ligevægt :)

Jeg er ikke typen der bliver "hængende" i en dårlig oplevelse - jeg er videre for længe siden...

Kvalitets-webhosting

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 15:53
altså man kan jo altid referere til en sjov situation

Ham tænker man da ikke mindre om... udover Vordingborg køkkener ;-)  ...

Der kan man sige, at ytringsfriheden kommer til sin ret... den side ligger på toppen i søgninger på vordingbog køkkener...

Og jeg har lige hjulpet en tiny bit til at den fortsat ligger der ;-) !

mvh Brian Brandt

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)