Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og Safari(Mac) Virker ikke..

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det kun mig som ikke kan bruge Amino med min Safari browser??

Jeg har mulighed for at bruge Amino gennem min Firefox browser, men jeg vil helst hole mig til Safari.

Er det fordi Amino er optimeret til Internet Explorer istedet for at følge de almene Internet standarder, eller er det bare mig som har tabt sutten? ;O)

Mvh. Jacob

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:34
Hvilke dele er det du ikke kan bruge i safari?

Hvis det kun er editoren der bruges til at skrive (jeg har selv safari, men bruger firefox normal, så jeg er ikke lige klar over omfanget) så skyldes det at Safari ikke understøtter de samme javascript-"modeller" til at bygge online editering ind i sider, som IE og Firefox (ikke noget der er specielt standardiseret igennem w3c). Den nye Safari 3.0b beta har dog en del forbedringer på dette punkt så det kunne være værd at prøve at opdatere. Du skal dog være opmærksom på det stadigvæk er beta software.

Er du af den mere modige typer og vil ikke besudle din safari installation kan du også downloade natlige udgaver af webkit moteren som et selvstændigt program på www.webkit.org. De natlige udgaver udvikler sig hele tiden og har en masse sjove ting og sager, men også risikoen for fejl og problemer. Med de natlige udgaver af webkit får du dog en selvstændig applikation der kan startes og fjernes igen uden at påvirke din safari installation.

Webkit er den motor der ligger under safari, så det er "det samme" om man vil. Safari er bare den officielle version der udgaves sammen med os x (og nu også windows) direkte af apple.

Hvis du bruger safari til daglig så kan jeg som en ekstra sidegevinst anbefale at kigge nærmere på:

http://www.inquisitorx.com/safari/

Det er en nifty lille sag.

Opdatering: Jeg har lige lynhurtigt løbet amino igennem med safari 3.0 og den klarer i hvert tilfælde det meste uden problemer, også editoren til at skrive indlæg med.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 12:54
Ja, det er editoren i Safari.  Jeg bruger også Firefox til Amino - og Safari til alt andet.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:43
....Get a life - Get a SGI....
Det er dog det samme problem med browser-kompatibilitet - men......

Spøg til sige, men i tidernes morgen havde jeg en kollega som altid havde en "Get a life - Get a mac"-tshirt på når han var på kundebesøg hos kunder som havde PC-udstyr
Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:50
Hejsa

Jeps det er udelukkende under svar editor jeg har problemer.

Meget interessante links. De bliver lige studeret nærmere senere. Må indrømme at jeg bruger Mac, netop fordi lortet bare skal virke, og jeg ikke gider bruge arbejdstid på fejlfinding og andet pc relateret... Så de mere kreative add-ons holder jeg mig fra.

Men tak for svar! Godt at høre det ikke kun er mig der er noget i vejen med ;O)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:53
ellers vent til leopard i slutningen af oktober. Der kommer en final Safari 3.0 med :-)

Du kan forøvrigt downloade safari 3.0 public beta her (glemte vist linket):

http://www.apple.com/dk/safari/

JEg har kørt med den i nogle dage, uden de store problemer, men jeg sidder så også mest i Firefox da jeg har brugt for nogle specielle udviklingsværktøjer.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:24
Dato: 26-06-2007 13:42:55 Forfatter: Jesper Norbøll
Spøg til sige, men i tidernes morgen havde jeg en kollega som altid havde en ''Get a life - Get a mac''-tshirt på når han var på kundebesøg hos kunder som havde PC-udstyr

Mac - det er sgu da noget man spiser (Big Mac - McDonald''s - get-it? )

mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:27
Dato: 26-06-2007 14:23:30
Forfatter: Carsten Jacobsen
Dato: 26-06-2007 13:42:55 Forfatter: Jesper Norbøll
Spøg til sige, men i tidernes morgen havde jeg en kollega som altid havde en ''Get a life - Get a mac''-tshirt på når han var på kundebesøg hos kunder som havde PC-udstyr

Mac - det er sgu da noget man spiser (Big Mac - McDonald''s - get-it? )

mvh Carsten

Ikke hvis jeg kan blive fri og få Burger King i stedet ;-). Som computer ville jeg dog på ingen måde kunne undvære mine Mac''s og mit os x. *rrrr*

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:37
Haha - tænkte nok at der ville falde en kommentar...

Jeg må dog indrømme at OS X er ret lækkert. Jeg kørte engang FreeBSD/KDE på min PC med et OS X theme, så jeg har halvvejs været der.

Mht. burgere, så har jeg 30 km til den nærmeste McD og 45 km til nærmeste Burger King. Hvad er det for et hul jeg er havnet i?

mvh Carsten

PS: Beklager denne skovtur væk fra emnet...

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 14:43
.. og så et ekstra browser-tip til Macbrugere everywhere... Hvis man
installerer en ældre version af Firefox, kan man rent faktisk også se
DR Net-tv. 

Hvis jeg kender DR''s tekniske afdeling ret, har de en testmac, hvor de
ikke har opdateret software i årevis og kan ikke forstå at de får så
mange meldinger om, at lortet ikke virker på mac! :-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)