Da vi efterhånden selv får tilbudt flere og flere spændende Den første investering kræver i omegnen af 3 millioner På den måde rammer vi en bred målgruppe, og der kan endda Kan man evt. nøjes med at sælge 90 og selv beholde de 10 Og hvordan sikrer vi os, at det udelukkende er mig, som Vi regner med at kunne lave et afkast på 50-75 % om året, Er der andet, vi skal være opmærksomme på!? Sidder der mon et par jurister, revisorer og investorer Mvh. Martin |
Investeringsselskab, struktur!?
Det er altid en god ide at spørge sig selv om man ville investere 35.000 kr af sine sparepenge, hvor alle beslutninger overlades til en, som du ikke kender, som ikke selv vil/kan investere i projektet og som lover 50-75% i afkast? Hvis du ikke har en god track-record og/eller et stort netværk tror jeg desværre at det bliver svært. Men jeg vil da gerne høre mere. |
Jeg skylder måske lige at sige, at ideen til dette investeringsselskab udsprang af en irritation over ikke at have pengene, når mulighederne opstår... Vi har selv gang i en del andre projekter, og da vi ikke er rige (endnu), kommer der selvsagt et tidspunkt, hvor man er nødt til at hente penge udefra! I første omgang vil vi da også forsøge at hente pengene i vores eget netværk, da de jo ved, hvad vi står for... men derfor mangler vi jo stadig en holdbar selskabsstruktur! |
Mvh. Martin |
jeg kan se, at du er kommet med mange andre gode svar her på Amino, så kan du ikke fortælle mig, om den struktur, som jeg løseligt beskriver, overhovedet kan lade sig gøre!? Martin |
Hvordan har du tænkt dig at opnå et afkast på 50-75 % om året? |
Og hele konstruktionen er både lovlig og set før. Hvis du skal med i en investering på en "fribillet" (en lavere kurs end de øvrige investorer), så kræver det at du kan fremvise en ide/mulighed der har en værdi. F.eks. Du forhandler dig frem til en aftale om XYZ og lader et ApS stå for denne aftale. Det kan være at du investerer lidt i diverse omkostninger, for at bringe XYZ frem til et stade, hvor du kan sandsynliggøre et indtjeningspotentiale. Så hvis du selv har investeret 125.000 til et ApS og på baggrund af en yderligere investering på kr. 3 mio. i XYZ kan demonstrere en projektværdi på 3,5 mio, så er den kapitaliserede værdi af dine 125.000 pludselig 0,5 mio kr. værd. |
Jeg kan desværre ikke følge dig. Så har du jo postet 3.125.000 kr. i projektet og har derved en afkastningsgrad på 12% før de evt. andre udgifter (f.eks. løn, revisor osv.) ved investeringen er trukket fra. Det er jo langt fra de 50%-75%. |
tak for svar... Det var noget i den retning, jeg havde tænkt mig! Dvs. at jeg opretter et selskab (B), som ejes af mit allerede eksisterende selskab (A). Jeg forhandler så de nødvendige aftaler på plads for selskab B, og henter kapital til investeringerne ved at sælge aktier/anparter i selskab B. Og jeg retfærdiggør min andel i selskab B ved at have forhandlet aftalerne på plads og ved "i sin tid" at have oprettet selskabet...? Men hvordan sikrer jeg mig, at jeg beholder fuld kontrol over selskabet!? Man kan vel ikke sælge andele i overskudet i stedet for at sælge egentlige aktier i selskabet!? Blot en tanke... |