Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstart ? med et #

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa!

Jeg ville lige hører om det stadigvæk er et problem at en URL viser "?" - Skal søgeoptimere en webshop fra Danaweb som har et "?" når man klikker på kurven. Det er lavet i asp kan jeg se, og det er altså www.domæne.dk/default.asp?

Når det nu er Danaweb, kan jeg ikke bare gå ind i header og tilføje den bestemte kode der sku erstatte ? med # og det er derfor jeg vil spørge om det overhovedet er nødvendigt?

Jeg har læst lidt om e-handels sporingskode på Webmaster tools og her står ikke rigtig noget med "?"
Desuden har jeg læst lidt omkring Duplikeret indhold, og her står der heller ikke rigtig noget.

Har tidligere haft læst SEO-LEX 12, og her står der nemlig beskrevet hvordan man gør. Det er ikke noget problem for mig at forstå hvor koden skal sættes ind henne, og heller ikke hvordan. Men problemet opstår som sagt i det CMS system.

Mvh. Michael Bay Sørensen

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:26

Ja det er stadig et problem. Alt efter # læser google ikke. Få en til at ændre det for dig.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 18:42

Fedt nok. Utroligt at Google ikke får det rettet. Men der må jo være en logisk forklaring på det.

Jeg skriver det ned i de punkter jeg allerede har fået skrevet til Danaweb. Det er jo også utroligt at de ikke gør noget for det, også.

Masterinseo:
Ja det er stadig et problem. Alt efter # læser google ikke. Få en til at ændre det for dig.

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:52

Rettet? Google skal skam ikke rette noget, det er en god måde at undgå DC på. Det er nok mere Danaweb der skal gøre noget ved det

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 19:00

Tja. Det ville da være nemt hvis Google bot var mere "menneskelig" og kunne se hvornår der var DC og ikke var. Måske det lyder lidt for krævende.

Masterinseo:
Rettet? Google skal skam ikke rette noget, det er en god måde at undgå DC på. Det er nok mere Danaweb der skal gøre noget ved det

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:07

Hehe det kan de skam også. Og de slår jo hårdt på det. Derfor er det en god idé for dig at undgå mellem sider hos dig selv :)

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 23:14

Det kan du selvfølgelig ha ret i. Men jeg kan ikke forstå hvorfor det "?" overhovedet skal være i den analytics kode. Hvorfor kan de ikke bare ha det hashtag til at stå i stedet for. Fra starten af? Kan være det er mig der er helt væk, men mindre forvirring vil være fint :)

Men jeg har en fin liste til Danaweb som jeg sender i morgen. Jeg er sikker på de har oplevet før, og jeg forstår faktisk ikke hvorfor de ikke gør noget ved det. Mener faktisk også at Thomas (Concept-I) skrev om det sidste år.

Mvh.

Masterinseo:

Hehe det kan de skam også. Og de slår jo hårdt på det. Derfor er det en god idé for dig at undgå mellem sider hos dig selv :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:22

Michael Bay Sørensen:
Men jeg kan ikke forstå hvorfor det "?" overhovedet skal være i den analytics kode

Det er højst sansynligt en forkert designet indkøbskurv. Så det er ikke noget Google har brug for at ændre.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 00:52

Helt sikkert. Men lad os gi´ Danaweb skylden! :)

Niels Henriksen:
Det er højst sansynligt en forkert designet indkøbskurv. Så det er ikke noget Google har brug for at ændre.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er i hvert fald et eller andet du har misforstået. Man skifter ikke bare en ? ud med en #. Det er tale om to vidt forskellige ting.

? bliver brugt til at sende beskeder til serveren med. Så skal man vise en side med et produkt (og bruger man ikke søgemaskinevenlige url'er såsom http://minshop.dk/mit-super-fede-produkt-i-blå/) ja så bruger man ? til at indikere dette http://minshop.dk/show-product.aspx?product_id=123123.

Det kan man ikke bare lave om på. Det er så'n http protokollen funker og alle web teknologier bruger dette.

# der i mod bliver ofte brugt til "scripting" på klienten (javascript). Oftest ses # aldrig i adresse linien da det egentligt bare bliver brugt af scriptet. Fx. har jeg nogle tabs på min blog der har "url'en" #tab1, #tab2 og #tab3. Men dette vises som sagt aldrig i url'en, det er bare en instruks til javascriptet. 

# blev oprindeligt brugt til at navigere indenfor den samme side så man fx kan hoppe direkte til en under-overskrift. Det bruges det egentligt stadig til, men snakker vi funktionalitet bruger man det som sagt også rigtigt meget til javascript.

Nu skal jeg ikke blive for teknisk, men kan faktisk godt lave et såkaldt ajax kald til serveren og lade dette reagere på #, men det vil jeg ikke komme for meget ind på da vi allerede er alt for tekniske.

Pointen er at du stiller et spørgsmål der ikke er et svar på. Det er som at spørge hvordan monterer man hjulene i motoren på min bil (og forventer at den stadig kører).

Pointen er at hvis din shop udbyder bruger ? til at vise produkter med som i ovenstående eksempel, så skulle de tage at komme lidt op i gear og lave deres shop om så de kan lave søgemaskine venlige url'er. Da dette ofte ikke lige sker på de gamle systemer (det er jo en cashcow nu, der laves vel ikke rigtig mere reel udvikling), så vil jeg opfordre dig til at finde et nyt shop system der gør at du rent faktisk kan konkurrere i google på lige vilkår med de andre shops i din branche.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)