Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investeringsselskab, struktur!?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Casper
Ideen var jo at nogle andre skyder de 3 mio. i projektet.
Det med afkastprocenterne kan jeg ikke sige noget om.

Martin
Der er (mindst) to metoder, hvor du kan sikre dig indflydelsen:
1: Du etablerer to aktieklasser, med hver sin stemmevægt
2: Du binder dine investorer med en aktionæroverenskomst
men, som jeg tidligere har nævnt, så kan det være vanskeligt at bede andre aflevere deres penge, og ikke få indflydelse.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 09:42
Hej Martin

Jo, du kan godt sælge aktier til forskellig pris, du skal så sælge dem til overkurs - altså selv stifte selskabet først, og så sælge aktierne til en højere pris end de er værd. Det er selvfølgelig svært, men giver faktisk aktionæren skattefordel, når aktien sælges igen - men der skal vist en hård revisor på at udregne den.

Hvis du skal gøre ideen salgsbar - så skal du lave et Amino investeringsselskab, hvor amino brugere, der har succes, kan indskyde mindre kapital - (mange bække små...) og så kan nye projekter søge puljen.

Så skal der oprettes en bestyrelse, og udformes et ansøgningsskema, og så sidde nogle mennesker på toppen, og bestemme (eventuelt i samråd med amino, ved hjælp af afstemning), hvem der kan få andel i puljen. Er projektet en succes, så kommer der flere penge i puljen, til at støtte flere og nye projekter.

Jeg vil foreksempel godt smide en smule 35 - 50.000 kr. i en pulje til nye projekter - hvis jeg ved, at man i bestyrelsen har trukket på nogle af de kapaciteter, som findes herinde, til at administrer puljen/investeringsselskabet.

Men det er jo et helt andet projekt.

Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:40
Hillswalk & Nightfall,

tak for de gode svar!

Jeg sad og brainstormede i nat, og for at det ikke skal være løgn, så kom jeg faktisk frem til lidt at det samme, som du (Nightfall) er inde på! At knytte et kompetence-netværk til investeringsselskabet, evt. med afsæt i succesrige iværksættere og projekter fra Amino som du foreslår. Jeg har allerede afsat et par bestyrelsesposter, tror jeg :-)

Lad mig tygge lidt på jeres input, og så vender jeg tilbage!

Endnu engang tak!

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)