Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er mit guldkorn værd?.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer..

Jeg skal bruge et råd... Hvordan vurdere jeg min ide i kroner og øre, i forhold til hvor stor en andel jeg skal af med, til en mulig investorer? Jeg er blevet rådet af en klog bekendt at jeg skal holde mig fra steder som Amino kapital, da han siger jeg vil blive ædt af investorene. Hans begrundelse er at jeg ikke har mulighed for nogen form for patent på min ide, og hvem som helst kan kopiere ideen, hvis de bare har den kapital, jeg skal ud og søge. Jeg har en meget fin forretningsplan og nogle gode positive budgetter. Men synes det er meget svært at gennemskue hvad jeg kan forvente en mulig investor vil kræve i andel, da jeg hverken har omsætning eller patent.

Håber på nogle gode brugbare svar

Jacob Marquez
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Skrevet kl. 19:00
Kære Aminoer..

Jeg skal bruge et råd... Hvordan vurdere jeg min ide i kroner og øre, i forhold til hvor stor en andel jeg skal af med, til en mulig investorer? Jeg er blevet rådet af en klog bekendt at jeg skal holde mig fra steder som Amino kapital, da han siger jeg vil blive ædt af investorene. Hans begrundelse er at jeg ikke har mulighed for nogen form for patent på min ide, og hvem som helst kan kopiere ideen, hvis de bare har den kapital, jeg skal ud og søge. Jeg har en meget fin forretningsplan og nogle gode positive budgetter. Men synes det er meget svært at gennemskue hvad jeg kan forvente en mulig investor vil kræve i andel, da jeg hverken har omsætning eller patent.

Jacob Marquez
Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 19:09

Hejsa Jacob!

Ærlig talt tror jeg ikke du kan vurdere den i kroner og øre.. Jeg ville i hvert fald ikke gøre det :-)

Men, du skriver du ikke kan tage patent, det kommer vel an på hvad du står med af "ide" :)?

Plus, at investorene i Amino kapital kunne hugge din ide (det naivt at sige nogen ikke kunne finde på det) - men sørg for de ikke kan :)

Du kan lave en " hemmeligheds erklæring " tror jeg det hedder, og sørge for de ikke kan "hugge" din ide :-) 

Eller lave en PDF fil med din ide og alt info om den, med din underskrift på og alt mulig, så kan de ikke hugge den, fordi du gør så de ikke kan redigere :)

(vent hellere lige på en opdate af mit indlæg her, jeg kan sagtens risikere at skyde i blinde, da det ting jeg har læst på forummet)

Men håber nogen lige giver mit input det sidste skub så Jacob forstår det :D

mvh. Chris 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Skrevet kl. 19:33
Hej Chris

Tak for dit svar.. Det er rigtigt jeg ikke kan tage patent, da jeg er reelt set ikke kommer med noget nyt produkt.. Du kan sammenligne det med at en Matas starter med at sælge hotdogs, hvis det var en super ide, kunne alle andre kosmetik butikker også bare starte med at sælge hotdogs.... Min ide er dog en del bedre og lidt mere gennemtænkt.. Ang hemmeligheds erklarimgen så går det jo heller ikke rigtig, danjeg tror det bliver svært at få penge op af lommen på folk, uden de kender alle elementer i min ide..
Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 19:40

Når sådan en ide :-)

hehe.

Jamen, hvis en investor skriver under på en hemmeligheds tingest, så må de vel ikke bruge din ide? eller? :-)

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Skrevet kl. 19:50

Det kan godt være at det er sådan hemmelighedserklaringen fungere...? Men stadig så ser jeg det som ret så svært at sikre mig, at de ikke bare starter med at sælge "hotdogs" alligevel, da jeg ikke ejer patent på hotdogen. Men faktisk med den tråd var min spørgsmål mere rettet på, hvad man kan tillade sig at bede om af kapital, uden at alt ens ejerandel bliver taget.. ?

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 19:51

Christoffer Tornbjerg:

Når sådan en ide :-)

hehe.

Jamen, hvis en investor skriver under på en hemmeligheds tingest, så må de vel ikke bruge din ide? eller? :-)

Personligt er jeg en af dem der mener at en idé betyder meget lidt. Hvis gode idéer var noget værd, ville mange af os være mangemillionærer. 

Fokuser på udførslen og om at finde et reelt behov og lad være med at bekymre dig om at nogen stjæler din idé. Hvis du er virkelig paranoid kan du jo lave NDAs, men synes sjældent at folk som kodere osv har noget incitament til lige pludselig at udføre ideer, da de jo lever af at kode.

Hver til sin lyst dog.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 19:54

Jacob Marquez:
Kære Aminoer..

Jacob Marquez

Hej Jacob

De færreste investorerer vil lægge penge i noget, som kun er en idé. Vi har alle sammen gode idéer hele tiden. Idéer er ikke noget værd. Det er eksekveringen, som betyder alt. Der findes 1000 dating sites, men dating.dk er mange gange bedre til at eksekvere på deres idé end alle de andre, og det er derfor de havde 30 mil. i overskud i 2011.  

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Skrevet kl. 20:05

Hej kristoffer B
Jeg er faktisk heller ikke bange for at min ide, bliver stjålet, jeg er mere interesseret i hvad den er værd.. så som jeg forstår det på dig, så er en ide ikke noget værd, lad os sige du skulle være min investorer. Jeg fremviser dig budgetter med en mulighed for at tjene millioner, men jeg mangler lad os sige 400000kr for at komme igang.. hvad ville en fair fordeling af andele i firmaet være?

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Skrevet kl. 20:15

Hej Andreas
Tak for dit svar. Jeg kan godt forstå hvor du vil hen med dit svar.. men hvis det var datingbureau nummer 1001 jeg ville starte, så ville jeg ikke kalde det en god ide.. : ) jeg tror godt en investorer ville investere i en god ide hvis han kan se potentialet, som der er, spørgsmålet er hvad han vil forlange.

Jacob

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)