Jeg er en ung pige, som søger folk, der kan hjælpe mig med at skrive den gode historie. Jeg er i fuld sving med at skrive om temperament og jeg søger folk, som enten før har haft problemer med deres temperament, eller som bare til hverdag sætter spørgsmålstegn ved deres eget temperament, det lade sig være alt fra autister til indsatte på grund af temp. eller lægmanden derude, som gemmer sig for offentligheden. Kom friske, jeg er ivrig efter at skrive om alle Jeres aspekter og I vil blive anonyme i henhold til lovgivning mm.. For at fastsætte en retningslinje, vil jeg gerne slåned på, at jeg vil have de helt grumme sandheder på bordet. Vi er alle i stand til at blive vrede i en vis forstand (eller også har man mistet den), hvad er det lige præcis, der tikker dig? Hvorfor tikker det ikke nødvendigvis mig? Hvad tænker du i den vredes situation. Er vi ovre i grumme tanker a la Lundin eller er vi bare irriterede. Hvad skal der til for at du mister besindelsen og hvorfor? Dette var nogle spørgsmål, som jeg tit stiller mig selv, mest fordi jeg selv kan blive ekstremt onskabsfuld, kortene lagt på bordet og jeg mener virkelig, at jeg kan få lyst til at gøre de værste ting. Til tider er jeg selv bange for hvor min egen grænse fra tanke til handling går. Kender jeg den overhovedet? De må da rykke sig med alderen, eller også gør den ikke. Jeg beskæftiger mig med dette, da jeg gerne vil finde svarene i en bredere målgruppe for at få sat nogle ord på. Nogle har endda sygdomsbetegnelser, fordi deres temperament ikke er "normalt". Vil vi nogensinde finde noget sted at stå? Kan temeprament være uafhængig af tolerancen? |
Temperament er et godt emne!
Hvis du ikke allerede har fået henvendelser, tror jeg, at flere vil svare, hvis du skriver et par ord om den måde, du har tænkt dig at gribe det an på. Vil du mødes med folk over en kop kaffe og lade dem fortælle, og du skriver ned (eller har diktafon), eller skal folk selv skrive noget og sende det til dig? Hvor meget tid skal folk bruge på det?
Jeg vil også foreslå at speficere temperament lidt mere. Jeg går ud fra, at du med ordet "temperament" mener folk, der pludselig har fået nok og bliver hidsige eller ligefrem kaster rundt med ting. Men temperament kan også gå den anden, altså hvad sker der, hvis man IKKE kommer ud med sit raseri.
Fortæl også lidt om din baggrund for at skrive. Har du skrevet meget i tidens løb, har du en journalist-uddannelse eller cand. mag. eller under uddannelse til psykoterapeut?
Hvis du ikke har erfaring, er det stadig rigeligt at skrive om din indfaldsvinkel, så folk får indtryk af, at du tager opgaven meget seriøs.