Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investeringsselskab, struktur!?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino''er

Da vi efterhånden selv får tilbudt flere og flere spændende
investeringsmuligheder (ejendomme + en masse andet), overvejer vi kraftigt at
lave et investeringsselskab, som interesserede kan købe aktier/anparter i.

Den første investering kræver i omegnen af 3 millioner
kroner, og vi overvejer derfor at oprette et selskab og sætte 100 aktier/anparter til
salg til kr. 35.000,- stykket…

På den måde rammer vi en bred målgruppe, og der kan endda
blive mulighed for at købe aktierne/anparterne for pensionsmidler, hvis man vel at mærke
køber minimum 3 aktier/anparter.

Kan man evt. nøjes med at sælge 90 og selv beholde de 10
uden at skulle spytte 350.000 kr. i selskabet!?

Og hvordan sikrer vi os, at det udelukkende er mig, som
træffer beslutninger om investeringerne!?

Vi regner med at kunne lave et afkast på 50-75 % om året,
men hvordan gør vi så lige med udbytte!? Går investorerne typisk efter
selskaber med et stort udbytte, eller skal vi i stedet lade kapitalen vokse
inde i selskabet!?

Er der andet, vi skal være opmærksomme på!?

Sidder der mon et par jurister, revisorer og investorer
derude, som vil komme med lidt input!?

Mvh.

Martin

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 14:21
Det kan være en rigtigt god ide at få andre til at medfinansiere nogle spændende, kapitalkrævende projekter. Har faktisk selv overvejet den model for nogle år side, hvor jeg havde en mulighed, men manglede finansieringen.

Det er altid en god ide at spørge sig selv om man ville investere 35.000 kr af sine sparepenge, hvor alle beslutninger overlades til en, som du ikke kender, som ikke selv vil/kan investere i projektet og som lover 50-75% i afkast?

Hvis du ikke har en god track-record og/eller et stort netværk tror jeg desværre at det bliver svært. Men jeg vil da gerne høre mere.

Tilmeldt 24. Oct 05
Skrevet kl. 14:46
Tak for svar...
Jeg skylder måske lige at sige, at ideen til dette investeringsselskab udsprang af en irritation over ikke at have pengene, når mulighederne opstår...
Vi har selv gang i en del andre projekter, og da vi ikke er rige (endnu), kommer der selvsagt et tidspunkt, hvor man er nødt til at hente penge udefra!
I første omgang vil vi da også forsøge at hente pengene i vores eget netværk, da de jo ved, hvad vi står for... men derfor mangler vi jo stadig en holdbar selskabsstruktur!

Tilmeldt 24. Oct 05
Skrevet kl. 08:52
Er der ikke flere af de tunge drenge, som vil komme med input til mine udfordringer!?!?

Mvh.

Martin

Tilmeldt 24. Oct 05
Skrevet kl. 14:52
Hillswalk,

jeg kan se, at du er kommet med mange andre gode svar her på Amino, så kan du ikke fortælle mig, om den struktur, som jeg løseligt beskriver, overhovedet kan lade sig gøre!?

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:26
Hvordan har du tænkt dig at opnå et afkast på 50-75 % om året?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 15:37
Alt kan lade sig gøre, det drejer sig udelukkende om dine salgsevner.....
Og hele konstruktionen er både lovlig og set før.
Hvis du skal med i en investering på en "fribillet" (en lavere kurs end de øvrige investorer), så kræver det at du kan fremvise en ide/mulighed der har en værdi.

F.eks.
Du forhandler dig frem til en aftale om XYZ og lader et ApS stå for denne aftale. Det kan være at du investerer lidt i diverse omkostninger, for at bringe XYZ frem til et stade, hvor du kan sandsynliggøre et indtjeningspotentiale.
Så hvis du selv har investeret 125.000 til et ApS og på baggrund af en yderligere investering på kr. 3 mio. i XYZ kan demonstrere en projektværdi på 3,5 mio, så er den kapitaliserede værdi af dine 125.000 pludselig 0,5 mio kr. værd.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05
Dato: 28-06-2007 15:36:58 Forfatter: Hillswalk F.eks.
Du forhandler dig frem til en aftale om XYZ og lader et ApS stå for denne aftale. Det kan være at du investerer lidt i diverse omkostninger, for at bringe XYZ frem til et stade, hvor du kan sandsynliggøre et indtjeningspotentiale.
Så hvis du selv har investeret 125.000 til et ApS og på baggrund af en yderligere investering på kr. 3 mio. i XYZ kan demonstrere en projektværdi på 3,5 mio, så er den kapitaliserede værdi af dine 125.000 pludselig 0,5 mio kr. værd.

Jeg kan desværre ikke følge dig. Så har du jo postet 3.125.000 kr. i projektet og har derved en afkastningsgrad på 12% før de evt. andre udgifter (f.eks. løn, revisor osv.) ved investeringen er trukket fra. Det er jo langt fra de 50%-75%.

Tilmeldt 24. Oct 05
Skrevet kl. 18:28
Hillswalk,

tak for svar...

Det var noget i den retning, jeg havde tænkt mig!

Dvs. at jeg opretter et selskab (B), som ejes af mit allerede eksisterende selskab (A). Jeg forhandler så de nødvendige aftaler på plads for selskab B, og henter kapital til investeringerne ved at sælge aktier/anparter i selskab B.

Og jeg retfærdiggør min andel i selskab B ved at have forhandlet aftalerne på plads og ved "i sin tid" at have oprettet selskabet...?

Men hvordan sikrer jeg mig, at jeg beholder fuld kontrol over selskabet!? Man kan vel ikke sælge andele i overskudet i stedet for at sælge egentlige aktier i selskabet!? Blot en tanke...

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 19:39
Hvorfor ikke låne pengene i banken. Det vil da være det samme og hvis du kan fremvise en ide der giver 50% i afkast der holder vil banken nok gerne være med.
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)