Ideen var jo at nogle andre skyder de 3 mio. i projektet. Det med afkastprocenterne kan jeg ikke sige noget om. Martin Der er (mindst) to metoder, hvor du kan sikre dig indflydelsen: 1: Du etablerer to aktieklasser, med hver sin stemmevægt 2: Du binder dine investorer med en aktionæroverenskomst men, som jeg tidligere har nævnt, så kan det være vanskeligt at bede andre aflevere deres penge, og ikke få indflydelse. |
Hej Martin
Jo, du kan godt sælge aktier til forskellig pris, du skal så sælge dem til overkurs - altså selv stifte selskabet først, og så sælge aktierne til en højere pris end de er værd. Det er selvfølgelig svært, men giver faktisk aktionæren skattefordel, når aktien sælges igen - men der skal vist en hård revisor på at udregne den.
Hvis du skal gøre ideen salgsbar - så skal du lave et Amino investeringsselskab, hvor amino brugere, der har succes, kan indskyde mindre kapital - (mange bække små...) og så kan nye projekter søge puljen.
Så skal der oprettes en bestyrelse, og udformes et ansøgningsskema, og så sidde nogle mennesker på toppen, og bestemme (eventuelt i samråd med amino, ved hjælp af afstemning), hvem der kan få andel i puljen. Er projektet en succes, så kommer der flere penge i puljen, til at støtte flere og nye projekter.
Jeg vil foreksempel godt smide en smule 35 - 50.000 kr. i en pulje til nye projekter - hvis jeg ved, at man i bestyrelsen har trukket på nogle af de kapaciteter, som findes herinde, til at administrer puljen/investeringsselskabet.
Men det er jo et helt andet projekt.